Mentorski projekt na pola puta – Što smo do sada naučili i što očekujemo do kraja
Piše: Ana Abrahamsberg
Fotografije: Pixsell / Davor Puklavec
Na trećem susretu mentorica i mentijki u projektu “Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama ” u hotelu Esplanade, a koji je nastao u organizaciji časopisa Zaposlena i u suradnji s Večernjim listom, razmjenjivala su se iskustva i savjeti, ali se i razgovaralo o tome što se očekuje od ovog iskustva.
U pitanju je jedini projekti u Hrvatskoj koji podiže svijest o važnosti ženskog mentoriranja, pa tako u njemu sudjeluju žene koje se tek žele otisnuti u poslovni svijet i njihove mentorice koje im savjetima i iskustvom pomažu oko pokretanja vlastitog biznisa. Za ovogodišnji ciklus sudionice imaju samo riječi hvale.
“Oduševljena sam projektom i odlično se osjećam u ulozi mentorice, na početku sam se pitala kako ću se točno uključiti, no nakon samo nekoliko susreta postalo je jasno koliko sam toga prošla i koliko puno mogu nekome dati. Preko puta tebe sjede žene koje nisu nužno prošle isti put, koje nisu u istoj industriji i nisu tematski vezani, ali imaju neke zajedničke izazove, koje smo svi imali pa se lako i povezati“, ističe jedna od mentorica Ana Burica, uspješna mlada poslovna žena koja je svoju karijeru započela u startupu i nastavila u korporaciji, a danas se nalazi na poziciji rukovoditeljice razvoja proizvoda i digitalnih platformi u kompaniji A1 Hrvatska, koja je na ovom susretu ispričala svoja iskustva te otkrila s čime se sve susretala na putu od poduzetništva do korporacije.
Dodaje kako ona i njezina mentijka Ivana Valter, trenutno puno rade na strategiji kako biznis dovesti na višu razinu, kako se fokusirati kako se usmjeriti i prepoznati prioritete.
Biznis nije zastrašujuća stvar
“Ivana posjeduje veliku kreativnost ali traži pomoć kako dati tome i jedan obol strukture da bi mogla rasti. Upogoniti tu kreativnosti i taj talent te ga povezati s biznisom i strateškim mindsetom – može dovesti do spektakularnih rezultata. Ta riječ “biznis” može zvučati zastrašujuće, ali ga ne treba gledati kao neku misterioznu cjelinu, već odrediti dvije tri metrike koje su tebi važne i koje ti pomažu da vidiš da si došla od točke A do točke B i da možeš doći lako i do točke C. Kad implementiraš te tri metrike, ti si u biznisu “, pojašnjava Burica.
Osim druženja i razmjene iskustava, na kreativan se način upitalo sudionice što ih je motiviralo da se uključe u projekt, što očekuju metijke, a što mentorice.
Radi se o alatu “Points of You” koji se u poslovnom svijetu koristi za inspiraciju, učenje i razvoj. O njemu je nešto više rekla mentorica Marija Kalinić, direktorica konzultantske tvrtke Eppur si muove.
“Koristila sam alat Faces koji sadrži 99 fotografija koje su neka vrsta reprezenta cijelog svijeta (rasa, spol, dob). On nam je na ovom susretu pomogao da na jedan kreativniji način razmislimo o tome što je koga motiviralo, do kuda se stiglo i što se još očekuje. Naknadno je svaka kandidatkinja odabrala lice koje to najbolje dočarava te se u manjim grupama razgovaralo, upravo kroz ta lica na fotografijama koja su pomogla da se lakše izraze očekivanja i postignuća. Na samom kraju su, predstavnice svake grupe, ispričale što je u toj grupi izašlo na površinu i što su fotografije potaknule u njima”.
Samokritičnost može predstavljati problem
Prema onome što su na kraju rekle, ulaskom u ovaj projekt tražile su i inspiraciju koju su i dobile, te zaključile su kako su žene jako samokritične i kako to može predstavljati problem i zaustaviti željeni napredak.
Ističu i kako su došle do zaključka da nema potrebe čekati i preispitivati se.
Kao mentorica u projektu Marija Kalinić sudjeluje već treću godinu, a danas se rado prisjeća početaka kada se i ona pitala je li na pravom mjestu i može li pružiti što se od nje očekuje.
Prvo joj je iskustvo kaže bilo fantastično, a ništa se nije promijenilo u drugom ciklusu te je danas dobra prijateljica s obje mentijke. Čini se da će se priča ponoviti i u ovom ciklusu.
“Jako me razveselilo kada je moja sadašnja mentijka Antonija Mastelić poletjela danas prema meni kako bi me pozdravila iako smo tek u procesu slaganja odnosa. Jako volim ovaj projekt. Moje iskustvo je ovakvo; koliko god je ovaj projekt namijenjen poslovnim ženama, u komunikaciji s mentijkama uvijek primijetim da izađu na površinu neka pitanja koja nisu samo poslovna “, ističe kako nakon projekta komunikacija među njima ne prestaje, suradnja se nastavila i kroz edukacijske programe, a obje, dosadašnje njezine mentijke su napravile veliki zaokret u svom životu.
Antonija je ravnateljica je osnovne škole u Karlovcu i prijavila se za sudjelovanje iz znatiželje i želje za novim iskustvima. Svoju sreću što je odabrana kao jedna od kandidatkinja ne skriva, a njezina su očekivanja ispunjena.
“Ušla sam u neki novi krug ljudi, iz realnog sektora i to je vrijedno. Marija kao mentorica je odlična! “
Novitet u ovom ciklusu je i tzv. “Crveni gumb”, što znači da svaka mentorica ili mentijka može potražiti drugo mišljenje o nekoj problematici od neke druge mentorice ili mentijke.
“Ove smo godine na inicijativu jedne mentorica koja je predsjednica uprave tvrtke Fidelta, Adrijane Vinter, uveli još jednu novost. Naime kako je ona netom prije početka projekta saznala da mora četiri dana u tjednu radi posla biti u Poljskoj, što znači da ne može sudjelovati na našim druženjima, a velika joj je želja upoznati sve sudionice, pozvala nas je sve u posjet njenoj firmi. Tamo nas je upoznala s onime što se u njoj događa i kako se radi, pa smo zaključili da je ustvari to jako zgodan “dodatni” program ovom postojećem. Ideja se svidjela i mentorici Aleksandri Dojčinović pa idući tjedan idemo u posjet i njenom showroomu kako bi nas sve malo bolje upoznala i s poslovanjem u svijetu mode. “
“Jako je zgodno da se i ta priča razvila i da se družimo u nekom novom okruženju “, zaključila je Ana Gruden, glavna urednica magazina Zaposlena i inicijatorica ovog projekta.
Kako je bilo na prethodnim susretima provjerite u našim objavama u kategoriji Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama.