Sadržaj portala

Maria Grazia Chiuri

Piše: Antonia Kulić

Godine 2016., modna kuća Dior učinila je veliki iskorak u 70-godišnjoj povijesti brenda. Naime, mjesto kreativne direktorice zauzela je Maria Grazia Chiuri. Nakon nešto više od destljeća nevjerojatno uspješnih kolekcija za Valentino, ova Talijanka je otvorila potpuno novi stranicu svoje modne karijere i upisala se u povijest kao „prva žena“ Diora.

Moda koju Maria Grazia Chiuri u Dioru predstavlja potpuni je odmak naspram njezinog prethodnika Simonsa. Ova snažna žena i vrhunska dizajnerica, u središte kreacija stavila je imperativ posvećenosti ženama i jačanje feminizma. Pri tome se oslanja na bogato naslijeđe legendarnog začetnika Diora, kao i radove Johna Galliana (J’ADIOR), pa čak i Hedija Slimanea za Dior Homme. Unaprijeđivanjem Diorove baštine, Chiuri stvara balans između nasljeđa i inovacije. Također, vizija i ujedno velika prekretnica koju je Chiuri donijela u Dior nije iznenađujuća, s obzirom na njezin dosadašnji modni rukupis, koji se ističe po superženstvenim kreacijama kuće Valentino. Pored toga, fokusirajući se na mlade, trendove među njima, te probleme koje ih muče, kao svoju muzu ova dizajnerica navodi svoju 22-godišnju kćer Rachele Regini.

Chiuri je pravu pozornost u modnom svijetu privukla svojom prvom kolekcijom, u kojoj je predstavljena danas već globalno poznata majica s natpisom „We should all be feminists”. Iako je riječ o poptuno običnoj bijeloj majici s natpisom, poruka na njoj jest toliko jaka da je majica bila veliki modni hit i „must have“ mnogih celebrityja, influencerica, a  svoju verziju brzo su osmislile i high street trgovine koje su ponudile majice sa sličnim natpisima u istom duhu. Natpis majice je zapravo naslov knjige poznate spisateljice, Chimamande Ngozi Adichie, jedne od najgorljivijih boraca za ženska prava u Africi, čime je Chiuri dodatno obogatila ovu snažnu poruku majice. Pored rado nošene majice, navedena kolekcija, osim feminizmom, bila je inspirirana mačevanjem i tarotom, iako se u kreacijama našao til, suptilni nabori kao i pastelne boje. Time je ova dizajnerica htjela naglasiti kako moda ženama treba biti sloboda izbora i izražavanja.

Nakon uspješnog prvijenca, ovogodišnja kolekcija inspirirana blještavilom razigranog cirkusa, pod okriljem jedne jasne poruke – žene koje podupiru žene, Chiuri je izazvala oduševljenje među ljubiteljima mode i modnim kritičarima. Inspirirana knjigom Morgan iz 1970-te, Chiuri je pored iznimne haute couture kolekcije, ponovno izazvala trend majicom s natpisom “Sisterhood is Global“. Doživljavajući modu kao kanal ekspresije, ova dizajnerica s novom kolekcijom opet osvaja tržište.

U svojim intervjuima Chiuri naglašava kako kolekcija nije uspješna samo zahvaljujući skupim tkaninama i jedinstvenim kreacijama. Promišljanjem o aktualnim problemima u svijetu i izražavajući se kroz modu, Chiuri smatra da je upravo snažna potpora ljudi, pravi uspjeh kolekcije. Stoga ne iznanađuje da današnji Dior osim vjernih kupaca, kupuju i svi koji žude za individualizmom i samoizražavanjem.

Dodatan napredak u Diorovoj modi, Chiuri je napravila u pogledu pomalo zapostavljenih Diorovih modnih dodataka. Ova dizajnerica, zahvaljujući svom jedinstvenom pogledu na modne dodatke, s ciljem da obnovi Diorovu baštinu i veteranskom iskustvu u Valentinu, oživjela je kultnu torbu Saddle i ponovno dominirala na modnom tržištu.

Otkako je Chiuri preuzela kreativno kormilo u Dioru, kao prva kreativna direktorica u povijesti ove modne kuće, kolekcije Diora oduševile su, podigle svijest o važnim problemima u društvu i ujedno postale nezaobilazni modni hit zahvaljujući ovoj iznimnoj dizajnerici.