One pager Internet stranica – kako je formirati i optimizirati
One pager ili single pager stranica sve je popularniji način izrade internetskih stranica, a njihova glavna karakteristika jest da su načinjene od jednog HTML dokumenta.
Što to točno znači? Na one page stranicama ne postoje poveznice na druge stranice koje bi se otvorile na istoj domeni. Izbornik pri vrhu odvodi nas na različite dijelove stranice ovisno o tome što kliknemo, ali uvijek se zadržavamo na istoj stranici.
Pri izradi one page stranica važno je razmisliti čime se vaša tvrtka bavi te pronaći najbolji način kako biste je opisali na sažet i uvjerljiv način. Uvijek se vodite mišlju – hoće li vaš opis potaknuti potencijalnog kupca i pobuditi mu želju da sazna više o vašem proizvodu i u konačnici ostvari kupnju.
Čime se vaša tvrtka bavi, zašto izabrati baš nju, a ne nekoga od vaše konkurencije te po čemu se ističete – sve vam je to jasno, ali kako takav osjećaj i takvu sliku stvorili u glavi vašeg potencijalnog kupca?
Što je one pager stranica?
Kao što smo napomenuli u početku riječ je o stranici koja prikazuje što vaša tvrtka radi, čime se bavi i koje proizvode i usluge nudi na tržištu. Pokušajte je zamisliti kao jedan list, odnosno elevator pitch.
Poanta elevator pitcha jest da bi vaša poruka prema kupcima ili korisnicima usluga trebala biti kratka, ali izrazito zanimljiva. Njezina svrha jest zaintrigirati slušatelja kako bi u budućnosti poželio čuti cijelu ponudu.
Glavna razlika između elevator pitcha i one pager stranice jest u tome što je one pager u pisanom obliku i možete ga lako dostaviti gdje želite. Može se poslati kao poveznica putem elektroničke pošte, dijeliti na društvenim mrežama, preuzeti ili isprintati i poslati poštom.
A koja je razlika između multi page internetskih stranica i one pager stranice? Obično se internetske stranice sastoje od početne stranice i više stranica kojima pristupamo kroz kategorije i potkategorije. U tom slučaju mijenja se i URL svake navedene stranice. S druge strane, one pager stranica predstavlja potpuni pregled vašeg poslovanja na jednoj stranici.
One pager stranica učinkovito i brzo usmjerava čitatelja na samu bit vašeg poslovanja, bilo je da je riječ o potencijalnom kupcu, ulagaču ili poslovnom partneru. Njezina prednost jest u tome što pruža jasnu, konciznu komunikacija usmjerenu prema onima koji žele saznati nešto više o vašem poslovanju.
Kada otvoriti one pager stranicu?
One pager stranica sve se češće koristi u marketinškim strategijama tvrtki i pojedinaca. Riječ je o trendu koji će steći veliku popularnost u budućnosti. Dakle, ono što su nekada tvrtke ostavljale na stolovima čekaonica ili su ih prodajni predstavnici ostavljali prilikom osobnih posjeta – vraća se ponovno u modu. Ali sada u svojoj internetskoj verziji.
Glavna prednost one pager stranica je njezina kratkoća. Glavni fokus je na prednostima vašeg poslovanja što kod potencijalnih klijenata povećava šanse za njihov angažman.
One pager stranica potrebna vam je ako želite:
- pružiti jasnu sliku svog poslovanja
- uskladiti se s ponašanjem potrošača i njihovom pažnjom
- povećati šanse za daljnji angažman potencijalnih klijenata
- prenijeti glavnu vrijednost svoje tvrtke
Kako izraditi one pager stranicu?
Prilikom sastavljanja one pager stranice pažljivo birajte što ćete na nju uključiti. Izgled i dizajn stranice u ovom su slučaju najvažniji.
One pager mora biti vizualno privlačan i pozivati na pregled i čitanje, a da u istom trenu ne izgleda kao da ima čitatelju treba puno vremena kako bi shvatio njezinu bit. Korisnik mora brzo shvatiti što ste htjeli reći, a dobivene informacije apsorbirati na koristan način. Glavna bit je da čitatelj nešto poduzme nakon što posjeti vašu stranicu.
Najvažniji elementi one pager stranicu su:
- gornji dio
- srednji dio
- donji dio
Usredotočite se na ta tri dijela i pokušajte ih se držati prilikom dizajna.
Gornji dio One pager stranice
Pri vrhu stranice ili na njezinom gornjem dijelu važno je istaknuti logo tvrtke i njezin naziv. Pružite čitatelju najvažniju informaciju – čiji je sadržaj. Imajte na umu da imate ograničen prostor – ipak sve informacije morate staviti na jednu stranicu.
Nakon toga, navedite ono što vaša publika traži ili kako će riješiti svoje probleme. Budite što precizniji i zapamtite, ne možete ugoditi svima. Neće svatko biti vaša ciljana publika. Rješenje glavnog problema vaše ciljane publike mora biti naslov vašeg one pagere – i to onaj koji će privući pozornost.
Primjerice, umjesto “Tvrtka broj jedan u području grijanja, ventilacije i klimatizacije”, što je već viđeno i dosadno – to bi moglo biti “Dosta vam je vaše zastarjele peći koja ne grije noću?”
Cilj je da korisnik vaše stranice kima glavom kada čita vaš one pager, jer nada se da ćete upravo vi riješiti njegov glavni problem.
Ovo je ključna točka one pagera. Tu svom čitatelju dajete ono što želi više od svega, a to je NADA — nada da možete riješiti njihove probleme.
Stoga, odmah ispod naziva tvrtke i loga, iznesite glavne bolne točke vaše ciljane skupine. Nakon toga ponudite rješenje njihovih problema. Sve to potrebno je uključiti u gornji dio one pagera.
Srednji dio one pager stranice
Elementi koje bi trebalo uključiti u sredinu vaše stranice su oni kroz koje možete uči u pojedinosti – zašto i kako. Ovo je područje gdje ćete iznijeti sve glavne značajke vaših proizvoda i usluga:
- Usluga 24/7
- Napredna obuka i tehnike
- Besplatne procjene
- Nova i poboljšana verzija
- Besplatne konzultacije
- Licencirano [navedite]
- Može se preuzeti na svim uređajima
Prednosti: odgovorite na pitanje što svaka od značajka donosi vašem kupcu putem odgovora.
Na primjer, za “licenciranu vještinu XYZ”, pogodnost može biti: “Možete biti mirni znajući da naš tim ima iskustvo i znanje u upravljanju s vašom opremom. Popravit će ga i učiniti ga kao novog”.
Ostale pogodnosti mogu uključivati:
- Uštedite vrijeme
- Štedite novac
Donosi najbolje dostupne rezultate, kao što je “povećanje potencijalnih kupaca za 10 x”.
Pitanje koje si morate postaviti: “Kako će konkretno značajke poboljšati život potencijalnog klijenta?”. Kada proizvodite bilo kakav marketinški sadržaj, uvijek se trebate staviti u cipele svojih čitatelja i čitati ga njihovim načinom razmišljanja, a ono glasi: “Što ja imam od toga?”, odnosno “Kako će konkretno moj proizvod ili usluga poboljšati život potencijalnog klijenta?
Donji dio one pager stranice
Donji dio stranice rezerviran je za nadopune i prednosti koji će korisniku pružiti bolji dojam o vašoj tvrtki ili brendu. U ovom dijelu važno je čitatelja nadahnuti i pozvati na CTA (poziv na akciju).
Elementi za donji dio stranice:
Poziv na akciju (CTA): Što bi čitatelj, nakon što je potpuno uvjeren da ste VI odgovor na njegove potrebe, trebao sljedeće učiniti?
- “Počnite štedjeti danas!”
- “Kontaktirajte me za besplatne konzultacije”
- “Ovdje saznajte više o widgetu”
Postoji više načina za uključivanje CTA-ova u vaš one pager. I ovaj se element može i treba često testirati. CTA je vjerojatno element koji se najviše zanemaruje – ali govorimo o najvažnijem elementu!
CTA u donjem dijelu one pagera
U nastavku nudimo detaljan uvid u CTA-ove kako biste poboljšali izvedbu vašeg one pagera.
Uključite sve o vama ili vašoj tvrtki kako bi vas ljudi lakše pronašli. Obvezno uključite svoju fizičku adresu (ako je primjenjivo), društvene mreže, adresu elektroničke pošte, telefonske brojeve – sve što želite podijeliti.
Iako neobvezno dobro je uključiti i kratke recenzije kupaca. Ako ste ograničeni prostorom, uključite samo rečenicu ili dvije te dodajte zvjezdice.
Zaključak jest da one pager stranica mora na jednoj stranici ispričati cijelu priču vaše tvrtke.
Iako imate toliko toga za ponuditi i željeli biste sve ispričati, budite oprezni. Kada je riječ o one pageru neka to bude o tome kako vaša tvrtka može ponuditi rješenje za probleme vaših kupaca.
One pager govori o kupcu stoga se oduprite porivu da se sve vrti oko vas ili vaše tvrtke. Umjesto toga, pričajte o tome kako ste vi rješenje koje im treba.
Što ne uključiti u one pager?
Kod izrade one pagera pripazite da on ne postane stranica vaše tvrtke. Iako one pager stranica mora sadržavati dio O nama, detaljniji opis tvrtke, njezina povijest i ostalo idu na posebnu internetsku stranicu.
Pripazite da čitatelje ne opteretite s prevelikom količinom podataka – budite kratki i jasni, ali ponudite dovoljno informacija nakon kojih će čitatelj poduzeti sljedeći korak, odnosno kliknuti CTA gumb.
One pager stranica i SEO
SEO optimizacija danas je od velike važnosti za svaku tvrtku i brend i ona bi trebala biti uključena u proces izrade one pager stranice.
Napomenimo da s gledišta SEO-a, one pager nije najbolje rješenje. Budući da je one pager napravljen od odjeljka koji se nalaze na istoj stranici, puno je teže dobro istaknuti za što bi se stranica trebala rangirati.
Stoga, prije izrade, istražite ključne riječi te ih tematski smjestite na stranicu po odjeljcima. Uvijek imajte na umu da cijeli sadržaj mora biti “user friendly” jer SEO odavno više nisu samo ključne riječi.
Također, iako se inače preporučuje koristiti samo jedan H1 tag po stranici, u ovom slučaju može se koristiti i više njih, ali u tom slučaju potrebno je njima istaknuti dijelove koji imaju smisla.
Nakon toga, važno je i da slike budu optimizirane – dobro opisane te da se koriste alt tagovi.
Ono što treba naglasiti, a što definitivno nije prednost one pager stranice jest mjerenje statističkih podataka u Google Analyticsu. Puno je teže znati što korisnik želi u slučaju kada imamo samo jedan URL stranice. Imajte na umu da će svaki odlazak i dolazak sa stranice u Google Analyticsu biti prikazan kao bounce rate. Navedeno je rješivo, ali postoje zaobilazni putevi koje može odraditi samo stručni programer.
Bez obzira na navedene mane i nedostatke, one pager stranica ima daleko više prednosti. Kompaktna je, ali i informativna stranica koja pruža jednostavne i kratke informacije o vašoj tvrtki, proizvodima i uslugama. Lakše ju je izraditi i održavati, ali i ono najbitnije danas – prilagoditi za mobilni prikaz.
Imajte na umu da mora sadržavati informacije o onome što pruža, zašto to pruža i kako rješava bolne točke kupaca. Započnite s izradom one pager stranice za svoju tvrtku već danas i iznenadit ćete se koliko puta će vam biti od koristi – i koliko puta je po potrebi možete prenamijeniti.
Foto: Igor Miske / Unsplash