Tri najčešće pogreške prilikom držanja govora
Piše: Antonia Kulić
S obzirom na važnost govorništva, činjenica da se ova vještina proučava već stotinama godina diljem svijeta, nimalo ne iznenađuje. Nekada se smatralo kako su dobri govornici isključivo odvjetnici, svečenici i profesori, a danas se u doba užurbanog životnog ritma i brzih promjena u različitim poslovnim sektorima očekuje isto.
Dobar govornik djeluje prirodno, uvjerljivo, misli iznosi razumljivo i nedvosmisleno, te lako zadržava pažnju, što znači da u poslovnom svijetu ima moć persuazije, prodaje, ulijeva povjerenje i dobiva naklonost. Ukoliko imate tremu prije držanja govora, onda ste u dobrome društvu. Naime, upravo su neki od najvećih javnih ličnosti u povijesti patili su od treme, uključujući Abrahama Lincolna, Margaret Sanger i Winstona Churchilla.
A sigurno se i pitate, kako postati dobar govornik?
Naime, s obzirom da je riječ o sklopu komunikacijskih vještina, svladavanje tih vještina vježbanjem i praksom je naefikasnije rješenje. Dakle svatko može postati vrstan govornik ukoliko se drži određenih pravila. Primjerice, govor tijela može imati velik utjecaj na dojam koji ostavljamo na drugu osobu. Sukladno tomu, odlične neverbalne komunikacijske vještine daju do znanja drugima da ste energični, uključeni, samouvjereni i iskreni. Da biste to uspjeli morate biti svjesni svog govora tijela, jer upravo vas neverbalni znakovi koje odašiljete, mogu dovesti do uspjeha u poslovnom svijetu ili pak ugroziti vaš posao.
U nastavku vam donosimo tri najčešće pogreške prilikom držanja govora, kako biste ih uspješno izbjegli tokom vašeg sljedećeg nastupa.
1. Nejasna poruka
Jedna od najčešćih pogrešaka prilikom držanja govora jest nejasna glavna misao, odnosno nedovoljno oštar fokus. Prilikom izlaganja zasigurno želite poslati određenu poruku osobama koje vas slušaju. Da biste uspješno prenijeli svoje misli na druge, zapišite temeljnu misao vašeg govora u samo jednoj rečenici.
Primjerice: “Danas Apple lansira novi mobitel” poruka je od pet riječi koju je Steve Jobs usidrio na lansiranju novog iPhonea.
2. Nezanimljiv back-up materijal
Ukoliko je vaš back-up materijal pretežito teorijski i apstraktan, željena poruka neće doprijeti do publike. Kako biste to popravili, podjelite back-up materijal u tri kategorije: priče, statistika i zvučnost. Pri tome se najviše fokusirajte na priče, odnosno primjere kojima možete potkrijepiti vaš govor. Sažeti koncepti su teški za razumijevanje, stoga se naoružajte sa što više studija slučajeva i stvarnih primjera.
3. 2 + 2 = 4: Pogrešno!
Iako svi znamo da 2+2 zaista je 4, vrhunskim govornicima ovakva logika nije zanimljiva, a isto tako ni vašim sugovornicima u panel raspravama i publici za vrijeme držanja prezentacije ili javnog nastupa. Umjesto toga, imajte smiono, originalno stajalište s kojim se netko ne bi mogao složiti. Također, oblikujte poruku prilagođavajući je svojoj publici.