Sadržaj portala

Zašto jesti sporije?

Piše: Antonia Kulić

Ubrzan stil života, obveze kod kuće i na poslu, samo su neki od razloga zbog kojih ljudi sve manje vremena posvećuju pravilnoj konzumaciji obroka. Naime, zbog konstantne užurbanosti, ručak iz pekare ili večera pred televizorom postali su čest prizor u svakom kućanstvu. Osim što obiteljski obrok postaje samo dio vikenda, brzinski obroci nose sa sobom puno veće posljedice.

Iako zvuči potpuno banalno, ukoliko odvojite barem 20 minuta za pojedini obrok učinit ćete velike stvari za svoj organizam. Naime, prema istraživanju japanskog sveučilišta Hiroshime, gdje su ispitanici bili podjeljeni prema brzini konzumiranja hrane, nakon 5 godina opservacije, istraživači su otkrili da se metabolički sindrom javio u punoj većoj mjeri kod osoba koje jedu brzo, naspram onih koji hranu konzumiraju sporo. Pored toga, rezultati su pokazali i kako brza konzumacija hrane ima utjecaj na dobivanju na kilaži, povećanju glukoze u krvi i porastu obujma struka.

Nakon uočavanja ovih posljedica, pravilna konzumacija hrane postala je tema mnogim istraživačima, kao i nutricionistima. Sukladno tomu, prema istraživanju Rhode Island u SAD-u, rezultati su pokazali da ispitanice koje sporo jedu unose znatno manje kalorija kao i manju količinu hrane, a razina sitosti je veća naspram ispitanica koje su obroke jele brzo.

Prema navedenim istraživanjima, a i mnogim drugima, dolazi se do jednakog zaključka, a to je da je iznimno korisno osvijestiti sporo žvakanje zalogaja. Pomoću ovog jednostavnog trika, jest ćete manje, a osjećat ćete se sitima. Također ćete uistinu uživati u onome što jedete, a vaš probavni sustav će vam biti zahvalan. Prebrzo konzumiranje jela može uzrokovati razne, ne samo probavne, već i druge zdravstene probleme. Stoga na svaki obrok gledajte kao čisto uživanje i opuštanje, a osjećaj sitosti, manjak stresa, kao i smanjen rizik od prejedanja, ugodno će vas iznenaditi.

Kako biste što lakše počeli provoditi ovaj koristan savjet u djelo, zaista odvojite vrijeme za hranu, jer 20 do 30 minuta za obrok čini veliku razliku u vašem organizmu. Ovo vam može biti idealna prilika za večeru i razgovor s bližnjima. Pored toga, između zalogaja odložite vilicu. Ovo je trik koji će vas usporiti i omogućiti vam da sažvačete hranu kako treba. Također nemojte pratiti tuđi tempo jedenja, fokusirajte se na sebe i bogatsTvo okusa hrane koju konzumirate. Jednako tako, nemojte čekati da osjetite neizdrživu glad, već si rasporedite tri glavna i dva međuobroka,sukladno vašem rasporedu. Pomoću ovih par trikova, sporo jedenje će vam ubrzo postati zdrava navika kojom ćete ne samo smanjiti stres oko jedenja, već istinski uživati u obrocima bez prejedanja i neželjenih kilograma.