Kata Pavlović -  Svaki izazov me učinio snažnijom lidericom - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

Kata Pavlović –  Svaki izazov me učinio snažnijom lidericom

Izvršna direktorica Zeptera za Hrvatsku i Ujedinjene Arapske Emirate, Kata Pavlović, jedna je od onih liderica koje svojom energijom i vizijom utjelovljuju vrijednosti brenda kojeg predstavljaju.

Njezin profesionalni put u Zepteru započeo je u prodaji, a zahvaljujući predanosti i upornosti prošla je sve razine unutar kompanije – do pozicije na kojoj se danas nalazi. Više od desetljeće rada obilježeno je inovacijama, širenjem poslovanja i snažnim naglaskom na filozofiju zdravlja i kvalitete života. Također, naglašava da posao vodi uvjerenjem da su ljudi najveća vrijednost: „Ako ulažete u razvoj svojih ljudi i potičete ih, oni će dati najbolje od sebe.“

U razgovoru otkriva kako izgleda voditi jednu od najprepoznatljivijih multinacionalnih kompanija, na koji način žene doprinose tom uspjehu, što je inspirira u poslu, koje proizvode posebno preporučuje te na koji način uspijeva uskladiti zahtjevnu karijeru i privatni život.

Kako je započela vaša karijera u Zepteru? Krenuli ste od nižih poziciji i popeli se sve do vrha.

Otkad znam za sebe, uvijek nešto radim, a Zepter timu, priključila sam se čim mi se pružila prilika. Naravno da sam je s velikim zadovoljstvom prihvatila. Započela sam u prodaji te sam postupno prošla sve razine unutar kompanije – od pozicije prodajne predstavnice, preko direktorice prodaje, do uloge generalne direktorice koju danas obnašam. Smatram da je to bio najvrijedniji mogući put, jer sam na taj način upoznala sve aspekte poslovanja i stekla cjelovito razumijevanje i prednosti i izazova posla. Bila sam posebno počašćena što me na tom putu mentorski pratio gospodin Philip Zepter – njegov vizionarski duh i sposobnost da prepozna potencijal i inspirira druge bili su mi od neprocjenjive pomoći. Od prvoga dana fasciniralo me kako jedan brend može tako dosljedno i snažno promovirati zdravlje, estetiku i tehnologiju kao temelj kvalitete života. Brzo sam shvatila da Zepter nije samo posao, nego način života i filozofija u kojoj se svakodnevno živi ono što se komunicira. S ponosom vodim hrvatsku podružnicu jedne od najutjecajnijih svjetskih kompanija posvećenih ljudskom zdravlju i doista sam ponosna na taj profesionalni put.

U gotovo četiri desetljeća od osnutka kompanije Zepter, filozofija “Živi bolje, živi dulje” istaknula se kao ključna. Zepter ima jasan cilj – promicati važnost održavanja zdravog života i brige o sebi. Kako su se ponuda proizvoda i njihova namjena mijenjale kroz vrijeme?

Filozofija “Živi bolje, živi dulje” bila je i ostala središnja nit vodilja za sve nas u Zepteru od samih početaka. Kompanija Zepter osnovana je s vizijom da revolucionarizira način zdravog kuhanja, ponajprije kroz vrhunsko posuđe koje je omogućavalo pripremu hrane na zdraviji način u milijunima domova diljem svijeta. To posuđe od visokokvalitetnog nehrđajućeg čelika ubrzo je postalo sinonim za zdravo kuhanje, jer čuva prirodan okus i hranjive tvari namirnica bez potrebe za dodavanjem vode, ulja ili soli. S vremenom je Zepter značajno proširio svoj program – od kuhinjskog posuđa krenuli smo ulagati u inovativne medicinske uređaje i kozmetiku vrhunske kvalitete, ostajući pritom vjerni temeljnom cilju unapređenja zdravlja. Naša se ponuda razvijala u skladu s holističkim pristupom zdravlju: obuhvatili smo sve ključne aspekte kvalitetnog života – zdravu pripremu hrane, čistu pitku vodu, svjež i čist zrak, terapiju svjetlom, dobar san i njegu kože. Tako danas Zepter nudi cjelovita rješenja za zdrav život, od legendarnog Masterpiece posuđa, preko BIOPTRON uređaja za svjetlosnu terapiju, do suvremenih sustava za pročišćavanje zraka i vode. Primjerice, ponosni smo na činjenicu da smo razvili medicinski certificirani BIOPTRON Hyperlight terapijski sustav, vrhunske sustave za filtriranje vode i zraka (Edel Wasser i Therapy Air) – svi ti proizvodi temelje se na znanosti i inovacijama, a opet odgovaraju na osnovne ljudske potrebe. Ukratko, tijekom gotovo četiri desetljeća asortiman se širio od kuhinje do kompletne brige o zdravlju i ljepoti, ali je srž ostala ista: svaki je proizvod osmišljen da poboljša kvalitetu života naših korisnika na dugoročno održiv način.

U Zepteru ste više od deset godina, a posljednje tri kao izvršna direktorica za Hrvatsku i Ujedinjene Arapske Emirate. Koje su se inovacije dogodile u tom vremenskom periodu?

U proteklih desetak godina svjedočili smo nekim od najvećih iskoraka u inovacijama otkako postoji Zepter. Primjerice, razvili smo i uveli HyperLight tehnologiju koja je obilježila novo poglavlje za naše proizvode. BIOPTRON uređaji za svjetlosnu terapiju unaprijeđeni su posebnim hiperpolarizacijskim filterima na bazi fulerena, a to je otvorilo put i za potpuno nov proizvod – HyperLight Eyewear naočale. Riječ je o revolucionarnim naočalama čije leće sadrže molekulu fulerena C60 (materijal za koji su njegovi otkrivači dobili Nobelovu nagradu) i koje ne samo da filtriraju štetnu UV i plavu svjetlost, nego tu istu energiju transformiraju u zdravi, blagotvorni spektar svjetla. Taj inovativni spektar pozitivno djeluje na naš organizam – poboljšava raspoloženje, povećava razinu serotonina, smanjuje stres – a ujedno štiti vid i čuva mentalnu svježinu. HyperLight naočale su sjajan primjer kako je Zepter u posljednjih nekoliko godina spojio vrhunsku tehnologiju i svakodnevnu upotrebljivost u korist zdravlja korisnika.

Uz tehnološke inovacije, ponosna sam i na iskorake u širenju našeg poslovanja. U proteklom razdoblju otvorili smo novo tržište – pokrenuli smo poslovanje u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, što je za mene osobno bio velik iskorak. Dubai i regija Bliskog istoka pokazali su se izvrsnim tlom za Zepterovu filozofiju, a uspješni rezultati potvrđuju da inovativni Zepterovi proizvodi imaju globalnu privlačnost. Kroz sve te inovacije i projekte, zajednički nazivnik ostao je isti: kontinuirano ulaganje u naprednu tehnologiju i osluškivanje potreba, kako bismo uvijek bili korak ispred i ponudili rješenja koja doista unapređuju svakodnevicu.

Na što ste najviše ponosni? Postoji li neki proizvod koji biste izdvojili?

Doista sam ponosna na mnogo toga što smo postigli, ali ako trebam izdvojiti ono na što sam najviše ponosna, onda su to naši sustavi za pročišćavanje zraka i vode – jer oni dotiču samu srž zdravog života. Čist zrak i čista voda preduvjet su za zdravlje, a Zepter je na tim poljima dao izvanredan doprinos. Primjerice, naš Therapy Air iON pročišćivač zraka već godinama slovi kao vrhunski proizvod u svojoj kategoriji: sedam godina uzastopno proglašen je najboljim pročišćivačem zraka prema neovisnim njemačkim istraživanjima. Njegovu učinkovitost potvrdio je i Nastavni zavod za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar”, koji je preporučio korištenje Therapy Air iON uređaja u zatvorenim prostorima, a ovaj pročišćivač nosi i certifikat Allergy-Friendly Product, što znači da je posebno pogodan za osobe s alergijama i astmom – uklanja sve organske i anorganske alergene iz zraka. Ti strukovni certifikati i priznanja potvrđuju ono što i sami korisnici svakodnevno osjećaju, a to je golema razlika u kvaliteti zraka i života uz ovaj uređaj.

Jednako tako, izdvojila bih i naš napredni sustav za čistu vodu Edel Wasser. Ponosna sam što smo uspjeli visoku tehnologiju učiniti jednostavno dostupnom za kućanstva – Edel Wasser je kompaktan, elegantan, jednostavan za instalaciju i brine se da svaka čaša vode koju popijete bude zdravstveno ispravna i svježa. Koristi tehnologiju reverzne osmoze za uklanjanje nečistoća, što znači da praktično sve štetne tvari bivaju filtrirane, a ostaju samo zdravi minerali i okus prave, čiste vode. Naš je cilj bio ponuditi alternativu kupovnim vodama i plastici, i mislim da smo u tome uspjeli: korisnici često kažu da im je Edel Wasser promijenio život na bolje, jer sada s povjerenjem piju vodu znajući da je najviše kvalitete.

Kao netko tko i osobno u svom domu koristi Edel Wasser i ne može zamisliti život bez Therapy Air iON pročišćivača, mogu posvjedočiti koliko ti uređaji postaju neprocjenjivo vrijedni u svakodnevici. Svaki put kada udahnete svježi zrak u svom domu ili natočite čašu čiste vode iz našeg sustava, znate da činite nešto dobro za sebe i svoju obitelj. To saznanje – da naši proizvodi poboljšavaju tako osnovne, vitalne stvari poput daha i vode – zaista ispunjava ponosom. Upravo ti proizvodi utjelovljuju Zepterovu misiju na najjednostavniji mogući način: štite i unapređuju život svakoga dana.

Prošle ste godine također predstavili grupaciju Zepter hotela koji podržavaju filozofiju kompanije. Na koji način se osigurava prepoznatljivost brenda u svijetu regionalnog luksuznog turizma?

Uistinu smo zaokružili našu Zepter priču ulaskom u svijet hotelijerstva – što smatram logičnim proširenjem naše filozofije “boljeg i dužeg života” i na područje luksuznog turizma. Od samog početka pazili smo da svaki Zepter Hotel utjelovi duh našeg brenda. To znači da gosti našeg hotela dobivaju više od samog noćenja – nastojimo im pružiti cjelovito Zepter iskustvo, onu istu posvećenost zdravlju i kvaliteti života koju nudimo kroz proizvode. U sobama i zajedničkim prostorima koriste se Zepterovi uređaji (od pročišćivača zraka do kozmetike u wellnessu), a u ponudi su i wellness sadržaji osmišljeni po mjeri našeg brenda. Na taj način gost odmah prepoznaje Zepter – ne samo po logotipu, već po samoj kvaliteti usluge i jedinstvenom naglasku na dobrobit koju osjeti tijekom boravka.

Voditi hotel u luksuznom turizmu znači ponuditi vrhunsku uslugu, ali mi smo željeli otići korak dalje i ponuditi vrhunsku uslugu s dodatnom vrijednošću za zdravlje i udobnost. Vjerujem da smo u tome uspjeli jer su Zepter hoteli u kratkom roku postali prepoznati upravo po toj sinergiji luksuza i zdravlja. Kao što sam rekla, spojili smo luksuzni komfor s wellness konceptom – od zdrave gastronomije, vrhunski opremljenih fitness i spa sadržaja, do pažnje posvećene svakom detalju koji može poboljšati boravak i zdravlje gosta. Tako stvaramo jedinstveno iskustvo po kojem se Zepter izdvaja na tržištu regionalnog luksuznog turizma.

Često ističete važnost cijelog tima u postizanju rezultata, a zanimljivo je kako u Zepteru dominiraju žene. Koje vještine žene unose u poslovanje?

U našem su okruženju žene snažno zastupljene na raznim pozicijama – od prodaje na terenu do menadžmenta – i vjerujem da to nipošto nije slučajnost. Žene donose posebne vještine i kvalitete koje obogaćuju poslovanje. Prije svega, tu je istančana komunikacija i empatija. Žene često imaju izražen osjećaj za slušanje i razumijevanje potreba drugih, bilo klijenata bilo kolega, što stvara pozitivnu radnu atmosferu i jača timski duh. Također, žene su po mom iskustvu izvrsne u multitaskingu i organizaciji – vješto balansiramo više zadataka istodobno, što je u dinamičnom okruženju od velike koristi.

Nije to samo moje subjektivno mišljenje; brojna istraživanja pokazala su da ženski stil vođenja ima vrlo pozitivan utjecaj. Rekla bih da žene unose i jednu dozu otpornosti i snalažljivosti. Mnoge od nas balansiraju poslovne i obiteljske uloge, pa smo navikle brzo prilagođavati planove i nalaziti rješenja pod pritiskom vremena – ta se vještina zatim odražava i u poslu. Sve ove osobine – komunikacija, suradnja, empatija, multitasking – postale su sastavni dio naše korporativne kulture. Iako smatram da su talent i rad presudni bez obzira na spol, ipak volim istaknuti da uspjeh Zeptera u Hrvatskoj dijelom leži i u ženskoj energiji koja pokreće naš tim. Kada spojite tu energiju s jasno postavljenim ciljevima i kvalitetnim proizvodima, rezultati zaista ne izostaju.

Što je potrebno za uspješno vođenje? Koliko je izazovno biti žena na čelu jedne multinacionalne kompanije?

Vjerujem da se uspješno vođenje prije svega temelji na jasnoj viziji i dosljednosti. Lider mora znati kuda želi odvesti svoj tim i kompaniju, imati strateški plan, ali i biti dovoljno fleksibilan da se prilagodi okolnostima. Važne su osobine integritet i predanost – trudim se uvijek vlastitim primjerom pokazati radnu etiku i entuzijazam koji želim vidjeti u svom timu. Tako gradimo međusobno povjerenje. Također, komunikacija je presudna: otvoreno dijeliti ciljeve i očekivanja s timom, slušati povratne informacije i zajedno slaviti uspjehe. U mom se stilu vođenja ogleda uvjerenje da su ljudi naša najveća vrijednost – ako ulažete u razvoj svojih ljudi i potičete ih, oni će dati najbolje od sebe. Naposljetku, uspješan lider mora imati hrabrosti donositi odluke i preuzeti odgovornost. Nije uvijek jednostavno, ali odlučnost i spremnost da stanete iza svojih odluka stvaraju autoritet kojem ljudi vjeruju.

Biti žena na čelu multinacionalne kompanije svakako nosi svoje izazove, ali i sjajne mogućnosti. Neću kriti da su žene i danas u manjini na vrhu poslovnog svijeta – globalno gledano, tek oko 10% najvećih kompanija vodi žena– i ponekad to znači da se moramo dvostruko dokazivati u okruženjima koja su tradicionalno bila muška domena. Stereotipi i predrasude nisu nestali preko noći; primjerice, od odlučne žene se katkad krivo percipira da je “agresivna” ili “teška”, dok se isti pristup kod muškarca uzima zdravo za gotovo. No, osobno sam odlučila na te moguće prepreke gledati kao na poticaj više. Umjesto da me obeshrabre, one su me motivirale da se istaknem svojim rezultatima.

Danas mogu reći da sam ponosna što sam žena na čelu jedne multinacionalne kompanije. Mislim da ženama liderska pozicija omogućuje i da pokažu svoje prednosti – od empatije do izdržljivosti – na najvišoj razini. Izazovi postoje, no niti jednog dana nisam požalila zbog tog puta. Štoviše, svaki izazov me učinio snažnijom lidericom. Uspješno vođenje za mene nije pitanje spola, nego sposobnosti da svojim timom ostvarite viziju i pritom zadržite ljudskost. A ako sam uspjela makar malo utrti put i inspirirati druge žene da se odvaže na liderske uloge, smatrat ću to posebnim uspjehom u karijeri.

Kako uspijevate uskladiti profesionalni život s privatnim?

Usklađivanje poslovnog i privatnog života za mene je prije svega pitanje postavljanja jasnih prioriteta i dobre organizacije vremena. Vrlo sam posvećena svom poslu. Posao nosi veliku odgovornost – no jednako tako smatram da uspjeh nema pravu težinu ako nemate ravnotežu u osobnom životu. Zato se trudim planirati svoje vrijeme tako da, koliko god je to moguće, ispunim obaveze na poslu, a potom se posvetim obitelji i sebi. Imam sreću da imam snažnu podršku obitelji, što mi je od neprocjenjive važnosti. Moj suprug daje mi vjetar u leđa; njegovo razumijevanje i oslonac omogućuju mi da lakše prebrodim stres i zadržim osmijeh, čak i kad je raspored pretrpan.

Naravno, biti na čelu kompanije znači da posao nikad potpuno ne prestaje – uvijek imate odgovornost koja visi negdje u pozadini misli. Ali naučila sam postaviti granice koliko god je to moguće. Također, ključno je delegiranje – imam sjajan tim kojem vjerujem i na koji mogu prenijeti dio zadataka, što mi oslobađa vrijeme da se fokusiram na strateške stvari, ali i da se predahnem kada je potrebno.

Drugim ženama uvijek savjetujem: vjerujte u sebe i nemojte se bojati izazova, ali uvijek imajte jasno postavljene prioritete. Strast prema onome što radite izvući će vas kroz teške dane, a podrška najbližih i razumijevanje okoline dat će vam stabilnost. U konačnici, mislim da je snaga upravo u sinergiji poslovnog i privatnog – kada jedno drugo ne iscrpljuje, nego nadopunjuje.

Koji biste Zepterov proizvod za poboljšavanje kvalitete života preporučili ženama koje također imaju manje vremena?

Današnje žene često žive izuzetno užurbano – karijera, obitelj, obaveze – i dobro znam koliko to može biti zahtjevno. Zato uvijek preporučujem proizvode koji se i za zdravlje, dakle rješenja koja rade za vas dok vi radite druge stvari. Na prvome mjestu tu su naši uređaji za čist dom, posebice sustavi za pročišćavanje zraka i vode. Ti uređaji “rade u pozadini” vašeg života, a dugoročno vas čuvaju i štede vam vrijeme (nema više odlazaka po flaširanu vodu ili brige o prašini i smogu u stanu).

Drugi proizvod koji bih svakako preporučila modernoj ženi su naše HyperLight Eyewear naočale. One su idealne za sve nas koje mnogo vremena provodimo pred ekranima računala i mobitela ili često putujemo i izložene smo različitim svjetlosnim naprezanjima. HyperLight naočale možete jednostavno nositi dok radite, vozite ili obavljate svakodnevne aktivnosti – a one za to vrijeme filtriraju štetnu plavu i UV svjetlost te je pretvaraju u oku ugodan, korisni spektar svjetlosti. Time smanjuju zamor očiju, poboljšavaju koncentraciju i čak doprinose boljem raspoloženju i kvaliteti sna reguliranjem našeg biološkog ritma.

Dakle, moj savjet ženama koje kronično “hvataju” svaki sat u danu jest da iskoriste prednosti tehnologije kako bi ona radila za njih. U konačnici, svaka od nas zaslužuje malo brige, a Zepterovi proizvodi dizajnirani su upravo tako da tu brigu integriraju u naš užurbani dan, ne oduzimajući nam dragocjene minute.

Iako svijest o potrebi održavanja zdravog i održivog načina života raste, smatrate li kako se trebaju uložiti dodatni napori u edukaciji u Hrvatskoj?

Mislim da se na polju edukacije uvijek može – i treba – učiniti više, pogotovo kada je riječ o zdravom i održivom načinu života. Činjenica je da je svijest puno veća nego prije, no unatoč tom pomaku, još uvijek u praksi vidimo da se mnogi ljudi teško odriču loših navika ili čekaju da se dogodi zdravstveni problem pa da reagiraju. Zato da, vjerujem da su dodatni napori u edukaciji itekako potrebni. Uostalom, i iz vlastitog iskustva mogu reći da nam je jedan od najvećih izazova upravo educirati ljude o važnosti dugoročne brige za zdravlje.  Koliko god mi kroz naše proizvode i kampanje nastojali širiti poruku prevencije, i dalje se često susrećemo s mentalitetom “gasenja požara” – ljudi reagiraju tek kad se javi tegoba. Promjena takvog načina razmišljanja spor je proces, ali svakako moguć.

Smatram da edukaciju treba započeti od najmlađih dana – u vrtićima, školama – kako bi nove generacije odrastale uz spoznaju koliko su zdrave navike važne. Također, javne institucije i privatni sektor mogu surađivati na široko dostupnim programima informiranja: od lokalnih radionica i predavanja u zajednici, do nacionalnih kampanja putem medija. Hrvatska ima izvrsne stručnjake i entuzijaste u području nutricionizma, medicine sporta, ekologije – treba im dati platformu da dopru do što većeg broja ljudi. Mi u Zepteru također nastojimo dati svoj doprinos, ne samo prodajom proizvoda nego i stalnim savjetovanjem i prezentacijama gdje god stignemo, pokazujući ljudima kako izgledaju praktične dobrobiti zdravijih izbora.

Zaključno, rekla bih da nikad nije dovoljno edukacije kada je posrijedi kvaliteta života. Svaki uloženi trud tu se višestruko isplati – zdravije stanovništvo znači sretnije i produktivnije društvo. I zato nikada neću smatrati da je edukacije previše; naprotiv, i dalje ću je strastveno zagovarati jer znam da donosi dobrobit svima, što se uvijek iznova potvrđuje, ma kako sporo ponekad išle te promjene

Koji su planovi za budućnost, imate li u vidu neke nove projekte ili proizvode?

Budućnost Zeptera vidim kao nastavak naše bogate priče inovacija i rasta, s uvijek svježim idejama na obzoru. Od prvog dana postojanja Zepter je stavljao poseban naglasak na ulaganje u inovacije, vrhunsku kvalitetu, originalni dizajn i naprednu tehnologiju  – ta filozofija ostaje naša nit vodilja i za godine koje dolaze. U praktičnom smislu, to znači da konstantno radimo na istraživanju novih znanstvenih spoznaja i trendova te na tome kako ih utkati u naše buduće proizvode. Mogu reći da su u tijeku razvojni projekti na nekoliko polja, ali što se tiče konkretnih novih proizvoda – o detaljima ne mogu još govoriti! No ono što mogu reći da budućnost vidim optimistično: s novim proizvodima koji će ići ukorak s vremenom (i malo ispred njega).  Svaki novi projekt ili proizvod koji osmislimo bit će vjeran Zepterovoj misiji da ljudima omogući bolji, duži i zdraviji život. Ta nas misija vodi i danas kao što je vodila i prije skoro 40 godina, i uvijek ćemo joj biti posvećeni.

Osim promicanja zdravog načina života, što vas još ispunjava?

Privilegija mog posla je što živim ono u što vjerujem – zdrav, kvalitetan život – no naravno, svaki je čovjek mozaik različitih strasti i interesa, pa tako i ja. Iznimno me ispunjava rad s ljudima i prenošenje znanja. U Zepteru sam okružena divnim timom i osjećam duboko zadovoljstvo kada mogu biti mentor ili inspiracija mlađim kolegama. Volim podučavati i dijeliti iskustva; doista me veseli vidjeti kako netko od mojih suradnika raste i ostvaruje svoj potencijal, znajući da sam mu u tome možda malo i pomogla. Taj mentorski aspekt posla smatram jednim od najljepših – ulaganje u ljude uvijek se višestruko vrati, a mene osobno čini sretnom kad vidim tuđe uspjehe.

Ispunjava me i to što kroz svoju poziciju mogu doprinijeti široj zajednici. Kao što možda znate, Zepter se bavi i filantropskim aktivnostima – podržavamo razne projekte, od bolnica do kulturnih inicijativa. Biti dijelom takvih nastojanja za mene ima dubok smisao. Poseban je osjećaj kada uručimo donaciju bolnici ili pomognemo onima u potrebi; tada vidite neposredan pozitivan utjecaj na nečiji život. To me podsjeća zašto radimo sve ovo – ne samo radi poslovnih rezultata, nego radi stvarne dobrobiti ljudi. Beskrajno sam zahvalna i sretna što mogu raditi i živjeti upravo ove vrijednosti svakoga dana.

Razgovarala: Sara Dakić
Fotografije: privatni arhiv

Nastavite čitati