Influencer marketing - 10 razloga zašto ga vaš brend treba
Sadržaj portala
influencer-marketing-kreatorica-digitalnog-sadrzaja

Influencer marketing – 10 razloga zašto ga vaš brend treba

Influencer marketing već je nekoliko godina dio svake dobre marketinške strategije. Naime, danas se pretpostavlja da ni jedna marketinška strategija nije potpuna bez odabranih osoba koje predstavljaju proizvod i brend na društvenim mrežama. Stoga sa sigurnošću možemo reći da su influenceri na društvenim mrežama postali neizbježan dio digitalnog marketinga.

Bez obzira na to koliko velik vaš brend bio, budite sigurni da danas trebate snažnu prisutnost na društvenim mrežama. A ona je gotovo nemoguća bez utjecajnih osoba koje će predstavljati vaše proizvode ili usluge i podijeliti ih s onima koji ih prate.

U početku su brendovi surađivali s influencerima samo kako bi povećali prodaju. Iako to i dalje ostaje glavni cilj, postoji još nekoliko razloga zašto influenceri mogu biti od velike koristi.

Suprotno uvriježenom mišljenju, influencer marketing nije samo komuniciranje influencera s velikim brojem pratitelja. Ova marketinška strategija ima nekoliko elemenata na koje treba obratiti pozornost. Rad s influencerima još je jedna taktika na koju se treba fokusirati jer o njoj ovisi učinkovitost kampanje.

Od odabira pravih influencera na društvenim mrežama do provedbe pravilne strategije, sve je to dio influencer marketinga. Za početak ćemo se fokusirati na potrebu za influencerima u korist vašeg brenda.

Prije nego što prijeđemo na pitanje zašto su influenceri nužni za vaš brend, osvrnimo se na osnove – tko je točno influencer koji tipovi influencera postoje.

Tko je influencer?

Influencer je utjecajna osoba na društvenim mrežama, odnosno pojedinac koji ima jaku prisutnost na društvenim mrežama kako bi utjecao na odluke ljudi o kupnji. Brendovi ih angažiraju kako bi prenijeli željenu poruku svojoj ciljnoj publici. Utjecaj pojedinog influencera na društvenim mrežama služi kako bi se on obratio specifičnoj ciljanoj publici koja tako pomaže brendovima da dosegnu svoju bazu kupaca.

Vrste influencera

Jedna od marketinških strategija svih kvalitetnih i poznatih brendova je i njihova prisutnost na društvenim mrežama. Jedna od prisutnosti odnosi se i na influencer marketing, a sami influenceri razlikuju na temelju broja pratitelja, niše i stila prezentacije sadržaja. No, u prvom redu, influenceri se dijele na temelju broja sljedbenika.

Mega influenceri

Mega influenceri imaju raspon pratitelja od jedan milijun ili više. Riječ je obično o slavnim influencerima. Mega influenceri mogu izložiti vaš brend velikoj publici i osigurati vam veliki doseg.

Makro influenceri

Makro influenceri imaju raspon pratitelja od sto tisuća do jednog milijuna. Makro influenceri poznati su po svojoj stručnosti u niši koju predstavljaju i kojom se bave. Imaju bolji angažman sa svojim pratiteljima u usporedbi s mega influencerima. Makro influenceri vrlo su korisni za brendove koji se žele predstaviti na društvenim mrežama.

Mikro influenceri

Mikro influenceri imaju između deset tisuća i sto tisuća pratitelja. Mikro influenceri sigurno imaju manji broj pratitelja, ali kada se radi o postizanju željenih rezultata u influencer marketingu, ovaj skup influencera se ne smije zanemariti. Razlog je taj što imaju publiku koja im vjeruje i koja je istinski zainteresirana za njihov sadržaj i nišu.

Nano influenceri

Nano influenceri imaju broj pratitelja između tisuću i deset tisuća. Iako ovi influenceri nemaju veliku bazu publike, izuzetno su uspješni jer im publika vjeruje i vjerojatno će postići vrlo visoku razinu autentičnosti.

Mikro influenceri i nano influenceri imaju često veći učinak nego mega influenceri jer publika traži sadržaj koji je autentičan, a ne samo promotivan. Osim toga, ovaj tip influencera prikladan je ako tražite vrlo specifičnu bazu publike.

Zašto svaki brend mora surađivati s influencerima?

Influencer marketing je nezgodan jer se ponašanje publike promijenilo, a način rada influencera također je doživio transformaciju. Isto tako, došlo je do promjene u načinu planiranja i prezentiranja sadržaja.

U nastavku ćete saznati zašto brendovi danas više nego ikad trebaju influencere na društvenim mrežama.

1. Influenceri znaju više o publici

Bilo da se radi o influencerima na Instagramu ili na Facebooku, razlog zašto se za njih čuje je taj što znaju što njihova publika želi čuti i vidjeti. Brendovi bi to trebali iskoristiti kako bi se uspješno mogli povezati sa svojom bazom potrošača.

Influenceri su poznati po stvaranju sadržaja koji odjekuje kod njihove publike i to je ono što ih čini moćnima. Brendovi mogu iskoristiti ovu kvalitetu kako bi prenijeli svoje poruke svojoj ciljanoj publici.

2. Influenceri na društvenim mrežama mogu započeti razgovor o vašem brendu

Strategija influencer marketinga usmjerena je na jačanje prisutnosti vašeg brenda na društvenim mrežama putem utjecajnih osoba. Da bi se to dogodilo, vaša ciljana publika mora primijetiti vaš brend i početi raspravljati o njemu. Influenceri imaju mogućnost započeti razgovor o vašem brendu kroz različite strategije putem sadržaja, bilo da se radi o Reelsima, Storyju ili kroz objave.

3. Influenceri vam mogu približiti neotkrivenu publiku

Mnogo se puta dogodi da kampanja influencera postane viralna i počne privlačiti publiku koju niste namjeravali ciljati. Influencere prate razni ljudi i suradnja s njima može vam pomoći da povećate svoju publiku u velikoj mjeri.

4. Preko influencera možete saznati puls svoje publike

Nakon što implementirate strategiju influencer marketinga znat ćete što publika misli o vašem brendu. Brand menadžeri mogu analizirati reakciju publike uz pomoć lajkova, komentara i reakcija primljenih na brendirani sadržaj koji je objavio pojedini influencer. Ova analiza će vam također reći koja vrsta strategije funkcionira za vaš brend i ciljanu publiku.

5. Influenceri pomažu u izgradnji kredibiliteta brenda

Većina brendova cilja na milenijalce jer su oni publika s najvećom kupovnom moći. Osim njih, neki brendovi računaju na generaciju Z. Budući da su milenijalci i generacija Z uglavnom prisutni na društvenim mrežama, potrebno je da brendovi surađuju s influencerima na društvenim mrežama.

Osim toga, tradicionalnom oglašavanju nedostaje vjerodostojnost i autentičnost i ono ne uspijeva kliknuti s novim generacijama. Uz pomoć brand influencera, brendovi mogu stvoriti veći osjećaj vjerodostojnosti jer publika vjeruje onome što stavljaju na profile svojih društvenih mreža!

6. Influenceri mogu staviti u prvi plan vaš brend pred konkurencijom

Čak i na društvenim mrežama imat ćete konkurente koji će također imati implementirane influencer kampanje. Uz pomoć influencera možete se natjecati s konkurencijom u svojoj niši što će također dati prednost vašem brendu u vašoj industriji.

7. Influenceri mogu utjecati na praćenje brenda na društvenim mrežama

Brendovi koji se bore ostaviti trag na društvenim mrežama, stoga mogu imati velike koristi od influencera. Jednom kada vaš brend postane tema razgovora uz pomoć Influencera, to se odražava i na društvenim mrežama vašeg brenda. Od povećanja broja pratitelja pa do povećanja broja potencijalnih kupaca, influenceri mogu puno pomoći!

8. Influenceri vam pomažu sagraditi percepciju brenda

Svaki brend ima vlastiti identitet, a influenceri mogu pomoći u prenošenju tog identiteta publici. Osim toga, brendovi mogu pametno surađivati s influencerima kako bi oblikovali percepciju brenda. Od ciljanja nove baze publike do stvaranja boljeg odnosa prema vašem brendu, mnogo toga se može dogoditi uz pomoć influencera na društvenim mrežama.

9. S influencerima možete imati fleksibilan marketinški budžet

Tradicionalno oglašavanje može biti prilično skupo i možda vam neće dati željene rezultate budući da je većina ljudi danas prikovana za zaslone svojih mobilnih telefona, a ne za televiziju.

Kao što smo već spomenuli, postoje različite vrste influencera za koje se možete odlučiti na temelju niše, platformi društvenih mreža i broja pratitelja. To čini influencerski marketing još fleksibilnijim.

Možete se odlučiti za mikro influencere i nano influencere u slučaju da vaš budžet plana kampanje ne dopušta influencere slavnih osoba. S influencerima imate mnogo mogućnosti za promociju svog brenda.

10. Influenceri na društvenim mrežama stvaraju privlačnost brenda

Pratitelji prate Influencere zbog onoga što stave na svoje društvene mreže. Njihovi pratitelji angažiraju se kroz njihove objave, a to također može funkcionirati i na primjeru brendova. Influenceri imaju mogućnost učiniti vaš brend privlačnim svojim kreativnim strategijama objave sadržaja. S redovitim objavama, recenzijama, pričama i videozapisima influencera vaš će brend dobiti potrebnu pozornost.

Instagram influenceri iznimno su važni za influencer marketing. Instagram čini ključni dio utjecajnog marketinga jer je riječ o mreži koja uživa veliku bazu korisnika. Štoviše, Instagram također daje puno kreativne slobode kreatorima sadržaja, a sve veću popularnost imaju upravo Reelsi.

Autor: M.V., Foto: Content Pixie / Unsplash