Trebamo li sa šefom podjeliti osobni problem? - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

Trebamo li sa šefom podjeliti osobni problem?

Piše: Antonia Kulić

Prekidi, stres, problemi u obitelji, gubitak drage osobe, samo su neki od osobnih problema  s kojima je netko od nas sigurno jednom došao na posao. Sukladno tomu nastupa pad koncentracije, neraspoloženost i distanciranost, koji upućuju kolegama na poslu da nešto nije kako treba.

Time se postavlja pitanje, trebalo li osobne probleme podijeliti sa šefom?

Činjenica jest da ćemo tada naići na razumijevanje, no prije nego što se odlučite na ovakav korak, postavite si nekoliko bitnih pitanja, jer iako otvorenost koristi i vama i okolini, neke probleme ipak trebate zadržati za sebe.

1.Hoće li promjena radne dinamike utjecati na rješavanje problema?

Ako smatrate da će vam manje radno opterećenje, veća privatnost i slično, utjecati na vaše suočavanje i prevladavanje nedaće, tada se trebate obratiti nadređenem. Isto tako, dobro razmislite koje promjene na poslu će vam uistinu pomoći prije nego što započnete s razgovor.

S druge strane, ako ne postoji ništa opipljivo što bi vam pomoglo ili vam nije jasno što bi to moglo biti, suzdržite se i radije se obratite bližnjima za savjet.

2. Može li vam šef pomoći?

Ima li vaš šef tu moć da vam omogući više slobodnog vremena ili smanji obveze?, pitanja su koja će uvelike utjecati na vašu odluku.

Ako vaš šef nema mogućnost uvođenja promjena koje bi vam olakšale situaciju, nemojte tražiti nešto što znate da vam ne može pružiti.

3. Hoće li problem utjecati na vaš rad?

Ako posao obavljate lošije nego prije, budite sigurni da će vaša radna okolina to primjetiti. Upravo je tada puno efikasnije i odgovornije prema kolegama, biti iskren i otvoreno reći što vas muči.

Dakle, ako vaš problem izravno ili neizravno utječe na rad na poslu, recite to!

S druge strane, ako vaš posao „ne pati“, te uspješno ostvarujete ciljeve u zadanom roku,  potpuno je nepotrebno da svoje osobne probleme iznosite šefu. Umjesto toga, razgovarajte s ljudima kojima je uistinu stalo do vas.

4. Što znate o vašem šefu?

Važno je postaviti jasne granice između poslovnog i privatnog, jer se na tome upravo zasniva profesionalnost.  Trebate li s vašim šefom podijeliti to što vas muči, možete procijeniti na temelju toga koliko vi znate o njihovom životu izvan posla.

Ako o osobnom životu vašeg šefa ne znate ništa, budite sigurni da neće biti zainteresiran slušati o vašem.

5. Koliko detaljni trebate biti?

Ukoliko odlučite reći vašem šefu da imate problem, iznesite infomacije koje direktno utječu na vaš rad. Isto tako, budite transparentni i detaljni prilikom toga.

Primjerice, ako imate zdravstveni problem koji može utjecati na vašu energiju, koncetraciju i slično, predložite fleksibilnije radno vrijeme ili produženje rokova za ispunjenje zadataka. Ukoliko se morate povrgnuti liječenju i terapijama, budite jasni prilikom objašnjavanja kako će to utjecati na vaš rad.

Nastavite čitati