Ivana Perić: Osvrt na 28. Sarajevo Film Festival
Sadržaj portala
jesse-eisenberg-sarajevo-film-festival

Ivana Perić: Osvrt na 28. Sarajevo Film Festival, najjači regionalni filmski festival

Grad kave, ćevapa i dobre vibracije ono je što dobijemo kad skroz ogolimo što Sarajevo jest i kada ga želimo predstaviti na posve jednostavan način. Grad tmurne uzburkane prošlosti, sjecište svjetova i civilizacija, savršeno obitavalište za “malog” iskonskog čovjeka zrcalne duše ipak je dublji uvid u ono što grad Sarajevo doista jest. 

O ratu ne želim pisati jer imam dojam sve je ispisano i prepisano i već dogorjelo. O Sarajevo film festivalu kao tekovini rata i tadašnjeg pokušaja da kulturom pobijede sve zlo želim.

Etablirao se festival filma u Sarajevu kao jedan od najjačih u balkanskoj regiji ako ne i najjači. I alal mu vera. Nabrajati zvijezde koje ga posjetiše može biti samo puka faktografija no vizualizirati recimo najveće zvijezde svjetskog fma kako s guštom jedu sitni ćevap puno je stvarnosnije i radosnije. A Sarajevo to jest zahvaljujući duhu svojih stanovnika, radostan, nimalo savršen no posve bezvremenski šarmantan grad. 

Fotografija: Željka Benčić

Ove godine zvijezde festa bili su markantni Danac, zvijezda serijala Hanibal, Mads Mikkelsen koji je pojeo slavne ćevape na Baščaršiji s lokalnom glumčinom Zlatkom Burićem. Burić je zvijezda pobjednika ovogodišnjeg Cannesa, Ruben Ostlundovog remek djela Trokut tuge koji propituje spolne, klasne i ostale važne uloge u društvu no na jedan posve novi i neočekivan način. Film kojem se smijete, od kojeg se grčite, ali koji savršeno ide ukorak s globalnim topljenjima, terorizmima, pandemijama i apokalipsama. Čista petica za originalnost. 

Vrstan film iz konkurencije koji također progovara o aktualnim problemima ovaj put migracije film je Banović Strahinja, dobitnik nagrade na netom održanim Karlovym Varyima, koji suvremeno postavlja tradicionalni ep o ukradenoj ženi i srazu kultura. 

Nešto slabiji je film sarajevske miljenice Aide Begić koja u svojoj filmskoj Baladi propituje granice stvarnosti i umjetnosti, nespretno spajajući tradicijsko i moderno.  žDragulj filma uloga je sigurne Jasne Žalice kao dominantne majke kojoj stvari izmiču kontroli. 

U službenoj konkurenciji filmova koji su se natjecali za Srce Sarajeva pobijedio je ni manje niti više hrvatski film redatelja Juraja Lerotića, Sigurna kuća, a o filmu koji se tiho iz sjene prišuljao i odnio nagradu na ovim prostorima još će se sigurno dosta čuti. 

Juraj Lerotić

Bas kao što je i markantni Mads dobio Počasno srce Sarajeva, u najvećem regionalnom kinu sponzora Coca cole ukazao se sitni Jesse Eisenberg, dolepršao zaklela bih se u tenisicama, preuzeo nagradu za doprinos filmu Srce Sarajeva te skromno publici predstavio svoj prvi redateljski uradak Nakon što spasiš svijet.

Mads Mikkelsen

Simpatična priča o ponovnom zbližavanju majke (sigurna Julianne Moore) i sina (zvijezda serije Stranger thins Finn Wolfhard), nije ništa više nego simpatična no natruhe talenta iščitavaju se iz tog prvodjelca filmaša koji se proslavio ulogom Marka Zuckerberga u Fincherovom filmu Društvena mreža

A sad malo o glamuru. Kako spojiti mljeveno meso u sveprisutnim ćevapima i crvenu blještavu štiklu da ne zvuči suviše bizarno i gotovo blasfemično. Kako spojiti sarajevsku rominjavu kišicu, neki davni hit Crvene jabuke u Inat kući uz šarenu dolmu bez da ne zvuči patetično i nostalgično? Opet kako znati da se vrijeme neće vratiti i da nećemo čuti neke davne granate ili pucnjeve iz pištolja Gavrila Principa i sve ono što je obilježilo slavnu historiju grada?

Ipak bih radije da vrijeme stane tik u sekundi kad se vrijeme na 28. Sarajevo film festivalu toliko proljepšalo da je opet bilo ljeto i kad su glamurozne glumice obukle crvene štikle nakon pojedenih ćevapa a sve je tako melankolično mirisalo na tek samljevenu kavu. 

Fotografija: Željka Benčić

Grad za malog čovjeka opet toliko je veliki da prima svjetske gorostase bez da imalo fali mjesta, možda samo vremena jer prebrzo teče. 

Foto: Željka Benčić i PR Sarajevo Film Festival