Sadržaj portala

Kako urediti svoje društvene mreže

Piše: Julijana Jurković Ravić

Naš drugi životopis čini Instagram račun na koji smo stavili sliku sa sinoćnjeg druženja, kao i naš Facebook profil, na kojem se nalazi hrpa fotografija koje nisu za svačije oči, ponajviše za oči nadređenoga i kolege

Svi mi zapravo imamo dva životopisa. Jedan je lijepo sastavljen, onaj u koji smo uložili mnogo truda i vremena, promišljajući svaku riječ, pažljivo birajući font i razmatrajući sve mogućnosti kako što bolje rasporediti svoja dosadašnja postignuća. U njemu se nalaze detalji o našemu školovanju, gdje smo dosad radili i na kojim pozicijama, koja su nam bila zaduženja… I taj životopis šaljemo na razne adrese prilikom traženja posla.

Ali, postoji i jedan drugi naš životopis: naš Instagram račun na koji smo stavili sliku sa sinoćnjeg druženja i naš Facebook, gdje se nalazi hrpa naših fotografija koje nisu za svačije oči, ponajviše za oči nadređenoga i kolega (Englezi imaju zanimljivu kraticu za to – NSFW, u značenju Not suitable for work / Neprikladan za posao).
Činjenica je da nadređeni uvijek bace pogled i na vaše društvene mreže prije negoli vas pozovu na razgovor za posao, kao „dodatak“ vašem „službenom“ životopisu. Na taj način imaju priliku bolje vas „upoznati“ kao potencijalnog kandidata, koji nema mrlja. Tako da… zasigurno vam je cilj da ih i nemate.

Ali sređivanje tragova koje ste ostavili na internetu ne znači da ih potpuno izbrišete – i na taj način promijenite ono što jeste. To samo znači da najprije promislite o onome što ćete objaviti (kao i da nadzirete ono što drugi objavljuju o vama) i o onome što ćete dijeliti (i, naravno, tko će taj sadržaj moći vidjeti).

Donosimo vam nekoliko savjeta kako se što bolje predstaviti online a da pritom ipak ne žrtvujete svoju osobnost.

Provjerite jesu li vam internetski računi privatni ili javni

Jednostavno kliknite Postavke i odaberite da vaše aktivnosti mogu vidjeti samo vaši prijatelji.

Ako želite da vaši profili budu potpuno privatni, možda da kao prijatelje i pratitelje prihvaćate samo osobe koje uistinu poznajete, a ne sve ljude iz svoje branše, primjerice stare šefove ilil kolege.

Isto tako, ako ipak želite da vaš profil ne bude potpuno „zaključan“ nego donekle javan, slijedite sljedeće savjete.

Činjenica je da nadređeni uvijek bace pogled i na vaše društvene mreže prije negoli vas pozovu na razgovor za posao, kao „dodatak“ vašem „službenom“ životopisu

Sakrijte ili uklonite neprikladne objave

Takve objave ne morate potpuno izbrisati. Uvijek možete arhivirati svoje fotografije s Instagrama, sačuvati objave sa Snapchata, sakriti neke sadržaje s Facebooka ili pak neke objave potpuno zaštititi namještajući da ih samo vi možete vidjeti.

Deaktivirajte stare račune

Čak i ako mislite da na internetu nema više ničega o vama, ipak radije, za svaki slučaj, upišite svoje ime u internetsku tražilicu. Možda se iznenadite onime što pronađete.

Stavite (naj)noviju fotografiju

Vaša fotografija je doslovno ono što vaš budući poslodavac može vidjeti kad vas upiše u tražilicu.

Naravno da ne morate imati fotografiju iz fotostudija, ali isto tako, pobrinite se da su vam profilna i naslovna fotografija novijeg datuma i da na profilnoj fotografiji budete vi (a ne npr. neki lik iz crtanog filma).

Objavljujte na svojim javnim mrežama sve što je povezano s branšom u kojoj se želite zaposliti; svakako će pozitivno djelovati na vašeg mogućeg poslodavca

Potrudite se oko pisanja informacija o sebi (na Facebooku)

Ovo je najbolji način da objasnite tko ste, što vas čini jedinstvenom osobom i jedinstvenim radnikom i zašto ste zapravo najbolji odabir za posao za koji se natječete.

Objavljujte novosti, citate i članke povezane sa svojom branšom

Objavljujte na svojim javnim mrežama sve što je povezano s branšom u kojoj se želite zaposliti; svakako će pozitivno djelovati na vašeg mogućeg poslodavca.

Možda će zazvučati čudno, ali zaista jesmo ono što pratimo na raznim društvenim mrežama

Pratite nadahnjujuće ljude

Isto tako, u ono što jeste ubrajaju se i svi blogovi koje volite čitati, portali koje pratite i sve ostale vaše internetske aktivnosti. Sve to vašem budućem poslodavcu mnogo govori o onome što volite, koga cijenite i koje trendove slijedite. Možda će zazvučati čudno, ali zaista jesmo ono što pratimo na raznim društvenim mrežama.

I na kraju… prilikom objavljivanja raznih sadržaja po internetu, najprije razmislite odražavaju li oni sliku kakvu o sebi želite stvoriti na društvenim mrežama i općenito na internetu.

Razmislite o tome na ovaj način: ako vas budući poslodavac bude upitao zašto ste nešto objavili na svojoj stranici, hoćete li mu moći dati prikladan odgovor?