7 trikova kako napisati dobar newsletter
Dobro napisan newsletter jedan je od najboljih i najjeftinijih marketinških kampanja. E-mail kampanje već su neko vrijeme popularne za svako poslovanje, ali nije svaki napisani newsletter i – prodajni newsletter. Da biste uz pomoć newslettera odradili dobar posao, istaknuli svoj brend i uspostavili dobru marketinšku strategiju, važno je znati nekoliko trikova koji će vam u tome pomoći.
Newsletteri nam pružaju mogućnost direktne komunikacije s našim klijentima i izvrsna su prilika da predstavimo svoje proizvode ili usluge. Također, na odličan način nam mogu pomoći lansirati novi proizvod i kupce obavijestiti o novostima.
Iako je sam sadržaj najvažniji dio newslettera, više se ne možemo usredotočiti isključivo na njega. Danas newsletteri trebaju imati privlačan subject (predmet), odličan dizajn i dobar sadržaj zbog kojeg će biti pročitati i rezultirati dalje klikom na poziv na akciju.
Najbolji savjeti za pisanje newslettera
Imajući sve prethodno navedeno na umu, podijelit ćemo s vama 7 trikova koji će poboljšati vaše newslettere, pružiti pravu vrijednost vašim klijentima i pomoći vam da stvorite učinkovite marketinške kampanje putem e-mail marketinga.
Pišite tekst u newsletteru jednostavno
Dobro napisati newsletter mora biti kratak i jednostavan kako bi u nekoliko rečenica prenio glavnu poruku. Ako šaljete predugačke e-mailovi, vaši pretplatnici vjerojatno neće pročitati poruku, a postoji i mogućnost da se odjave s vaše newsletter liste.
Danas su svi u žurbi, a osim što nemaju vremena, njihova pažnja je kratka. Većina pretplatnika neće pročitati predugačak newsletter. Stoga, od vas zahtijeva brzo djelovanje.
Pridržavajte se pravila – Kratko i jasno! Također, dizajn i sadržaj bi trebali biti što jednostavniji. Spomenuto imajte na umu kada pišete sadržaj bilo koje vrste. Pogrešno je u sadržaj uključiti stručne riječi s mislima kako bi on u tom slučaju mogao djelovati bolje. Pišite ciljano vašim pretplatnicima, a oni su kupci koji možda ne razumiju stručne termine te oni im ništa neće značiti.
Vaš newsletter mora biti početna točka koja pobuđuje zanimanje i privlači pozornost vaših čitatelja. Nakon toga, motivira ih na djelovanje, odnosno na kupovinu. Primjerice, uključite u newsletter nekoliko rečenica kao teaser te preusmjerite čitatelje na vaš blog. U tom slučaju imajte na umu da tih nekoliko rečenica mora biti ključna točka za njihovo daljnje djelovanje. Također, sažeto napisan newsletter omogućit će ima da letimično pregledaju tekst i zaustave se na najzanimljivijim, ključnim dijelovima. A nakon toga kliknu dalje na dobar CTA (poziv na akciju).
Odaberite jedan glavni CTA (poziv na akciju)
U newsletteru je poziv na akciju jasno uočljiv. Obično se nalazi na kraju teksta i usmjerava vas prema tome da na njega kliknete. Iako u vašem newsletteru može postojati nekoliko poziva na akciju (CTA), to ne znači da bi svi oni trebali imati isti prioritet. Kako odrediti onaj najvažniji i kako ih posložiti u newsletteru?
Za početak, odlučite koji CTA će biti primarni i za koji želite da vaši pretplatnici kliknu na njega. Morate postaviti jasne ciljeve – želite li da vaši pretplatnici kliknu na blog na vašoj internetskoj stranici ili ćete ih poveznicom usmjeriti direktno na kupovinu u webshop.
Nakon toga, dodajte još nekoliko sekundarnih poziva na akciju kao dodatnu mogućnost koja bi mogla zaintrigirati vaše pretplatnike.
Napišite privlačan predmet newslettera
Naslov vašeg newslettera je prvo što će zaintrigirati osobu koja se prijavila na čitanje vaših e-mailova. O subjectu ili predmetu e-maila ovisit će hoće li vaša ciljana publika uopće otvoriti newsletter.
Naime, čak iako se pretplate na primanje vaših e-mailova, ne postoji garancija da će ih pročitati nakon što se pojave u njihovoj pristigloj pošti.
Kako bi osigurali da njihova publika pročita e-mailove koji se pojave u pristigloj pošti pretplatnika, mnogi brendovi idu na sigurno uobičajenim naslovima.
Pokušajte to promijeniti i budite inventivni! U početku će vam možda biti teško smisliti privlačan predmet newslettera i možda ćete morati nekoliko sati utrošiti na smišljanje dobrog naslova, ali jednom kada ćete imati nekoliko napisanih kratkih naslova, moći ćete ih lakše dalje dizajnirati i prilagođavati idućim e-mailovima.
Da biste saznali što se sviđa vašoj publici, eksperimentirajte s alternativnim naslovima. Također, pokrenite A/B testiranje s nekoliko naslova putem softvera za slanje newslettera kao što su MailerLite ili MailChimp. Time ćete otkriti na koji naslov najbolje reagira vaša publika. Ako ste u nedoumici što poslati u naslovu e-maila držite se pravila “kratko i jasno” i u nekoliko riječi recite ono najvažnije što trebate reći.
Nemojte se orijentirati isključivo na prodaju
Primate li i vi često newslettere kroz koje tada otkrijete da su ponovno orijentirani isključivo na prodaju? Mnogi brendovi šalju newslettere isključivo kada žele ponuditi popuste i posebne ponude kojima bi privukli klijente. No, slanje previše prodajno orijentiranih e-mailova može umoriti vaše pretplatnike.
Vaši bi potencijalni klijenti mogli početi ignorirati vaše e-mailove, otkazati pretplatu i, što je najgore, ponude bi mogle prestati biti isplative. Naime, ako uvijek imate rasprodaju, koliko je to uopće posebno?
Umjesto toga, potrudite se uravnotežiti sadržaj i dodati posebnu vrijednost svakodnevnom životu svojih pretplatnika. Šaljite e-mailove informativnog sadržaja, a promotivne ponude čuvajte za one popuste koji su uistinu odlični i isplativi. Odlično pravilo o tome koje vrste newslettera trebate slati i koliko često jest to da 90% njih treba biti obrazovno, a samo 10% promotivno!
Dajte pretplatnicima izbor
Ako pretplatnicima date priliku da prilagode svoje postavke, to će značajno povećati vašu stopu otvaranja. Vjerojatnije je da će kupci otvoriti newsletter ako mogu odabrati koliko često će ih primati.
Također, ne zaboravite dodati opciju odjave s liste pretplatnika. Pokušaj pronalaženja načina kako i gdje se odjaviti s newsletter liste najneugodnija je stvar koju klijent može doživjeti. Na kraju, vjerujemo da želite da vaši korisnici imaju samo pozitivno iskustvo.
Kada je riječ o preferencijama kupaca, budite što precizniji. Recite potencijalnim čitateljima koliko često mogu očekivati vaše newslettere i što će oni sadržavati.
Poboljšajte dizajn newslettera
Razmislite o dizajnu kada kreirate svoj newsletter. Izgled će također privući čitatelja. Stoga, mora biti dobro organiziran i lak za čitanje, a istovremeno privlačan oku i u skladu s estetikom vašeg brenda.
Mogu li ljudi s lakoćom pročitati vaš newsletter? Imate li dovoljno dobro vidljive gumbe za poziv na akciju? Ima li newsletter logičan tijek? Izgled vašeg newslettera utječe na to kako čitatelji percipiraju sadržaj i koliko vremena provode čitajući ga.
Dodajte interaktivnost svom newsletteru
Jeste li znali da možete izraditi interaktivnu verziju svog newslettera? Izradite GIF, dodajte fotografije, umetnite poveznice!
Time ćete dodatno zaintrigirati čitatelje i usmjeriti ih na internetsku stranicu. Privlačan, interaktivni dizajn pomoći će vam u naumu da vaš sadržaj bude čitan i da vaši
Uzmite u obzir ove ključne točke prilikom pisanja newslettera:
- Upečatljivi naslovi
- Dovoljno dobro uočljivi pozivi na akciju
- Kako bi sadržaj bio čitljiviji, koristite bold tekst za ključne riječi
- Koristite jedinstvenu grafiku i komponente brendiranja
- Iako želite poboljšati dizajn, izbjegavajte korištenje velikog broj fontova, boja i fotografija
- Pobrinite se da zadržite nešto aktivnog bijelog prostora u dizajnu
Jedan od najboljih i najjeftinijih marketinških strategija je upravo e-mail kampanja putem newslettera. Dobro kreiran i napisan newsletter može ubrzati proces prodaje. No, ono što je najvažnije pomoći će vam da izgradite jače odnose s vašim klijentima, što ga čini iznimno vrijednim elementom vašeg marketinškog plana!
Autor: M.V., Foto: Rob Hampson / Unsplash