Ured ili rad na daljinu? 4 savjeta kako odabrati najbolji način rada - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
ured-ili-rad-na-daljinu

Ured ili rad na daljinu? 4 savjeta kako odabrati najbolji način rada

Tipični radni aranžman prije se sastojao od odlaska u ured 40 sati tjedno. Rad na daljinu bio je relativno rijetka pogodnost koju je nekoliko tvrtki (u odabranim industrijama) nudilo. Zatim je pandemija natjerala mnoge da rade svoj posao od kuće. Kada je veći dio svijeta bio pod naredbama ostanka kod kuće, rad na daljinu odjednom je postao norma.

S vremenom su tvrtke počele razmišljati o mogućim planovima povratka u ured i postavljanju dugoročne vizije za rad na daljinu. Tvrtke uglavnom biraju između dvije opcije rada na daljinu. Prvo, postoje tvrtke koje svojim zaposlenicima dopuštaju stalni rad na daljinu, ako to žele. Drugi se odlučuju za hibridni model, zahtijevajući od zaposlenika da rade u uredu najmanje tri dana tjedno, a dva dana od doma.

Vaše radno okruženje može imati kritičan utjecaj na vašu izvedbu, stoga je važno razmotriti je li vaš optimalni aranžman u skladu s onim u vašoj tvrtki ili ne. A ako postoji neusklađenost koju ne možete riješiti, razmislite o traženju novog posla u tvrtki koja vam može pružiti radnu postavu koja vam najbolje odgovara.

Evo četiri čimbenika koje biste trebali uzeti u obzir prije nego što se posvetite udaljenom, unutar ureda ili hibridnom radu.

Opis vašeg posla

Pandemija je natjerala mnoge tvrtke da preispitaju koji poslovi zahtijevaju apsolutnu prisutnost u uredu. Neke je poslove jednostavno nemoguće obavljati na daljinu (mnoga radna mjesta, npr. u  ugostiteljstvu ili zdravstvu spadaju u ovu kategoriju).

Postoje i poslovi u kojima možete obavljati neke od svojih zadataka na daljinu, ali morate – ili bi vam to bilo od koristi – biti fizički u uredu kako biste se uhvatili u koštac s drugim obavezama.

Dakle, u nekim slučajevima vaše mogućnosti mogu biti diktirane vrstom posla koji obavljate s malo prostora za manevriranje, dok ćete u drugima imati određenu fleksibilnost za donošenje odluke. Ako imate tu slobodu, navedite što vaše odgovornosti uključuju i razmislite što vam je potrebno za obavljanje tih zadataka i gdje ih možete obaviti najučinkovitije.

Postoji li određeni softver ili oprema koja je dostupna samo u uredu? Postoje li određeni zadaci koje biste teoretski mogli obavljati od kuće, ali su rezultati obično znatno bolji ako ste na licu mjesta? Možete li kvalitetnije odraditi posao kada obavljate određene zadatke od kuće? Uzmite sve ovo u obzir dok odlučujete odgovara li vam bolje raditi na daljinu, u hibridnom okruženju ili u uredskom okruženju.

Komunikacijski stil

Kako biste napredovali na bilo kojem radnom mjestu, morate biti u stanju jasno komunicirati, bilo da se radi o vašim klijentima, kupcima, sponzorima, šefu, kolegama s kojima surađujete u drugim odjelima ili bilo kome drugome s kim trebate komunicirati kao dio vaše uloge.

Zato je važno razmisliti o svojim komunikacijskim stilovima i preferencijama. Na primjer, ako preferirate ležerna čavrljanja za stolom jer više volite verbalnu komunikaciju i možete čitati govor tijela ljudi, rad u uredu mogao bi biti najbolji izbor za vas.

Ali ako više volite mogućnost da zastanete i razmislite o svojim odgovorima, rad na daljinu bi vam mogao najbolje odgovarati jer se većina komunikacije odvija na digitalnim platformama gdje možete biti promišljeni. Ili možda volite biti u prostoriji sa svojim timom kako biste raspravljali o idejama, ali želite biti sami dok radite dio projekta. U tom slučaju, hibridni rad može biti idealan.

Naravno, ne radi se samo o vlastitom stilu komunikacije. Također morate uzeti u obzir sustave i kulturu komunikacije u vašoj organizaciji—ili u onoj kojoj se namjeravate pridružiti—kako biste mogli donijeti odluku o tome koji će vam način rada omogućiti da radite najbolje što možete i minimizirati nesporazume, kašnjenja i prekide komunikacije.

Mogućnosti za napredovanje u karijeri

Vrsta rada koji odaberete također može utjecati na napredovanje u karijeri. Blizina utjecajnih osoba u organizaciji često značajno utječe na odluku tvrtke da unaprijedi zaposlenike. Način na koji organizacije donose odluke o potencijalu i dalje je vidljivost i bivanje na pravom mjestu u pravo vrijeme. Kompanije mogu nenamjerno dati prednost svojim zaposlenicima u uredu u odnosu na svoje hibridne i udaljene radnike. Oni ljudi koji ostanu u uredu puno radno vrijeme počet će dobivati ​​prednost jer će biti vidljiviji.

Naravno, neke tvrtke nagrađuju ljude na temelju rezultata i učinka, a ne vidljivosti. Da bismo to procijenili, vrijedno je pogledati kako se učinak ocjenjuje i prepoznaje u tvrtki. Promoviraju li ljudi u organizacijama na temelju opipljivih i jasnih rezultata ili se promaknuća temelje na odnosima s višim rukovoditeljima? Kakvu vrstu podrške pruža vaš upravitelj i stavljate li sebe u nepovoljniji položaj time što ga ne viđate svaki dan u uredu.

Ovakva razmatranja posebno su važna za radnike u ranim fazama njihovih karijera jer oni često još trebaju izgraditi odnose kako bi napredovali. Oni koji nemaju snažnu internu mrežu u svojoj tvrtki mogu propustiti prilike za karijeru ako se odluče za udaljeni ili hibridni aranžman, ali oni s jakim vezama s utjecajnim osobama u tvrtki možda neće doživjeti istu sudbinu.

Osobni prioriteti

Iako su profesionalni ciljevi važni, upozoravamo da svoje odluke ne oslanjate isključivo na izglede za napredovanje u karijeri. Uzmite u obzir osobne prioritete, poput načina života i mentalnog zdravlja, kao i ciljeve u karijeri. I na kraju, to će vjerojatno rezultirati i boljim radnim učinkom.

Naravno, vaši prioriteti i ciljevi u karijeri mogu se promijeniti u bilo kojem trenutku, tako da ono što vam sada najbolje odgovara možda neće biti ono što vam najbolje odgovara za pet godina. Recimo da ste zaposlenik na početku karijere bez obiteljskih obveza, želite se isključivo usredotočiti na izgradnju profesionalnih odnosa. Rad u uredu mogao bi biti najbolji aranžman za vas trenutno. Ali možda ćete se iznenada morati brinuti o djetetu ili ćete imati neku drugu obavezu zbog koje ćete sa sastanka morati odlaziti usred radnog dana. U tom slučaju možda ćete se htjeti prebaciti na hibridi rad.

Također biste trebali ispitati što uredski ili hibridni rad može značiti za vaše mentalno i emocionalno zdravlje i dobrobit.

Rad od kuće nekima može poslužiti kao odlična prilika za punjenje baterija, pogotovo introvertima i onima koji vole svoj mir. S druge strane, oni s ekstrovertiranom osobnosti dobivaju energiju iz okruženja s mnogo ljudi. Naravno, važno je istaknuti da nisu svi introverti prikladniji za rad na daljinu, niti ekstroverti za rad u uredu.

Kod kuće se možete isključiti iz emocionalno napornih razgovora. U uredu to nije uvijek opcija. Netko s anksioznošću, na primjer, možda će biti jako ometen bukom i ljudima koji rade oko njega, pa bi možda radije radio na daljinu. Međutim, ima osoba koje se osjećaju tjeskobno kod kuće, a ured je dobra distrakcija jer ima puno aktivnosti. Za njih bi hibridni model ili stalni rad u uredu mogao bolje odgovarati, ovisno o tome treba li im takva vrsta distrakcije i aktivnosti redovito ili samo kao ravnoteža s vremenom koje rade od kuće.

Članak je objavljen u sklopu projekta “Osnaživanje žena na tržištu rada” koji sufinancira Agencija za elektroničke medije (Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija).

Autor: S.D., Foto: Unsplash