Sadržaj portala
natrgana čokolada

Čokolada bez šećera i mlijeka

Piše: Martina Lovaković

Gotovo da ne postoji osoba koja ne uživa u čokoladi. Svatko ima svoga favorita, a mnogi smatraju da je čokolada poput vina. Oboje krasi jedinstven okus, a također niz zdravstvenih prednosti. No, da biste uživali u svim njezinim blagodatima ključno je odabrati kvalitetnu čokoladu načinjenu od dobrih sastojaka. Ili, još jednostavnije, možete napraviti svoju domaću čokoladu.

Proces izrade domaće čokolade vrlo je jednostavan, a ono što je najvažnije imate potpunu kontrolu nad sastojcima koje ćete dodati u recept. Ako želite znati što jedete i pazite na sastojke predlažemo čokoladu bez šećera i mlijeka.

Recept za izradu domaće čokolade bez šećera i mlijeka sastoji se od samo nekoliko sastojaka. Rastopite ih, ulijte u kalupe i… gotovo! Vaša zdrava čokolada je spremna za konzumiranje!

Dobrobiti domaće čokolade

Istraživanja su pokazala da su čak u genetskim kodovima žena upisani razlozi zašto su sklonije češćem konzumiranju čokolade nego pripadnici muškog spola. Razlog može biti u tome da žensko tijelo u nekim fazama zahtijeva nešto veće količine magnezija, a on se između ostalog nalazi u čokoladi. Drugi razlog je i taj što konzumiranje čokolade oslobađa serotonin i dopamin koji pomažu kod nesanice i poticanja dobrog raspoloženja.

Naravno, nije svaka čokolada jednaka i većina onih kupljenih i komercijalnih sadrži male postotke kakaa i velike količine šećera. Uz to mogu biti prepune umjetnih aroma, palminog ulja, sojinog lecitina i ostalih dodatnih sastojaka koji pripadaju u skupinu neprikladnih sastojaka. Dovoljno je reći da jedna trećina obične čokolade može sadržavati i više od 20 grama šećera.

Istina, učinit ćete puno ako odaberete kvalitetnu organsku čokoladu s manjim postotkom šećera i većim postotkom kakaa i tek tada možemo pričati o prednostima i dobrobitima čokolade bez štetnih sastojaka koji će negativno utjecati na zdravlje. Naravno, takva čokolada sadrži i nešto manje kalorija, ali ipak, nemojte se zavaravati. Kakao je kalorična namirnica i u 100 grama tamne čokolade sa viokim udjelom kakaa može biti od 500 do 600 kalorija.

No, budući da su kvalitetne čokolade često dosta skupe, naš prijedlog je na napravite svoju. Izrada domaće čokolade zahtijeva jako malo vremena, a i sastojaka potrebnih za izradu. Da bi vaša čokolada bila i estetski zadovoljavajuća preporučujemo nekoliko silikonskih kalupa za bombone kako biste dobili zabavne oblike. Tako ćete dobiti domaću zdravu čokoladu bez izdvajanja puno novca za sastojke i bez kupovine nezdravih komercijalnih čokolada.

Kako napraviti domaću čokoladu

Ako želite napraviti domaću čokoladu koja će zadovoljiti sve vaše potrebe što se tiče zdravih sastojaka i bez negativnih utjecaja na liniju, napravite sami svoju. Mi donosimo domaću verziju glatke i ukusne čokolade, a umjetne sastojke možete potpuno izbjeći.

Izrada domaće čokolade uključuje proces topljenja kakao maslaca, kakao praha, meda i vanilije na pari, ulijevanje te smjese u kalupe i čekanje da se stegne. Kakao maslac je vjerojatno jedina namirnica koju možda nećete imati kod kuće, a koja će vam trebati za izradu čokolade, ali i to nije danas veliki problem jer je sve više trgovina zdravih hrana odmah iza ugla, a većina njih ima i webshop.

Preporučujemo da za izradu čokolade koristite zabavne silikonske kalupe različitih oblika kako bi vaši čokoladni zalogaji izgledali što zabavnije i primamljivije. Također, ovo je jedna od odličnih ideja za poklon. Spremite male čokoladice u kutije i dobili ste izvrstan poklon koji će razveseliti svakog čokoladoljupca.

Recept za domaću čokoladu s tri sastojaka

Iako se recept za domaću čokoladu sastoji od samo tri sastojaka, lako ga možete nadograditi začinima ili dodatnim namirnicama koje posebno volite te tako dobiti svoju autentičnu čokoladu. Dodajte joj malo ekstrakta naranče, cimeta, žličicu kuhane kave ili nasjeckane bademe ili lješnjake. Za one posebno hrabre koji vole uživati u ljutim okusima dobar izbor će biti čili u prahu!

Ako slijedite Paleo prehranu ili želite čokoladu ponuditi djeci, ova čokolada je odličan izbor! Pripremit ćete je za pet minuta, a zauzvrat ćete dobiti osam serviranja i samo 295 kalorija.

Sastojci za domaću čokoladu

U nastavku donosimo sastojke za domaću čokoladu.

  • 1 šalica kakao maslaca
  • 1 šalica kakaa u prahu
  • 1/2 šalice meda ili po ukusu (ako želite gorku čokoladu, smanjite med ili ga izostavite)
  • 1 žličica ekstrakta vanilije ili nekog drugog po želji

Po želji:

  • ekstrakt naranče
  • nasjeckani bademi
  • prženi lješnjaci

Priprema

U posudu dodajte kakao maslac i otopite ga na pari. Kada se otopio, maknite ga s vatre i dodajte mu kakao u prahu, ekstrakt vanilije i druge sastojke po želji.

Ostavite da se malo ohladi, a kada se dovoljno stisne, dodajte med po želji. Ako koristite čvrsti med, otopite ga s kakao maslacem.

Dobro promiješajte i uvjerite se da su svi sastojci dobro sjedinjeni. Pazite da u niti jednom koraku voda ili tekućina ne uđu u čokoladu, a posebno budite oprezni kod posljednjeg koraka kada miješate sastojke. Već jedna mala kapljica vode može prouzročiti da tekstura čokolade kasnije bude brašnasta.

Ulijte dobivenu čokoladu u kalupe, u staklenu posudu ili lim za pečenje obložen papirom za pečenje.

Ostavite nekoliko sati da se stisne na sobnoj temperaturi pa izvadite iz kalupa. Također, čokoladu možete držati i u hladnjaku jer u tom slučaju će brže biti spremna za konzumiranje.

Čuvajte je do tjedan dana na sobnoj temperaturi ili nešto duže u hladnjaku, a možete je i zamrznuti. Iako, budući da je krasi primamljiv okus i izgled, vjerujemo da će biti teško zadržati je tako dugo!

Trikovi

Slobodno se poigrajte i svojim kombinacijama kako biste ovom baznom receptu dodali svoj omiljeni okus čokolade. Možete koristiti i kokosovo ulje umjesto maslaca zbog kojeg čokolada neće biti toliko gusta ili kremasta, ali bit će svejedno jako ukusna. I zdrava. Ako koristite kokosovo ulje, nakon što čokoladu ulijete u kalup, čuvajte je u hladnjaku kako bi se što bolje stisnula.

Ova domaća čokolada od tri sastojka zdrava je verzija čokolade uz koju ćete u prehranu unijeti zdrave namirnice i toliko potrebni magnezij.

Foto: Ismael Trevino / Unsplash