Kako prodati proizvod: 10 načina koji uspijevaju svaki put
Sadržaj portala
Kako prodati proizvod razmišljaju stručnjaci na laptopima

Kako prodati proizvod: 10 načina koji uspijevaju svaki put

Nakon istraživanja tržišta i lansiranja proizvoda, vrijeme je za izradu plana i strategije kako prodati proizvod! Čestitamo na razvoju novog proizvoda, no tek sada kreće uzbudljivi dio – kako prodati proizvod i ostvariti prihode! Važno je odmah početi raditi na metodama prodaje koje će učiniti vaš brend prepoznatljivim i povećati vaš profit.

Prodaja je za mnoge jedan od oblika umjetnosti koji zahtijevaju mnogo različitih alata, ali i talenta kako bi se cijeli proces priveo kraju.

Prvi korak kod razmišljanja kako prodati proizvod je pronalaženje potencijalnih kupaca, odnosno vaše ciljane skupine. Tko bi bio zainteresiran za kupnju vašeg proizvoda? Nakon prvog koraka, potencijalne kupce je važno uvjeriti da kupe vaš proizvod za što će vam biti potreban marketinški plan koji uključuje detaljnu razradu započetu još prije lansiranja proizvoda.

Jeste li spremni za početak? Prva četiri koraka usmjerit ćemo prema trikovima kako svoje proizvode učiniti dostupnima kupcima, a nakon toga ćemo razgovarati o šest ključnih metoda marketinga uz koje ćete povećati krug potencijalnih kupaca i samu prodaju. Svi oni zajedno govore kako prodati proizvod na najjednostavniji i najuspješniji način.

1. Kako prodati proizvod na vlastitoj web stranici e-trgovine

Bez obzira na to što prodajete, potrebna vam je prisutnost na Internetu kako biste bili konkurentni s ostalima. Profesionalno dizajnirana web stranica omogućuje bolju prodaju vašeg proizvoda pomoću nekih dodatnih metoda koje ćemo spomenuti u nastavku, ali također vam omogućuje lakše upravljanje i organizaciju.

Internetska stranica za e-trgovinu pruža vam potpunu kontrolu nad dizajnom, izgledom i raspodjelom proizvoda, što uvelike utječe na korisničko iskustvo i pomaže vam u prodaji proizvoda.

U tom slučaju možete koristiti program za izradu internetskih stranica za e-trgovinu kao što je Shopify ili zamoliti web programera da vam postavi trgovinu. U svakom slučaju, morate biti sigurni da su vaša internetska stranica i web trgovina dostupni na mobilnim uređajima, odnosno da su mobile friendly. Riječ je o responzivnom web dizajnu koji je ključan za prodaju proizvoda na Internetu.

2. Prodaja proizvoda na drugim platformama za e-trgovinu

Još niste spremni ulagati u brendiranu web stranicu? Da biste prodali svoje proizvode možete koristiti druge platforme za e-trgovinu poput eBaya koji predstavlja vrhunac internetskog mjesta za e-trgovinu trećih strana. Njegova prednost je što se tamo može prodati gotovo sve. Međutim, postoji i jaka konkurencija, posebno za proizvode koji spadaju u određene niše. U slučaju da se bavite ručno rađenim predmetima provjerite internetsku stranicu Etsy.

Korištenje platforme za e-trgovinu treće strane odlična je metoda za prodaju proizvoda ako vam se njezina izrada ne uklapa u proračun na početku poslovanja.

Pridruživanje takvim stranicama obično je besplatno, a njihova zarada temelji se na određenom postotku od svake transakcije. Imajte na umu da ćete imati brojne pogodnosti od prometa koji ove velike platforme već imaju i možete iskoristiti sve njihove politike zaštite plaćanja, rješavanje tehničkih problema ili usluge posredovanja koje se nude.

I na kraju, veće platforme za e-trgovinu obično imaju sučelja i mobilnu aplikaciju jednostavnu za korištenje. Proces dodavanja novih proizvoda može biti jednostavniji od onog na vašoj internetskoj stranici za e-trgovinu.

3. Kako prodati proizvod u svojoj fizičkoj trgovini

Fizička trgovina je ostvarenje sna za mnoge prodavače, a ako možete pronaći izvrsnu lokaciju, fizička trgovina može sama po sebi poslužiti kao najbolja metoda prodaje proizvoda. Zamislite da imate vrhunsku nekretninu u glavnoj ulici u malom gradu. Možete privući i turiste i lokalno stanovništvo, sve dok dobro znate iskoristiti izloge i natpise na otvorenom.

Nakon što ste uvjerili prolaznike da uđu u vašu trgovinu, možete upotrijebiti druge kreativne metode izlaganja kako biste njihovu pozornost usmjerili na popularne artikle. Izložite na vidljivom mjestu promo pakiranja i akcijske proizvode kako biste ih dodatno potaknuli na kupovinu. Postavite i poseban prostor za nove proizvode.

4. Prodaja vašeg proizvoda u drugim trgovinama

Jeste li se ikada zapitali kako novi proizvodi završavaju na policama velikih trgovačkih lanaca? Stvar je često prilično jednostavna – ponekad je potrebno poslati e-mail pravim osobama ili ispuniti obrazac kako biste obavijestili određenu tvrtku da vaš proizvod postoji. Ako im se vaš proizvod učini kao proizvod koji bi kupci kupili, korporacija će vas kontaktirati.

Ovo može biti nevjerojatna prilika jer bi se vaš proizvod prikazao milijunima kupaca u fizičkim trgovinama i na Internetu. Vaš brand također može biti predstavljen u tiskanim ili TV reklamama tvrtke. Povezivanje vašeg brenda s većom korporacijom također povećava kredibilitet vašeg brenda.

Nakon što odaberete bilo koju (ili sve) od gore navedenih metoda da svoj proizvod učinite dostupnim kupcima, trebali biste uočiti mali porast prodaje.

Ali, pripremite se na još puno posla kako biste ispunili svoje prodajne ciljeve. Potrebno je izgraditi svijest o robnoj marki putem marketinga i uvjeriti ljude da posjete trgovinu, bilo osobno ili online, kako bi kupili vaš proizvod.

5. Kako prodati proizvod oglašavanjem na televiziji i radiju

Iako vam se u eri novih medija ne čini tako, televizijske i radijske reklame još uvijek mogu doprijeti do puno ljudi i biti dio dobre marketinške strategije.

No, za početak morate utvrditi gleda li vaša ciljana publika dovoljno često televiziju ili sluša radio kako bi ova metoda urodila plodom. Određena skupina publike isključivo se nalazi na Internetu, dok drugi gledaju televiziju tijekom večeri ili slušaju radio dok su na poslu.

Niti jedan način nije bolji od drugoga, ali da biste prodali svoj proizvod, morate istražiti tržište kako biste otkrili koji od njih će vjerojatnije doći do vaše ciljane publike.

Možda mislite da bi svi željeli vaš proizvod, ali sužavanje vašeg fokusa znatno olakšava stvaranje ciljanih oglasa i bolji povrat ulaganja. Pojačajte fokus kako biste dobili željene rezultate.

Nakon što odlučite da će televizija i/ili radio više odgovarati vašoj ciljanoj publici, razmislite o angažiranju lokalne marketinške tvrtke koja je specijalizirana za stvaranje visokokvalitetnih reklama koji će odgovarati vašem budžetu.

Stvaranje ugledne robne marke nevjerojatno je važno, što znači da vaše reklame moraju imati istu kvalitetu kao dobro etablirane marke. Kvaliteta slike i zvuka televizijskih i radijskih reklama pridonosi ukupnoj poruci jednako koliko i same riječi, stoga pažljivo odaberite sve segmente.

6. Korištenje oglasa koji se plaćaju po kliku

Oglasi s plaćanjem po kliku (PPC) pojavljuju se na Internetu i pomažu usmjeriti kupce na vašu internetsku stranicu. Kao što naziv implicira, plaćate samo kada netko klikne na oglas, što ovu metodu čini isplativom.

Međutim, morate postaviti svoju internetsku stranicu ili odredišnu stranicu tako da će uvjeriti potencijalne kupce da pogledaju i kupe vaše proizvode.

Koristite Google Ads za izradu ciljanih kampanja koje se pojavljuju na relevantnim web stranicama i pred korisnicima koji će najvjerojatnije kliknuti na vaš proizvod. Također, možete koristiti Facebook oglase za stvaranje PPC kampanje ograničene na Facebook i Instagram platformu.

7. Optimizacija tražilica (SEO)

Postoje milijuni internetskih stranica, pa kako će ljudi pronaći vašu kada upisuju upite za pretraživanje u Google? Optimizacija za tražilice ili SEO uključuje postavljanje vaše web stranice na način koji potiče Googleov algoritam da je identificira kao vjerodostojnu i relevantnu za određene ključne riječi i teme.

Stoga, vaša web stranica se može rangirati na višim pozicijama s rezultatima pretraživanja, a vaša ciljana publika može organski otkriti vaše proizvode.

SEO strategije uključuju dodavanje ključnih riječi naslovima, podnaslovima, meta opisima, alternativnom tekstu slike i cijelom sadržaju stranice na prirodan način. Također, uključuje i tehnički SEO, odnosno provjeru brzine stranice, veličine i težine fotografija, je li stranica primjerena mobilnim uređajima i drugo.

Pametan SEO plan također uključuje novi sadržaj, Google My Business optimizaciju i kontinuirano praćenje ključnih riječi za analizu rezultata i prepoznavanje prilika.

8. Uključivanje u marketing na društvenim mrežama

Posjedovanje web stranice omogućuje vam da iskoristite prednosti strategija kao što su PPC oglasi i SEO, ali prisutnost na društvenim mrežama omogućuje vam povezivanje s kupcima na osobniji i autentičniji način. No, kako prodati proizvod na društvenim mrežama?

Marketing na društvenim mrežama omogućuje vam da pokažete temeljne vrijednosti svoje tvrtke, steknete lojalnost sadašnjih i potencijalnih kupaca, odgovorite na neke pritužbe na korisničku službu, skupite recenzije, potaknete pažnju onih koji vas prate i općenito izgradite svoju reputaciju na pozitivan način.

Kao i kod televizijskog i radijskog oglašavanja, kvaliteta sadržaja koji objavljujete na društvenim mrežama čini veliku razliku u tome kako ljudi vide vaš brend.

Izbjegavajte stock fotografije i pazite da fotografije koje snimite izgledaju profesionalno. Koristite hashtagove, odgovarajte na komentare i komunicirajte s pratiteljima.

Postoje deseci marketinških platformi društvenih medija, a ključno je suziti svoj fokus i u ovom slučaju. Gdje se vaši kupci nalaze? Iako je Facebook nekada bio mjesto druženja mlađe populacije, danas je jedno od najboljih mjesta za dopiranje do zaposlenih odraslih osoba.

Danas je veća vjerojatnost da će mlađa populacija biti na Instagramu ili TikToku, a čak bi se i to moglo promijeniti kako se razvijaju nove platforme društvenih medija.

9. E-mail marketing

Ako imate internetsku stranicu, pokušajte prikupiti e-mail adrese od posjetitelja. Postoje dvije metode – možete ih sami zamoliti da se pretplate za newsletter ili možete ponuditi svoj najvrjedniji sadržaj u zamjenu za e-mail adresu.

Prikupljanje e-mailova omogućuje vam stvaranje marketinške kampanje putem newslettera kako biste stalno ostali u kontaktu s kupcima, potaknuli postojeće kupce da ponovno kupuju od vas, obavijestili ih o popustima i promocijama i tražili povratne informacije o vašim proizvodima.

Newsletteri ne moraju biti dugi ili komplicirani. Zapravo, kratko i upečatljivi s jasnim pozivom na akciju potaknut će kupca na kupovinu.

Na primjer, ako želite da ljudi pogledaju videozapis o određenom proizvodu, možete ukratko predstaviti proizvod, a zatim postaviti gumb u boji koji povezuje videozapis i kaže: “Pogledajte u nastavku”. Ako želite da ljudi pročitaju novi blog članak, predstavite temu, a zatim neka vaš gumb kaže: “Naučite više savjeta i trikova.”

Pronalaženje idealne učestalosti distribucije i učenje kako napisati upečatljive tekstove newslettera pomaže osigurati da se vaši e-mailovi stvarno otvore. Međutim, kampanje putem e-maila obično imaju niske stope otvaranja i klikanja, pa prikupljanje kvalitetnih adresa e-mailova može pomoći u poboljšanju vašeg uspjeha.

10. Content Marketing izvan SEO-a

Konačna metoda prodaje povezana je s mnogim drugim strategijama, ali je sama po sebi vrijedna spomena. Content marketing uključuje stvaranje pisanog ili vizualnog materijala za edukaciju, zabavu ili na neki drugi način angažiranje vaših potencijalnih klijenata.

Content marketing koji se previše usredotočuje na promociju proizvoda nije toliko učinkovit kao sadržaj čiji je cilj pružanje vrijednosti korisnicima. U tom slučaju mudro je unutar teksta i dalje imati poziv na akciju ili poveznicu na stranice vaših proizvoda.

Content marketing izravno podržava vaše SEO učinke jer “svježi sadržaj” u obliku postova na blogu, videozapisa ili galerija slika govori Googleovim algoritmima da je vaša stranica aktivna i relevantna.

Posjedovanje velike količine kvalitetnog sadržaja na vašoj internetskoj stranici također povećava broj upita za pretraživanje u kojima će se češće pojaviti vaša stranica kao rezultat pretraživanja.

Osim toga, content marketing vam pruža materijal za dijeljenje na platformama društvenih mreža i u marketinškim kampanjama putem e-maila.

Dobro osmišljena i optimizirana internetska stranica s redovitom objavom sadržaja okosnica je svih ostalih načina prodaje proizvoda.

Bez obzira na to koju metodu koristite kako biste uvjerili ljude da posjete vašu stranicu, provjerite jesu li stranica – i vaš proizvod – vrijedni njihovog vremena i pažnje. Ako ste se do sada pitali kako prodati proizvod vjerujemo da ste nakon ovog članka dobili odgovore na sva vaša pitanja. Sretna i uspješna trgovina!

Autor: M,V., Foto: Marvin Meyer / Unsplash

Nastavite čitati