7 prodajnih vještina koje garantiraju uspjeh u prodaji
Piše: Martina Lovaković
Prodajne vještine ključne su za uspješnu prodaju, a samo oni najbolji posjeduju svih sedam prodajnih vještina koje ih ističu među konkurencijom.
Prodajni tim svake tvrtke gotovo uvijek obuhvaća najveći dio zaposlenika, ali i najviše utječe na uspjeh tvrtke. Prodaja proizvoda ili usluga uvijek će biti aktualna i tražena. Upravo zbog toga, mnogi su to prepoznali kao veliku prednost pa upravo ovaj sektor bilježi stalni rast, ali i sve veću konkurenciju.
Uspiju oni najbolji. Najbolji iz ovog sektora s vremenom razviju prodajne vještine koje im pomažu da što bolje prodaju proizvode ili usluge i tako se istaknu u svom poslu.
Kako unaprijediti prodajne vještine
U slučaju da i vi želite razvijati karijeru u prodaji, da biste ostvarili dugoročnu stabilnost i kontinuirani rast i razvoj te napredak i ostvarenje svih svojih ciljeva, važno je poraditi na prodajnim vještinama. U nastavku donosimo sedam prodajnih vještina uz koje ćete uspješno prodati sve što poželite i koje će vam pomoći u unaprjeđenju karijere.
1. Pozitivno razmišljanje
Iako vam se čini da pozitivno razmišljanje nije ključno za razvijanje dobrih prodajnih vještina, varate se. Nemojte ga podcjenjivati jer u njemu se krije moć dobre prodaje. Kako? Vrlo jednostavno.
Pozitivno razmišljanje direktno utječe na postavljanje ciljeva, vaš stav prema poslu te proizvodu ili usluzi koju želite prodati. Također, moć pozitivnog razmišljanja štiti vas od osjećaja tjeskobe u trenucima kada ne postignete cilj koji ste si zadali. Tada je važno zadržati pozitivan stav i vjeru u sebe, a upravo će vam ova vještina u tome pomoći. Nemojte misliti da ste loši u svom poslu ili da nikad nećete ostvariti cilj, krenite hrabro naprijed!
Osim što vam pomaže u samom procesu prodaje, pozitivno razmišljanje važno je za vaše zdravlje – psihičko i fizičko. Pesimizam nije zdrav i može utjecati na slabljenje imuniteta. Karijera u prodaji prilično je izazovna i brza, jer se trudite što prije ostvariti i postići svoje ciljeve i ciljeve svoje tvrtke. Stoga, pozitivno razmišljanje se može povoljno odraziti na vaše zdravlje, a brinući o sebi, brinete i o svojoj karijeri u prodaji.
2. Interpersonalne vještine
Interpersonalne vještine su jedne od najpotrebnijih vještina za posao u prodaji, budući da ćete morati komunicirati s ljudima prilikom procesa prodaje – i to u svim njezinim fazama. Između ostalog, one obuhvaćaju jednu od najvažnijih vještina, a to je aktivno slušanje. Riječ je vještini ključnoj za uspješnu prodaju. Važno je što bolje naučiti slušati potrebe kupca ili klijenta i prilagoditi priču o proizvodima ili uslugama njegovim potrebama.
U interpersonalne vještine spadaju i komunikacijske vještine koje su potrebne kako biste uspjeli dostići viši rang prilikom zaključivanja prodajnih poslova. Morate naučiti pravilno komunicirati, ne samo s klijentima i kupcima, već i s kolegama ili osobljem.
Naučiti pregovarati s drugima, kako na prodajnom mjestu, tako i sa svojim timom, ključno je za dugoročni uspjeh vaše tvrtke, a potom i za vaš vlastiti napredak u prodaji.
3. Povjerenje
Ključno je vjerovati da je ono što prodajete uistinu dobro i da služi svrsi. Bez obzira na to prodajete li kozmetiku ili računala, morate dobro upoznati proizvod i znati koje su njegove prednosti. Kako on može olakšati život kupcu ili klijentu i što on možete dobiti nakon kupovine? To su pitanja koja ne biste trebali preskočiti prilikom priprema za posao u prodaji.
Ako namjeravate ostvariti dugoročnu karijeru u prodaji, važno je da se prilikom dolaska u tvrtku dobro upoznate s onim što ćete raditi sljedeći period. Povjerenje u tvrtku i proizvod koji prodajete odrazit će se na kupca koji će na kraju odlučiti hoće li kupiti proizvod ili ne.
Vaše poznavanje proizvoda može vam pomoći u razvijanju samopouzdanja za daljnje prodajne akcije, ali i uvelike pomoći u prodaji. Ako nemate dovoljno samopouzdanja, poradite što prije na njemu. Potražite savjete na Internetu, kroz razne video tutoriale, članke i knjige naučite kako razviti samopouzdanje kako biste lakše prodali proizvod.
4. Poznavanje proizvoda
Bez obzira na to u kojoj tvrtki radite, važno je intenzivno poznavanje onoga što ona nudi. Posebice ako radite na poslovima izvršnog direktora prodaje. Morate znati apsolutno sve o proizvodima i uslugama kako biste mogli svakom kupcu ili klijentu predložiti rješenje, odnosno proizvode ili usluge koje će mu pomoći, a koje ćete vi prilagoditi njihovim potrebama i željama.
Odlično poznavanje proizvoda od ključnog je značaja za svaku prodaju, bilo veleprodaju ili maloprodaju. Ako vam kupac postavi pitanja o određenom proizvodu ili usluzi, a vi ne znate na to odgovoriti, vaša se prodaja vrlo vjerojatno neće ostvariti. Ne očekujete da ćete tako napredovati. A ako radite na proviziju, ostvarit ćete i dodatan pad prihoda.
Stoga, uložite u znanje jer ono će vam pomoći da sklopite ugovor o prodaji te će u konačnici i vama pomoći da lakše napredujete i unaprijedite svoju prodajnu karijeru. Ovo je prodajna vještina koju ne smijete preskočiti.
5. Vještine vođenja
Čak i ako počinjete od nule u prodaji, dobre liderske vještine bitne su za ostvarenje dugoročne karijere u prodaji. Kada jednom ostvarite napredak i dobijete svoj tim ljudi, doći će do izražaja vaša sposobnost vođenja, donošenja dobrih odluka i motiviranja onih koji rade s vama, a koji se nalaze na pozicijama ispod vas.
Vođenje je mnogo više od toga reći drugima što bi trebali raditi. Vještine vođenja idu u korak s interpersonalnim vještinama i znanjem kako motivirati druge za izvršavanje potrebnih zadataka.
Jednom kada poboljšate liderske vještine, uspjeh će doći sam od sebe. Vaši kolege će također ostvariti bolje rezultate, a dobar pristup i pokazivanje empatije za njihove brige i probleme, jasno će im dati od znanja da vam je stalo do njih, kako privatno, tako i poslovno, što će se opet odraziti na bolju atmosferu u timu i lakše vođenje poslovanja.
Bez obzira na to jeste li novi u liderstvu ili već dugo radite u ovom području, razvoj liderskih vještina će vam sigurno pomoći da se uzdignete još više.
6. Radna etika
Radna etika važna je za svako područje rada, a posebno u karijeri koja je izazovna i brza poput prodaje. Osobito je važna u ranim fazama i kad postignete određeni položaj. Radna etika ovisi i o onome što radite te predstavlja li vam određeni posao osobno zadovoljstvo i sreću. U tom slučaju, njegovanje radne etike bit će prilično jednostavan zadatak.
Ako trenutno tražite posao, dobro ispitajte radnu etiku tvrtke, menadžmenta i budućih kolega. Ako se ne slažete s njihovom radnom etikom i vaša razmišljanja su suprotna od njihovog, rad na takvom poslu neće biti nimalo lak. Možda da ipak razmislite o tome da karijeru nastavite na nekom drugom radnom mjestu?
7. Vještine učenja
S karijerom u prodaji uvijek dolazi i mnogo toga za učenje. Od toga da saznate sve informacije o proizvodu ili usluzi do znanja o određivanju cijena. Iz tog razloga razvijanje vještina učenja možda je najvažnija vještina koja će vam trebati u prodaji.
S obzirom na to, poradite na svojim tehnikama učenja. Vratite se mislima na fakultet ili u srednju školu i prisjetite se kako ste učili. Učite li bolje vizualno ili čitanjem? Otkrivanje vašeg stila učenja dobra je osnova za nastavak razvijanja i samih prodajnih vještina koje će vam pomoći u zadržavanju važnih informacija potrebnih za ostvarenje uspjeha.
Bilo da ste tek počeli s razvijanjem karijere u prodaji ili već radite dugo u tom području, razvoj ovih sedam prodajnih vještina pomoći će vam da prijeđete na sljedeću razinu – pa sve do vrha u prodaji!
Foto: LinkedIn Sales Solutions / Unsplash