Želite posao u marketingu? Evo kako ga dobiti - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
marketing-posao

Želite posao u marketingu? Evo kako ga dobiti

Marketing je danas jedan od najdinamičnijih i najvažnijih poslova u gotovo svim industrijama. Sve tvrtke, velike ili male, trebaju marketing da bi promovirale svoje proizvode ili usluge, dosegle kupce i povećale prodaju. S rastom digitalnih kanala poput društvenih mreža, SEO-a, e-mail marketinga i online oglašavanja, potražnja za stručnjacima za marketing jako je porasla.

Prvi posao nakon studija ili prvi posao u drugoj karijeri može biti zastrašujući. Možda imate volje i znanja, ali nemate iskustva. Kako započeti karijeru u marketingu? U ovom članku donosimo nekoliko savjeta kako se pripremiti, od proučavanja tržišta do informativnih razgovora.

Razmislite kakav posao u marketingu želite

Možda vam je već potpuno jasno koja vas vrsta marketinške uloge najviše zanima, a možda još uvijek istražujete svoje opcije i razmišljate o nekoliko različitih mogućnosti. Samo je važno da se upoznate s najčešćim marketinškim poslovima – od email marketinga i upravljanja brendom do produkt marketinga – i razmislite kakav bi posao željeli raditi sada, kao i gdje se vidite dugoročno. Uvijek možete započeti u univerzalnoj ulozi kako biste usavršili svoje vještine i vidjeti gdje će vas to odvesti.

Pratite blogove, newslettere i društvene mreže marketinških stručnjaka

Budite u tijeku s onim što vodeći stručnjaci iz industrije rade u svojim marketinškim kampanjama. Možete ih pratiti na društvenim mrežama, pretplatiti se na njihove newslettere ili čitati članke. Prateći ove stručnjake, možete puno naučiti iz trendova ili novih kampanja koje pokreću. Kako ćete bolje upoznavati ljude i tvrtke iz industrije, lakše ćete prepoznati one za koje bi željeli raditi i područja marketinga koja vas najviše privlače i u kojima bi se možda jednog dana željeli specijalizirati.

Ove informacije možete kasnije iskoristiti na razgovorima za posao kako bi pokazali regruterima i menadžerima da pratite trendove u industriji i razmišljate o tome kako bi oni mogli utjecati na konkretno poslovanje. To je prilika da pokažete svoj entuzijazam i strast za ovu ulogu, što vas može izdvojiti među ostalim kandidatima koji tek ulaze u marketing ili mijenjaju karijeru.

Dogovorite informativne razgovore

Pokušajte stupiti u kontakt s nekim tko već radi u marketingu. Možda netko u vašem osobnom krugu ima iskustva u marketingu – obitelj ili prijatelji? Postoji li netko koga pratite i čiji rad u marketingu iznimno cijenite, a voljeli biste ga upoznati? Razgovor s profesionalcima koji već rade u ulogama koje vas zanimaju može vam pomoći da se bolje pripremite za prijave, intervjue i svoj prvi posao u novoj ulozi.

Pronađite mentora

Mentori mogu doći iz raznih izvora. Kako budete gradili odnose s ljudima, možda ćete s vremenom prirodno početi gledati na neke od njih kao na svoje mentore.

Mentor vam može pomoći da promijenite karijeru, napišete kvalitetno motivacijsko pismo i životopis, ohrabriti vas i biti vam vjetar u leđa na tom putu.

Neki će mentori čak iskoristiti svoje profesionalne i osobne kontakte kako bi vas spojili s ljudima u marketingu. Budući da tvrtke često daju prednost kandidatima koje im netko pouzdan osobno preporuči, to vam može znatno povećati šanse da dobijete svoj prvi posao u marketingu – čak i ako imate vrlo malo iskustva.

Kreirajte vlastiti sadržaj

Možete zakoračiti u svijet marketinga tako da sami stvarate sadržaj koji ćete distribuirati i promovirati. Pokrenite blog, specijalizirani Instagram profil ili čak YouTube kanal ili podcast kako biste uvježbali digitalne marketinške vještine i pokazali potencijal budućim poslodavcima.

Ovo može biti odličan način da korisno provedete vrijeme dok paralelno šaljete prijave u potrazi za  poslom. Uvijek je dobro imati neki kreativni, samostalni projekt o kojem možete pričati na razgovoru za posao, kako bi pokazali svoju strast, marljivost i vještine, posebno ako nemate puno formalnog iskustva u marketingu.

Potražite freelance prilike

Pokušajte pronaći bilo kakve freelance poslove povezane s marketingom – primjerice pisanje tekstova (copywriting) ili vođenje društvenih mreža. To je vrijedan način da steknete praktično iskustvo koje možete staviti u životopis.

Možete potražiti freelance, honorarne i privremene poslove putem poznanika ili mentora. Kada preuzmete ulogu freelancera, ne samo da zarađujete dok gradite iskustvo, nego dobivate i osjećaj kako izgleda radni dan marketinškog profesionalca koji mora istovremeno upravljati i realizirati više kreativnih i analitičkih projekata.

Usavršite marketinške vještine

Odvojite sat ili dva dnevno ili tjedno za online tečajeve digitalnog marketinga kako biste izbrusili svoje vještine i lakše se istaknuli među ostalim kandidatima.

Sve što naučite možete odmah primijeniti u vlastitim projektima. Činjenica da ste samoinicijativno učili – zajedno sa znanjem koje ste stekli i iskustvom u praktičnoj primjeni – pomoći će vam da na intervjuima pokažete da znate što radite i da ćete biti vrijedan, proaktivan član tima, čak i ako još nemate puno formalnog radnog iskustva.

Izradite online portfelj

Ako imate makar malo iskustva – bilo kroz freelance poslove, studentske projekte ili samostalne inicijative – prikupite svoje najbolje radove u online portfelj. Imati vlastitu web stranicu pokazuje vašu inicijativu i može vas odmah izdvojiti od drugih kandidata jer pruža konkretne primjere vaših sposobnosti.

U portfelju možete predstaviti projekte i kampanje na koje ste posebno ponosni i čak uključiti mini studije slučaja s rezultatima. Ne brinite previše ako nemate spektakularne rezultate poput viralnih videa ili objava. Iako takve stvari znaju impresionirati poslodavce, puno je važnije pokazati da dobro vladate određenim vještinama i da imate potencijal za daljnji razvoj.

Vaša web stranica također je idealno mjesto da ispričate svoju priču – kako ste se zainteresirali za marketing, koje vas uloge najviše motiviraju i što biste voljeli raditi u budućnosti. Obavezno uključite biografiju koja će posjetiteljima jasno pokazati tko ste i kako možete doprinijeti timu ili tvrtki.

Istaknite vaše marketinške vještine u životopisu i motivacijskom pismu

Čak i bez iskustva u marketingu na puno radno vrijeme (ili diplome iz marketinga), vjerojatno već posjedujete neke od vještina koje su ključne za uspjeh u ovom području – bilo da ste ih stekli kroz kolegije, freelance ili samostalne projekte, prakse, volontiranje ili neku drugu vrstu posla iz koje želite prijeći u marketing.

Možda ste, na primjer, dobro upoznati s analizom podataka jer ste pohađali kolegije iz statistike i analize podataka ili ste prije radili u konzultantskoj firmi. Možda već jako dobro pišete sadržaje jer ste surađivali na studentskom časopisu, pohađali radionice pisanja ili jednostavno imate dara. Ili ste stekli iskustvo u prodaji radeći u maloprodaji, što vam je pomoglo da obratite pažnju na potrebe kupaca i kako proizvod može pomoći u ostvarenju njihovih ciljeva. Ako imate radno iskustvo iz posla koji nije povezan s marketingom, razmislite koje ste vještine tamo naučili, a koje bi se mogle dobro prenijeti u marketing. Te prenosive vještine istaknite u svom motivacijskom pismu i životopisu te budite spremni spomenuti ih na intervjuima.

Budite entuzijastični, ali iskreni u prijavama i na intervjuima

Na kraju, budite sigurni u sebe tijekom prijava i intervjua, ali nemojte lagati. Ne želite reći poslodavcima da imate iskustvo ili stručnost koju nećete moći dokazati.

Umjesto toga, iskreno pokažite želju za rastom kao marketinški stručnjak i kako želite doprinijeti i rasti zajedno s tvrtkom. Ispričajte im o vještinama koje ste počeli razvijati, rad u marketingu ionako znači da uvijek ima novih stvari za naučiti i pokazati sposobnost stalnog rasta i prilagodbe u brzo mijenjajućem okruženju.

Zapamtite: traženje posla u marketingu je na mnogo načina slično kao i u drugim industrijama, potreban je trud, rad i dokazivanje da ste upravo vi najbolji kandidat.

Članak je objavljen u sklopu projekta “Osnaživanje žena na tržištu rada” koji sufinancira Agencija za elektroničke medije (Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija).

Foto: Unsplash

Nastavite čitati