Sadržaj portala

Ranjivost kao marketinški alat

Piše: Ivona Žugaj

Poslovanje i ranjivost su riječi koje vrlo teško idu zajedno, zapravo – gotovo su nespojive. Neke od poželjnih osobina za osobe na rukovodećim pozicijama su inovativonst, prihvaćanje promjena, preuzimanje rizika i angažiranost. Ranjivost nije jedna od njih. Dapače, slabosti se skrivaju, a ne otkrivaju.

U svom inspirativnom nastupu na TED Talksu Brené Brown govorila je o moći ranjivosti. Kroz svoja je istraživanja shvatila da su u srži ranjivosti sram i strah, ali i da iz nje proizlaze prilike za radosti, kreativnosti, ljubavi i pripadanjem.

Ranjivost u smislu otvorenosti, a s ciljem autentičnosti, marketinški je vrlo uspješan alat. Ljudi žele biti prihvaćeni, teže povezivanju i poistovjećivanju, a da bi to mogli trebaju znati više o vama i vašem brendu. Istraživanja pokazuju da čak 80 % klijenata prati brend zbog njegove autentičnosti, a 91% njih cijeni iskrenost tvrtki od kojih kupuju proizvode ili usluge.

Da biste pokazali autentičnost, morate se otvoriti i biti iskreni prema postojećim i budućim klijentima. Kada vam klijenti vjeruju, tada od vas i kupuju.

Kako pokazati ranjivost u poslovanju?

Uključite klijente

Vodite klijente kroz proces poslovanja. Ako prodajete proizvod pokažite planiranje, nastanak proizvoda, odabir uzoraka, proces pakiranja. Ako prodajete usluge pokažite dijelove rada na projektu, događaje sa seminara kojeg ste vodili, atmosferu i prizore iz ureda. Pokažite im što se događa iza scene, jer uglavnom nemaju priliku vidjeti taj dio.

Budite svoji

Koliko god to zvučalo jednostavno i izlizano, ali samo vi možete biti vi. U komunikaciji s klijentima nastupajte kao vi, a ne kao direktorica tvrtke. I na pohvale i na kritike reagirajte iskreno i ljudski. Kad napravite pogrešku, priznajte ju i ispravite, nemojte se skrivati ili izbjegavati odgovornost.

Ispričajte priču

Kako je sve počelo? Iz kojih ste razloga u poslu kojim se bavite? Što vam znači vaš proizvod/usluga? S kojim ste se izazovima suočili i kako ste ih pobijedili? Otkrijte tu priču i privucite one koji imaju isti sustav vrijednosti kao i vi. Klijenti ju žele čuti i žele ju čuti od vas.

Povežite se

Kada klijenti prepoznaju vašu iskrenost i dobronamjernost bit će vam podrška i željet će da uspijete. Podijelite li svoja postignuća – slavit će s vama, dok će vam teškoće, izazove i neuspjehe pomoći prebroditi.  Priče koje dijelite ne moraju uvijek biti iz poslovnog svijeta i poslovne tematike, u stvaranju prijateljskog odnosa povremeno možete podijeliti i crtice iz privatnog svijeta.

Možda već i koristite ranjivost kao alat u marketingu? Provjerite u check listi.

Check lista

DRUŠTVENE MREŽE

Jesam li ispred kamere u bar jednoj Instagram story objavi?

Među zadnjih 9 Instagram objava jesam li bar na jednoj?

Jesu li moji privatni podaci vidljivi na Facebooku/Instragramu?

WEB STRANICA

Je li objavljena Moja priča?

Je li objavljena moja fotografija?

Nalazi li se dio o meni/o nama na web stranici?

Mogu li se kontakt podaci lako pronaći?

NEWSLETTER

Jesam li se predstavila u e-poruci dobrodošlice?

Na kraju e-poruke potpisujem li se kao ja ili kao tvrtka?

Tražim li povratnu informaciju od pretplatnika?

Svi navedeni savjeti su jednostavni, odmah primjenjivi i besplatni. Ako još niste spremni na takvu otvorenost, počnite polako i s onima koji vam stvaraju najmanju neugodu.