Sadržaj portala

Rachel Cusk: Oris

Roman Oris sastavljen je od deset razgovora u kojima pripovjedačica dobrim dijelom šuti. Ljudi koje sreće naširoko govore o sebi, svojim maštanjima, tjeskobama, životnim teorijama, kajanjima i čežnjama. Kroz njihova se osobna razotkrivanja u negativu ocrtava središnji portret žene koja se hvata ukoštac s teškim životnim porazom. Ova intrigantna radnja smjestila sa u Ateni tokom vrućeg ljeta gdje, autorica knjige Grcima drži tečaj kreativnog pisanja.

Kritičari New York Timesa uvrstili su “Oris”, prvi dio istoimene romaneskne trilogije, među petnaest najznačajnijih knjiga iz pera žena koje oblikuju način na koji čitamo i pišemo u 21. stoljeću. Roman je bio u užem izboru za nagrade Folio, Goldsmiths, Scotiabank Giller, IMPAC Dublin, kao i Baileys Women’s Prize for Fiction. U SAD-u i Velikoj Britaniji, New York Times, New Yorker, Vogue, NPR, Guardian, Independent, Glamour i Globe and Mail istaknuli su ga među najboljim knjigama 2014. godine.

Kad čitate Oris, kao da ste pod vodom i od drugih vas ljudi dijeli nešto gušće od zraka. No književna vizija i prozni stil Rachel Cusk ni po čemu nisu ni mutni ni prigušeni. Posvetite se ovom romanu i uvjerit ćete se da čitate jednog od najpametnijih pisaca današnjice. – Heidi Julavits, New York Times Book Revi

Oris. Opire se uobičajenim kategorizacijama. Govori o nevidljivosti autora: kako pisati da ne pokažeš vlastito lice. – Kate Kellaway, Guardian

U Orisu se ne dogodi gotovo ništa, a čini vam se da se dogodilo sve. Primičete roman licu kao da čitate triler, a junak se koprca u zraku nad zmijskim leglom. – Dwight Garner, New York Times