Projekt Zaposlene, Ive Bele i Večernjeg lista
Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama
Fotografija: Marko Lukunić i Tomislav Miletić
Magazin Zaposlena pokrenuo je projekt još 2014. godine. Prepoznavši njegovu dobru namjeru, kao medijski partner ove godine priključio se Večernji list. Petnaest uspješnih poslovnih žena u statusu mentorica usmjerava petnaest odabranih kandidatkinja s ciljem dodatnog usavršavanja i napretka u zanimanju koje su odabrale.
Da put do uspjeha u poslovnom svijetu nije nimalo lak, svjedoče brojne žene koje su se susrele s velikim izazovima u karijeri. Kako bi si međusobno pomogle i poslovno se usavršile, projekt „Mentorstvo među ženama“ pokrenut je upravo s tim ciljem. Naime, projekt je osmišljen kao oblik networkinga među ženama, a pokrenuo ga je magazin Zaposlena 2014. godine. Prepoznavši dobru namjeru ovog projekta, kao medijski partner ove godine priključio se Večernji list. Petnaest uspješnih poslovnih žena u statusu mentorica usmjerava petnaest odabranih kandidatkinja s ciljem dodatnog usavršavanja i napretka u zanimanju koje su odabrale.
Mentorice koje su odlučile podijeliti svoje znanje su predsjednica Uprave Večernjeg lista Andrea Borošić, glavna savjetnica ministra turizma Barbara Mesić, direktorica tiskare Narodnih novina Draženka Andrašek, članica Uprave RBA mirovinskih fondova Eva Horvat, partnerica u poreznom odjelu Deloitte Helena Schmidt, vlasnica Iva Belé Success Concepta Iva Belé, glavna direktorica za segment privatnih korisnika u A1 d.o.o. Ivana Marković, direktorica preuzimanja neživotnih osiguranja u Allianzu Petra Uzorinac, menadžerica marketinških operacija Opela SEE Europe Marija Klaić, predsjednica u Povjerenstvu za odlučivanje u sukobu interesa RH Nataša Novaković, direktorica u SV Education & Consultingu Sanja Varlaj, direktorica marketinga, korporativnih komunikacija i DOP-a u Ericssonu Nikoli Tesli d.d. Snježana Bahtijari, direktorica korporativnih komunikacija u Plivi Tamara Šušanj Šulentić, vlasnica i direktorica poduzeća Ramiro Tanja Pureta te partnerica i direktorica Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri Violeta Colić. Dosad su održana dva susreta u hotelu Esplanade, zanimljiva svima željnima obogaćivanja svojeg poslovnog znanja.
Čak više od šezdeset prijava kandidatkinja zainteresiranih za mentorstvo ugodno je iznenadilo voditeljice projekta Anu Gruden i Ivu Belé. Da nije riječ samo o velikoj brojci, svjedoči i kvaliteta prijava te je stoga odabir kandidatkinja bio zaista velik izazov.
Šarolik profil odabranih kandidatkinja iz različitog spektra zanimanja od inženjerke, profesorice njemačkog i francuskog do ekonomistice i arhitektice učinio je ovaj projekt dodatno zanimljivim. Najmlađa kandidatkinja ima tek 23 godine.
Dakle, volja i motivacija zaista ne nedostaju, a sve kandidatkinje, bez obzira na dob, prijavile su se zato što se nalaze na karijernom raskrižju ili zbog želje za poslovnom nadogradnjom.
Na prvom susretu početkom veljače kandidatkinje su se upoznale međusobno i sa svojim mentoricama. Razgovarajući o svojim uspjesima, izazovima i želji za napretkom u određenom poslovnom području, kandidatkinje su jasno iskazale entuzijazam u afirmiranju u tom svijetu uz pomoć dodatnog usmjeravanja svojih mentorica. Doznale su i nešto više o projektu. Naime, u sljedećim mjesecima kandidatkinjama i mentoricama predstoje brojna poslovna druženja i razni angažmani. Dodatno je zanimljiva na prvom susretu bila činjenica da kandidatkinje nisu znale koja će im mentorica biti dodijeljena, no nakon upoznavanja zadovoljstvo je bilo obostrano. Saznale su i nešto više o vertikalnom networkingu kao dijelu mentorstva. Riječ je o ravnopravnosti koje treba postojati između mentorica i onih koji su mentorirani, a osim toga, postoji i odsustvo hijerahijske stege. Na prvom je susretu zanimljivo predavanje o delegiranju poslova održala Snježana Bahtijari, jedna od mentorica.
Nakon mjesec dana mentorice i kandidatkinje ponovno su se susrele u hotelu Esplanade. Drugi je susret otvorila organizacijska psihologinja i jedna od mentorica Tanja Pureta s predavanjem na temu „Zašto nam je ponekad teško raditi s ljudima i kako to promijeniti?”. Na zanimljiv način nazočne su imale priliku čuti nešto više o ekonomiji ljubavi, digitalnoj ekonomiji i važnosti komunikacije u njoj. Kandidatkinje su bile i dio zanimljive demonstracije iskrivljene komunikacije koja je ujedno i objašnjenje zašto je ponekad teško raditi s ljudima. Kako bi se dobio uvid u odnos između mentorica i kandidatkinja, tri mentorska para imala su priliku reći što su postigli i dogovorili nakon prvog susreta.
Zaista je motivirajuće da su obje strane podijelile isključivo pozitivne priče te iako je primarni cilj da kandidatkinje steknu poslovna znanja od mentorica, zahvaljujući iskustvu kandidatkinja, mentorice su se složile kako je učenje zapravo obostrano.
Među kandidatkinjama koje su podijelile svoja prva iskustva našle su se Helena Rister koja je podijelila novo saznanje o osvještavanju vlastitih karakteristika, inženjerka odašiljača Dijana Katavić koja želi ukazati na vlastitu relevantnost na tržištu rada i arhitektica Zdenka Šarolić koja je otkrila kako ima mnogo zajedničkog sa svojom mentoricom.
Na temelju prva dva susreta i dinamike kojom kandidatkinje i mentorice ostvaruju svoje ciljeve, zadovoljstvo je očigledno, a s vremenom i veliki uspjeh projekta.