Šest izazova s kojima se susreću poduzentici početnici
Piše: Ivona Žugaj
Volite raspravljati o idejama, imate odličnu zamisao za poslovni pothvat, potrebno znanje i veliku želju da stvorite nešto svoje? Želite li posao uspješno započeti, dobro je znati koji vas izazovi očekuju i kako ih prevladati. Ulazak u svijet poduzetništva je istovremeno uzbudljiv i zahtjevan.
Strah
Nakon početnog zanosa, inspiracije i skiciranja ideje, što se više bližite njezinoj realizaciji, strah postaje veći, a preispitivanje učestalije. Što ako nitko neće kupiti moje proizvode ili usluge? Što ako kupe, ali im se ne svide? Što ako ne uspijem? Teško je izaći iz sigurnog i poznatog, zone komfora, ali izvan nje očekuje vas potpuno novi svijet, prepun mogućnosti za stvaranje i ostvarivanje snova. Radite na svojim ciljevima, uklanjajte jednu po jednu prepreku, razgovarajte s obitelji i prijateljima o planovima i problemima, ali svakako počnite!
Upitajte se: A što ako ću prodati stotine proizvoda, usluga? Što ako će im se svidjeti? Što ako uspijem?
Izbor poslovnog subjekta
Najčešći pravni oblici organiziranja su obrti i trgovačka društva (d.o.o., j.d.o.o.). Svaki od njih ima prednosti i nedostatake. Koji god odabrali, očekuje vas borba na tržištu, plaćanje poreza, doprinosa i drugih davanja. Razlikuju se načinom i troškovima registriranja i zatvaranja, načinom plaćanja PDV-a, odgovornošću za obveze (vlastitom ili imovinom poduzeća), načinom oporezivanja. Izbor je u potpunosti na vama, a ovisi o kapitalu kojim raspolažete, planiranom načinu poslovanja, budućim planovima, statusu radnog odnosa. Pročitajte zakone (Zakon o obrtu / Zakon o trgovačkim društvima), savjetujte se s računovođom i izaberite oblik koji je najbolji za vas. Nakon što odlučite, na hitro.hr možete pronaći detaljne upute za registraciju.
Procjena troškova
Za pokretanje svakog posla potreban je kapital. Za neki posao više, za neki manje. Kako biste izbjegli iznenađenja tijekom poslovanja, napišite detaljan poslovni plan, postavite ciljeve, odaberite poslovne strategije. Procijenite troškove proizvodnje, opreme, vođenja knjiga, prijevoza, najma poslovnog prostora, režija, plaća zaposlenika,poreza i ostalih davanja, izrade i održavanja web-stranice, oglašavanja. Odredite cijenu proizvoda/usluge. Pokušajte procijeniti prihode. Ovom zadatku pristupite iskreno bez samozavaravanja i uljepšavanja troškova jer biste se u suprotnom mogli zbog prvih prepreka naći u problemima.
Predstavljanje pravim klijentima
Na zasićenom tržištu teško je doći do klijenata. Za početak, važno je znati tko su vaši idealni klijenti. Odredite njihova demografska obilježja, hobije, što vole a što ne, što ih motivira, koji specifični problem imaju. Ponudite im rješenje tog problema. Izdvojite se kvalitetom. Popunite praznine koje ostavlja konkurencija. Slušajte i njihove povratne informacije i prihvatite ih jer ako ste usmjereni samo na zaradu a ne na zadovoljnog klijenta, brzo ćete ga izgubiti.
Nedovoljna educiranost
Poduzetnici su kreativni, inovativni i hrabri. Maksimalno koriste svoje znanje i sposobnosti za stvaranje nečeg novog. Ipak, rijetko poznaju baš svaki aspekt poslovanja (na primjer: pravni, financijski, prodajni, marketinški…). Osvijestite kojim područjima vladate, koje su vaše jake strane, a na kojima trebate još raditi. U današnje vrijeme nije teško doći do novih znanja i vještina. Postoje brojni seminari, online edukacije, radionice, knjige, a ako ste i dalje nesigurni u nekom području, možete kontaktirati stručnjake koji će vam pomoći.
Stres
Radite sve i radite naporno, radno vrijeme je neodređeno, profesionalni i privatni život često neodvojivi, a primanja su neredovita. Zbog svega toga ste pod stalnim stresom. Stres je česta pojava među poduzetnicima, stoga je važno znati kako njime upravljati i kada je potrebno malo usporiti. Pravilna prehrana, dovoljno sna, sportska aktivnost, boravak u prirodi, druženje s obitelji i prijateljima vaši su saveznici u borbi sa stresom.