Sadržaj portala

Ne možete dugo zaspati? Napravite popis obaveza za sutra i konačno se naspavajte!

Dokazano je da ljudi koji prije spavanja zapisuju zadatke koje moraju učiniti zaspe brže od onih koji zapisuju samo ono što su obavili toga dana. Istraživanje je pokazalo da zapisivanje briga i onoga što nas muči može smanjiti razinu stresa i pomoći nam da sve zadatke i obaveze obavimo učinkovitije.

Ako vam se često događa da dugo ne možete zaspati jer razmišljate o obavezama koje su pred vama, odvojite pet minuta svaku večer prije odlaska na spavanje da zapišete sve što morate učiniti sljedećeg dana. To bi vam moglo pomoći da umirite um i brže zaspite.

 

U istraživanju objavljenom u mjesečniku Journal of Experimental Psychology stoji da su ljudi koji su prije spavanja zapisivali zadatke koje moraju učiniti zaspali brže od onih koji su zapisivali samo ono što su obavili toga dana. Istraživanje je pokazalo da zapisivanje briga i onoga što nas muči može smanjiti razinu stresa i pomoći nam da sve zadatke i obaveze obavimo učinkovitije.

 

Psiholozi sa Sveučilišta Baylor željeli su vidjeti može li zapisivanje misli o budućim obavezama ljudima pomoći da lakše utonu u san. Proveli su istraživanje u kojem je sudjelovalo 57 odraslih osoba u dobi od 18 do 30 godina čiji su san pratili tijekom noći u laboratoriju.

``Došli smo do zaključka da ljudi zapisivanjem obaveza koje su pred njima oslobađaju misli od svega onoga što bi im inače bilo teško zapamtiti te se opuštaju i samim time lakše utonu u san``, kaže glavni voditelj studije, Michael Scullin, docent psihologije i neuroznanosti na Sveučilištu Baylor.

Od polovice ljudi zatraženo je da pet minuta prije odlaska na počinak zapišu (ili u natuknicama ili da opišu svoje obaveze) sve čega se mogu prisjetiti da moraju učiniti tijekom sutrašnjeg dana ili u sljedećih nekoliko dana. Druga polovica trebala je zapisati sve zadatke koje su izvršili ranije tog dana ili u proteklih nekoliko dana.

 

Podaci iz studije, uključujući pokrete očiju i aktivnost mozga tijekom noći, govore da su ljudi koji su zapisali obaveze koje moraju izvršiti zaspali devet minuta brže od onih koji su zapisali izvršene zadatke. Isto tako, oni koji su imali više zadataka te su ih opisivali temeljitije i opširnije, zaspali su brže od onih koji su pisali kraće zapise.

Najvjerojatnije se ne bi postigao isti učinak kada bi se popis obaveza samo zamislio u glavi, bez zapisivanja

“Došli smo do zaključka da ljudi zapisivanjem obaveza koje su pred njima oslobađaju misli od svega onoga što bi im inače bilo teško zapamtiti te se opuštaju i samim time lakše utonu u san”, kaže glavni voditelj studije, Michael Scullin, docent psihologije i neuroznanosti na Sveučilištu Baylor. Nadalje, pretpostavlja da se ne bi postigao isti učinak kada bi se popis obaveza samo zamislio u glavi, bez zapisivanja. Smatra da bi tada ispitanici ipak mnogo teže zaspali.

 

“Iako vam se devet minuta sna više svake noći možda neće činiti mnogo, daje nam vrlo bitne podatke u vezi s ispitivanjima za lijekove protiv nesanice koji se trenutačno nalaze na tržištu, a propisuju se na recept. Isto tako, nije beznačajno ni za vas same, jer dodatnih devet minuta sna svake noći s vremenom može značiti mnogo za poboljšanje kvalitete života”, kaže Scullin.

Za sve one koji imaju problema s nesanicom i do nekoliko puta mjesečno, Scullin smatra da je popis obaveza nešto što zasigurno vrijedi pokušati

“Činjenica da su ljudi koji su napisali duži popis obaveza zaspali brže bila je svima ugodno iznenađenje. Vjerojatno svi pomisle da bi ljudima koji imaju više poslovnih obaveza i užurbaniji život trebalo dulje da zaspe jer bi, kada legnu, trebali duže i razmišljati o njima. No, zapravo smo došli do suprotnih saznanja, oni su zaspali brže od onih koji su napisali kraće popise obaveza”, otkriva Scullin, kojega su isto tako iznenadili ti rezultati.

 

Za sve one koji imaju problema s nesanicom i do nekoliko puta mjesečno, Scullin smatra da je popis obaveza nešto što zasigurno vrijedi pokušati.

 

“Brzo je, jeftino i jednostavno, a nakon samo nekoliko dana možete vidjeti i imate li kakvu korist od takvog popisa”, kaže Scullin. Ali ako vam se nemirne i besane noći nastave i događaju se sve češće, potražite savjet liječnika ili specijalista medicine spavanja.