SEO optimizacija web stranice - Kako biti prvi na Googleu - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
kako-biti-prvi-na-googleu-pretrazivanje-googlea

SEO optimizacija web stranice – Kako biti prvi na Googleu

Piše: Martina Lovaković

Ako ste i vi jedni od onih koji žele privući organski promet putem Google tražilice i tako besplatno usmjeriti korisnike na svoju internetsku stranicu, na pravom ste mjestu. Google je moćan alat koji vam može pomoći da u svakom trenutku usmjerite promet na svoju web stranicu – ako je znate dobro SEO optimizirati.

Google u svakom trenutku indeksira web stranice, određuje koje su stranice na svakoj od njih najkorisnije i najrelevantnije za korisnike te koje teme su najbolje obrađene. Mi nismo tu da vjerujemo samo Google rezultatima, mi se oslanjamo na njih.

S takvom velikom snagom i utjecajem koje Google ima, moglo bi vam se činiti prilično teško, pa čak i nerealno, postaviti vašu tvrtku na prvu stranicu Google tražilice. Međutim, upravo ta moć koju Google ima, omogućuje i malim i lokalnim tvrtkama da se istaknu i rangiraju pri vrhu rezultata pretraživanja – i to besplatno! U nastavku saznajte kako biti prvi na Googleu!

Zašto je važno biti prvi na Googleu

Rad na rangiranju vaše web stranice, itekako je vrijedan truda, posebno ako imamo u vidu da promet i klikovi naglo padaju kako se stranica spušta sve niže na rezultatima pretraživanja.

Jednom kada vaša web stranica zauzme prvu stranicu Google pretraživanja, uvjerit ćete se i sami u visoki postotak klikova. A što ste niže na prvoj stranici, tako i klikovi padaju.

Naime, prema jednom istraživanju klikovni postotak prvog rezultata na Google tražilici je 36%, dok drugi rezultat već ima postotak od svega 12%. Što se spuštate niže, postotak klikanja je lošiji pa tako deseto mjesto na Google tražilici ima postotak klikanja od svega 2,2%. Stoga, ako niste prvi vrhu Google tražilice za određene ključne riječi, možete propustiti jako puno klikova i organskih dolazaka na stranicu!

Kako dobrim pozicioniranjem na Googleu možete unaprijediti poslovanje

Da biste se uvjerili moć Google tražilice u nastavku donosimo različite ciljeve koje možete postići kroz biznis postizanjem najvišeg ranga na Googleu.

1. Poboljšat ćete svoju vidljivost

Zamislite da imate izbor postaviti vaše poslovanje uz neku glavnu, prometnu ulicu koja prolazi kroz grad u kojem se kreće mnoštvo ljudi ili u sporednu i mirnu ulicu, koju biste odabrali? Glavnu cestu, naravno!

S obzirom na temu, s više od 160 milijardi pretraživanja mjesečno koliko se pretražuje s prve stranice Googlea, biti prvi je kao da postavite svoju tvrtku uz najprometniju ulicu u gradu. Što više ljudi uoči vašu web stranicu, to ćete više podići svijest o svojoj robnoj marki. A na kraju, to vas vodi do više aktivnosti i konverzija.

2. Generirat ćete više potencijalnih kupaca

Što ako biste morali birati između glavne ulice grada u kojem se kreću osobe različitih preferencija ili grada idealnih kupaca?

Prvih stranica Googlea ima onoliko koliko i upita za pretraživanje. Vaš cilj je doći na prvu stranicu za upite koje pretražuju vaši idealni kupci. Tako će vas otkriti oni koji pretražuju na mreži s namjerom kupnje ili angažmana. Najvjerojatnije je da će se ti ljudi pretvoriti u potencijalne klijente i kupce vaše tvrtke.

3. Povećat ćete angažman

Prema anketama 81% kupaca provodi online istraživanje prije kupnje, a Google je za to najbolji. S okvirima za odgovore, odjeljkom “Ljudi također pitaju” i lokalnim rezultatima koji prikazuju podatke za kontakt, Google karte, recenzije, ocjene i opise, sama stranica s rezultatima Googleove tražilice omogućuje korisnicima da saznaju više o vašoj tvrtki, usporede ih s drugim tvrtkama i stupe u interakciju s njima prije nego što odluče kliknuti na vašu stranicu.

4. Potaknut ćete promet web stranice

Isječci i okviri za odgovore mogu same po sebi pružiti puno informacija. Iako sama stranica s rezultatima tražilice ponekad može pružiti sve informacije koje su osobi potrebne, još uvijek postoji niz upita za koje će većina kliknuti na web stranicu.

Nemojte zaboraviti da je često potrebno nekoliko angažmana s tvrtkom prije nego što se osoba pretvori u kupca, stoga su interakcije s vašom web-stranicom važne.

Ne samo da to što ste na prvoj stranici Googlea drastično povećava promet na vašoj web stranici, već ne biti na prvoj stranici Googlea ima veliki nedostatak.

Naime, prva stranica Googlea bilježi najmanje 71% web prometa (neki izvori kažu i do 92%), a druga stranica je daleko od prve – pada na samo 6% klikova prema web stranici. Ovaj nagli pad prometa na webu pokazatelj je koliko je važno biti prvi na Googleu.

4. Povećat ćete autoritet u svojoj industriji

Dolazak na prvu stranicu Googlea zahtijeva redovito stvaranje visokokvalitetnog sadržaja za koji Google prepoznaje da zadovoljava potrebe svojih korisnika koji pretražuju određene teme.

Da biste se indeksirali na prvu poziciju na Googleu, to se neće dogoditi preko noći. Za to je potrebno vrijeme, ali povećani promet i povjerenje kupaca ili korisnika usluga koji će time rezultirati itekako su vrijedni ulaganja.

Osim toga, redovito pisanje o vašoj industriji i poslovanju zahtijevat će od vas da ostanete u skladu s onim što vaša ciljana publika želi znati, kao i s najnovijim ažuriranjima u vašoj industriji.

Pojavljivanje na prvoj stranici Googlea važno je jer olakšava razvoj i održavanje baze znanja na kojoj biste trebali temeljiti vaše poslovanje.

5. Zaradit ćete povjerenje

Googleov algoritam osmišljen je za prepoznavanje neželjenog, sumnjivog i nekvalitetnog sadržaja. Ako se pojavljujete na prvoj stranici Googlea, to znači da vas Google prepoznaje kao pouzdan izvor informacija, a korisnici vjeruju tvrtkama kojima i Google vjeruje.

6. Povezat ćete se s ciljanom publikom

Kao što je već spomenuto, dolazak na prvu stranicu Googlea zahtijeva stvaranje visokokvalitetnog sadržaja. Ova vrsta sadržaja je ustvari dar za vaše poslovanje jer će se višestruko isplatiti za vaš biznis i nastavit će davati.

Sadržaj s vremenom možete(morate) ažurirati, možete ga prenamijeniti ili redistribuirati kroz razne marketinške kanale uključujući društvene mreže, newsletter i plaćene oglase.

Vaši napori usmjereni na sadržaj kako biste se našli na prvoj stranici Googlea pružit će vam više prilika stupiti u interakciju sa svojom ciljanom publikom i njegovati odnose s potencijalnim klijentima.

7. Ubrzat ćete svoj prodajni ciklus

Potrošači danas imaju toliko puno mogućnosti na izbor, kao i pristup svim informacijama i alatima koji su im potrebni za otkrivanje, provjeru i donošenje odluke o poslovanju.

A gdje idu kako bi započeli svoje istraživanje? Na Google! Dolazak na prvu stranicu Googlea pomaže vam da dovedete potencijalne klijente i pokrenete svoj prodajni ciklus.

Kako besplatno biti prvi na Googleu

Dolazak na prvu stranicu Google pretraživanja vrlo je lako izvedivo ako imate na umu da Google nije fokusiran na kvantitetu, već na kvalitetu sadržaja. Kao rezultat toga, određeni budžet tvrtke nema veze s rangiranjem sadržaja.

Iza Googleovog algoritma stoji nekoliko čimbenika, a zahvaljujući činjenici da Googleova stranica s rezultatima im mnogo različitih dijelova, postoje i različiti mediji koji mogu pomoći da stranica zauzme prvo mjesto. Oni uključuju, između ostalog, blog postove i internetske stranice (u organskim rezultatima) te Google My Business.

10 koraka do prvog mjesta na Googleu

U nastavku ćemo otkriti što točno trebate poduzeti kako biste pomogli svom biznisu da bude prvi na Googleu koristeći dvije glavnu strategiju – SEO optimizaciju web stranice.

Jasno je da je prva stranica Googlea glavni cilj za svaku tvrtku pa ćemo odmah navesti 10 besplatnih načina kako biti prvi na Google tražilici i kako prema tom cilju odrediti glavnu poslovnu strategiju. Ne morate odmah optimizirati cijelu svoju web stranicu, dovoljno je za početak posvetiti se svakoj pojedinačnoj stranici na webu.

1. Odredite ključne riječi

Na početku odredite za koje upite biste željeli biti na prvim mjestima Google tražilice. To ćete odrediti ključnim riječima ili frazama. To može biti jedna riječ ili više riječi (kratke i duge ključne riječi). Kratke ključne riječi mogu sadržavati od jedne do tri riječi, a duge ključne riječi čine tri riječi ili više.

Važno je napomenuti da bi svaki članak na vašoj stranici trebao biti rangiran za drukčije ključne riječi kako se stranice na vašem webu ne bi natjecale jedna s drugom.

Idealne ključne riječi za vaše poslovanje su one koje vaši idealni kupci upisuju kako bi dobili proizvode i usluge koje su im potrebne. Za pomoć pri odabiru ključnih riječi za svoju tvrtku, isprobajte naš besplatni alat za ključne riječi – Keywords Everywhere.

2. Recite Googleu koje ključne riječi koristite

Google radi prilično jednostavno – tako što indeksira web, rangira milijune postojećih stranica i pohranjuje ih u indeks. Kada korisnik izvrši pretragu, Google tada može skenirati svoj organizirani indeks (a ne cijeli web) kako bi brzo došao do relevantnih rezultata.

Stoga, još jedan važan korak za pojavljivanje na prvoj stranici Googlea je da Googleu što je više moguće olakšate skeniranje, indeksiranje i dohvaćanje rezultata s vaše stranice.

Učinite to postavljanjem ključnih riječi na sljedeća mjesta:

Meta naslov

Svaki blog post i stranica vaše web stranice ima meta naslov. Ovaj se naslov pojavljuje na vrhu vaše stranice u obliku zaglavlja, ali i kao naslov u rezultatima pretraživanja (ovisno o vašim postavkama CMS-a).

Meta opis

Meta opis je natpis koji se pojavljuje ispod naslova u Googleovim rezultatima pretraživanja. Preporučuje se da ima maksimalno 150 znakova.

Osim što govori Googleu o čemu se radi na vašoj stranici, meta opis brzo govori korisnicima što mogu očekivati ​​ako kliknu poveznicu koja vodi do vaše stranice. Dakle, tim opisom povećavate relevantne klikove na stranicu.

URL

Vaš URL se sastoji od naziva vaše domene, nakon čega slijedi kosa crta, a zatim tekst odvojen crticama.

Uključivanje ključnih riječi u svoj URL pomoći će Googleu da brže identificira o čemu se radi na vašoj stranici. Također, URL se pojavljuje između naslova i meta opisa u rezultatima pretraživanja.

Čisti URL koji odgovara naslovu stranice korisnicima je privlačniji i pouzdaniji te je prikladniji za pojavljivanje na prvoj stranici.

Alt oznake

Google može skenirati slike samo ako slika ima alt tag oznaku. Ako vaša alt oznaka uključuje ključne riječi, Google smatra stranicu relevantnijom i stavlja je na prvu stranicu rezultata pretraživanja.

3. Pišite za ljude

Naravno, sadržaj vaše stranice najvažnije je mjesto za uključivanje ključnih riječi za koje se pokušavate rangirati. Međutim, ključno je da te ključne riječi ne budu sustavno i pretjerano umetnute, već prirodno uključene. Google može otkriti pretrpavanje ključnih riječi u tekstu i ako to učini, smjestit će vas daleko od prve stranice njegovih rezultata.

Ključ za ulazak na prvu stranicu Googlea je pružanje korisnog, pouzdanog, lako čitljivog i informativnog sadržaja koji će zadržati vašu ciljanu publiku na stranicama i koja će se vraćati po još sadržaja.

Ako se želite rangirati na prvoj stranici Googlea za određene ključne riječi, vaša stranica mora sadržavati informacije, a ne samo ključne riječi, jer to je ono što korisnici pokušavaju dobiti kada utipkaju tu pretragu u Google.

4. Naglasite mjesto

Još jedan besplatni način da vaše web stranice budu na prvoj stranici Googlea je ciljanje upita temeljenih na lokaciji. Provjerite je li vaša web stranica jasno naznačila vaš grad i/ili geografsko područje, putem vaše kontakt stranice i potencijalno putem postova na blogu i stranicama usluga.

Naime, kada ljudi pretražuju: “vaša industrija” + “vaš grad”, Google će pokupiti te podatke i prikazati vašu tvrtku kao rezultat pretraživanja “u blizini”.

Čak i ako korisnik ne pretražuje koristeći određenu lokaciju, Google će i dalje posluživati ​​zemljopisno relevantne rezultate na temelju njihove IP adrese, tako da lokalni SEO nije samo besplatan, već je uvijek važan.

5. Optimizirajte stranicu za mobilne uređaje

Nećete pronaći responzivnu web stranicu na vrhu Google pretraživanja. Korisnici sada više koriste telefone i tablete nego računala i prijenosna računala, a većina lokalnih pretraživanja obavlja se na mobilnim uređajima.

Kao rezultat toga, Google favorizira web stranice prilagođene mobilnim uređajima. Odnosno, sve su web stranice sada indeksirane s obzirom na to koliko su mobile friendly.

Responzivnost web stranice je idealna jer će se vaša web stranica lako prilagoditi bilo kojoj veličini zaslona i zadržati funkcionalnost.

Stoga, ako nemate responzivnu web stranicu, učinite sve kako biste u što kraćem vremenu osigurali najbolji doživljaj za one korisnike koji dolaze na vaš web putem mobilnog uređaja.

6. Usredotočite se na korisničko iskustvo

No, za web stranicu nije dovoljno da je ona prilagođena mobilnim uređajima. Također, mora biti privlačna i jednostavna za korištenje. Web stranica koja jasno vodi korisnika kroz kategorije, ima jasan poziv na akciju i odgovore na pitanja vaših posjetitelja, zadržat će posjetitelje duže na stranici i, ono najvažnije, oni će se redovito vraćati kasnije.

Google će to primijetiti i, zauzvrat, rangirati vas više, pri samom vrhu. Što se više rangirate, to ćete dobiti više prometa na svoju stranicu i veća je vjerojatnost da ćete se pojaviti na prvoj stranici pretraživanja.

7. Izradite Google My Business račun

Google My Business s vremenom se prometnuo u jedan od najmoćnijih (da ne spominjemo besplatnih) alata za vlasnike lokalnih tvrtki. Izrada Google My Business računa brz je i jednostavan način za dodavanje više informacija na profil vaše tvrtke, što mu pomaže da se pojavi na prvoj stranici Google karata i pretraživanja (u odjeljku s rezultatima).

8. Optimizirajte svoj Google Business profil

Optimizacija Google Business profila može pomoći u vidljivosti vaše tvrtke te vas može odvesti daleko u smislu rangiranja. Umjesto kreiranja jednostavnog unosa i nade da će se pojaviti za jedno ili dva pretraživanja, optimizirajte svoj Google Business profil za maksimalnu vidljivost. Evo kako:

Ispunite svaki odjeljak svog profila

Što više informacija uključite u svoj profil na Google My Businessu, više pretraživanja se može prikazati na prvoj stranici.

Zadržite dosljednost

Uvijek koristite isti naziv za svoju tvrtku. Google ne voli odstupanja – čak i ona mala.

Ažurirajte svoje podatke

Nemogućnost pronalaženja vaše tvrtke od strane korisnika, pojavljivanje i pronalaženje zatvorene tvrtke ili pokušaja kontaktiranja u netočno navedeno radno vrijeme, mogu odvratiti kupca i navesti ga da ne vjeruju vašoj tvrtki. U najgorem slučaju može ga toliko razljutiti da napiše negativnu recenziju.

Ostanite na vrhu tako što ćete izvršiti potrebna ažuriranja i izmjene kako biste mogli biti dovoljno pouzdani da budete na vrhu popisa.

Prenesite fotografije

Google My Business nastoji informirati korisnike sa što više informacija o tvrtki, prije nego što se uopće susreću s tom tvrtkom. To uključuje i one informacije koje govore kako je biti u toj tvrtki. Stoga svakako prenesite fotografije koje prikazuju ne samo proizvode i usluge koje vaša tvrtka nudi, već i atmosferu i ljude koji je posjećuju.

9. Recenzije kupaca

Pretraživači Google stranica vole vidjeti što drugi misle o tvrtki, pa ne čudi da se tvrtke s pozitivnijim Google recenzijama pojavljuju na prvoj stranici.

Pronađite način kako kupce ili korisnike usluga potaknuti da ostave dobre recenzije o vama na Googleu, ali i ostalim kanalima – od vaše web stranice pa sve do društvenih mreža. Primjerice, pošaljite im newsletter nakon održanog predavanja ili kupovine i zamolite ih da ocijene vaše proizvode. Zauzvrat im ponudite popust na njihovu sljedeću kupovinu.

Kao što ste se mogli uvjeriti iz prethodnog teksta, doći do prvih rezultata Google tražilice cilj je kojeg svatko može postići, pa čak i male tvrtke koje nemaju ogromne budžete za marketing. Želite li poboljšati rangiranje svoje stranice, potreban je marljiv rad i, naravno, vrijeme.

No, jednom kada uložite rad u SEO optimizaciju stranica, on će vam se dvostruko vratiti i odvest će vaše poslovanje na jedan viši nivo. Organski promet će rasti, a vi nećete potrošiti ni kunu od svog budžeta. Sada kada znate gdje i kako izvršiti promjene i što točno učiniti, možete postići odlično rangiranje na Google tražilici i biti prvi na Googleu.

Foto: Nathana Rebouças / Unsplash