Što učiniti kada na poslani e-mail ne dobijete odgovor? - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

Što učiniti kada na poslani e-mail ne dobijete odgovor?

Piše: Antonia Kulić

Svi  se povremeno nađemo u situaciji da ne dobijemo potreban odgovor na e-mail koji smo poslali stranci, kolegi, partneru i slično. Tada se često postavlja pitanje, treba li poslati ponovno isti e-mail i postoji li neko pravilo pisanja takvih poruka.

S obzirom da vam je cilj dobiti odgovor, svakako trebate pokušati na odgovarajući način doći do njega. Kako ne biste djelovali agresivno i naporno, donosimo vam pet savjeta kako na profesionalan način dobiti odgovor na poslani mail.

1.Budite izravni

Ponekad je najbolji pristup jednostavno biti izravan, naravno na primjeren način. Pri tome, vodite računa da e-mail pošaljete tijekom radnog vremena, jer poruke navečer ne djeluju baš profesionalno. Imajte na umu da kako biste dobili na važnosti, prije svega je trebate dati drugima oko sebe, stoga sastavite mail koji je poslovan, ali i osoban, jer nitko ne želi primiti poruku koja je samo kopirana.

2.Ponovite zahtjev

Osim izravnosti, u e-mailu kojeg ponovno šaljete napišite što očekujete od osobe kojoj je poruka namijenjena. Dakle ponovite svoj zahtjev, što će imati većeg efekta nego da ostanete samo na izravnosti poput:“Možete li pogledati moj zadnji e-mail?”.

 3.Postavite pitanje

Kako biste privukli primateljevu pažnju, mail započnite s pitanjem. Primjerice, ako vam je potrebna recenzija, pitanje može glasiti: Što mislite o ovome projektu?.

U pitanju možete i postaviti vremenski rok i napisati: Možete li do srijede poslati povratne informacije o projektu koji se nalazi u privitku?

Isto tako, možete i ponuditi drugi način izmjene informacija, pitajući: Odgovara li vam više da projekt prokomentirate telefonski?

4.Nazovite

Ako vam je povratna informacija od strane primatelja hitna, bez puno razmišljanja nazovite.

Tada razgovor započnite: „Bok XY, drago mi je što sam vas dobila, imate li nekoliko minuta za razgovor o aktualnom projektu? (Sažeto kažete što vam treba). Odgovor mi je hitno potreban, pa bih rado rješila to s vama telefonski sada. „

5.Zatražite odgovor osobno

Ovaj savjet vrijedi, samo ako se radi o kolegi iz iste kompanije, jer je pomalo uznemiravajuće ulijetati ljudima na poslu. Dakle, ako vam kolega ne odgovara, jednostavno odite do njega i upitajte ga što vam treba. Iz razgovora licem u lice dobit ćete najviše informacija i zasigurno bolje upoznati kolege s kojima radite. Ako se odlučite za ovakav pristup, budite ljubazni, jasni i istaknite relevantne informacije, jer ne želite stvarati nepotrebne tenzije u firmi.

Nastavite čitati