Slavica Olujić Klapčić: Reinterpretiramo kulturnu baštinu na kreativan način - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

Slavica Olujić Klapčić: Reinterpretiramo kulturnu baštinu na kreativan način

Iza imena Katapult stoje brojni veliki događaji poput zagrebačkog Adventa na Zrinjevcu, Ledenog parka na Tomislavovom trgu, Adventa u Maksimiru, Tajni Griča, Dvorišta, Crossover festivala na Ribnjaku i mnogih drugih. Na koji način se rađaju ideje za takve manifestacije, te koja je formula uspjeha ove agencije doznali smo od njezine dugogodišnje direktorice.

Razgovarala. Antonia Kulić

Fotografije. Tomislav Smljanović

Slavica Olujić Klapčić, vlasnica agencije Katapult promocije koja se bavi organiziranjem događaja već sedamnaest godina, otkrila nam je kako se postaje i ostaje uspješna poslovna žena, vječno kreativna. Iza imena agencije Katapult stoje brojni veliki događaji poput zagrebačkog Adventa na Zrinjevcu, Ledenog parka na Tomislavovom trgu, Adventa u Maksimiru, Tajni Griča, Dvorišta, Crossover festivala na Ribnjaku i drugih. Katapult promocija surađuje s brojnim velikim korporacijama poput IBM-a, L’Oreala, Siemensa, SAP-a, Hrvatskog Telekoma i mnogih drugih. Koja je tajna njezinog uspjeha i cijelog tima Katapulta objasnila nam je Slavica Olujić Klapčić.   

Odakle ideja da osnujete agenciju koja se bavi organizacijom događaja?

Karijeru sam započela u Imago reklamnoj agenciji 2000. godine kao asistentica i kasnije account menadžerica. Tamo se dogodio moj prvi susret s marketingom koji sam odmah zavoljela. Tada je Imago bio još mala agencija, bilo nas je deset-petnaest i svatko je od nas imao veliku odgovornost. Zahvaljujući tome, stekla sam golemo znanje. S Krešom Tadijom Kapulicom 2002. godine osnovala sam tvrtku koja se bavi isključivo eventima. U to je vrijeme event-industrija doživjela uzlet.

Svaki početak je težak, ali tada je u Hrvatskoj ekonomija bila u uzletu i odlično smo počeli. Krešo je 2004. godine otišao iz našeg tima, a ja zajedno sa svojim timom i dalje uspješno „guram“ Katapult.

U suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba osmislili ste vrlo inovativne projekte, koristeći zagrebačke javne prostore – Advent na Zrinjevcu, Ledeni park, Dvorišta, Tajne Griča… Takvih projekata u Zagrebu donedavno gotovo da nije bilo.

Ti su projekti nastali zahvaljujući našim prijavama na natječaj Turističke zajednice grada Zagreba, koji se objavljuje u rujnu i za koji se svake godine pripremamo. Uvijek pokušavamo osmisliti što bi još moglo dodati pečat našem gradu. Na taj su se način rodili svi naši projekti vezani za Zagreb. Neke je projekte, na primjer Ledeni park, inicirala Turistička zajednica grada Zagreba, a neke mi predložimo i u suradnji s njima izbrusimo do kraja. Bez obzira na to je li riječ o promociji korporacije ili osmišljavanju kulturno-turističkih projekata za neki grad, agenciji je kreativnost nužna.

S Turističkom zajednicom grada Zagreba počeli smo surađivati 2007. Baš tada je i nastupila ekonomska kriza, što je rezultiralo time da su mnoge korporacije svoje troškove rezale upravo na eventima. Tako nam je višak vremena dao prostor za razmišljanje. Tada su me posjetili prijatelji iz inozemstva i željeli su da im pokažem grad. Zapitala sam se što Zagreb može ponuditi posjetiteljima. Shvatila sam da „na prvu“ ne znam što bih im pokazala, kako bi u kratko vrijeme koje su proveli u gradu stekli dojam o njegovoj kulturi i povijesti. Predstave su na hrvatskom jeziku, a za muzeje nisu bili raspoloženi, kao ni za stručnog vodiča. Prošetala sam s njima po Gornjem gradu. I tako se spontano rodila ideja. Okupila sam svoj tim i odlučili smo osmisliti interaktivnu šetnju po Gornjem gradu, danas poznatu pod nazivom Tajne Griča. Tijekom šetnje posjetitelji susreću Mandušu, Neru i Sinišu iz Zagorkinih romana, zatim Petricu Kerempuha i njegovu glumačku družinu koji im kroz predstavu pričaju priču o Seljačkoj buni i Matiji Gupcu. Tu su još i vitezovi, nažigač i noćobdija, pokoja vještica i razni drugi likovi i događaji iz udžbenika i romana, isprepleteni u tajanstvenu priču o Gornjem gradu. Kroz vrlo zabavnu i interaktivnu predstavu u 60 minuta turisti imaju priliku otkriti povijesne i kulturne činjenice o gradu. Predstava je kao ambijentalni teatar, dakle, hodajući gradom, učite i upoznajete Zagreb.

Kupuju li i Zagrepčani ulaznice za Tajne Griča?

Predstava je instantno postala hit i kod naših sugrađana, iako ulaznica i nije baš jeftina. „Tako smo sretni da smo nešto novo naučili o svojem gradu“, „Sve sam to učila u školi, ali tako je dobro to doživjeti i podsjetiti se!“ – neki su od komentara brojnih domaćih posjetitelja. Tajne Griča aktulan je događaj svakog ljeta i na tom sam projektu shvatila da su upravo građani našega grada najveći ambasadori Zagreba i njegove kulture te je takav oblik edukacije iznimno koristan i za njih. Zato uvijek u svim projektima reinterpretiramo baštinu na način koji je zanimljiv današnjoj publici, a zaista imamo puno pokazati.

Za Tajne Griča počele su se zanimati i škole, no takvu je predstavu bilo iznimno teško prilagoditi učenicima zbog večernjeg termina i cijene. Pa smo odlučili kreirati nešto posebno, namijenjeno samo školarcima. Tako nastaju Gornjogradske priče, edukativni interaktivni posjet Gornjem gradu za učenike trećih razreda zagrebačkih osnovnih škola jer oni obrađuju sadržaj o povijesti i legendama grada u okviru nastavnog plana iz Prirode i društva, pa su im Gornjogradske priče terenska nastava pod nazivom „Moj zavičaj“. Svake godine u projektu sudjeluje otprilike četiri tisuće školaraca. Program je dobio preporuke od Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Kako je nastao zagrebački Advent kakav danas poznajemo?

Malo se građana sjeća da je Advent kakav danas poznajemo počeo na Britanskom trgu 2010. godine. Jedan mali dio trga uređen je kao mali božićni sajam, održavao se večernji program, postavljeni su bijeli štandovi, sanjke, skije, svijeće… Projekt smo financirali vlastitim novcem. Bila je izuzetno hladna zima i svašta smo te godine naučili. Ekipa iz Turističke zajednice posjetila je lokaciju i odmah prepoznala scenografsku i programsku estetiku koju bi Advent trebao imati te su nam predložili da u tom duhu osmislimo Advent na Zrinjevcu. Advent na Zrinjevcu je u pravom smislu riječi pionir Adventa kakav danas poznajemo u Zagrebu. Upravo tamo su niknule prepoznatljive bijele kućice, žaruljice i odlična glazba. Cijena kućice tada je bila smiješna, ugostitelji su nam rekli da ne žele sudjelovati jer nema šatora i ljudi će se smrzavati, nitko neće htjeti piti na otvorenom na minusima… Zaista smo se borili s vjetrenjačama te prve godine. Ali sam ponosna jer smo pokrenuli neke nove zimske trendove u gradu, a zahvaljujući Turističkoj zajednici, projekt raste svake godine na pametan i promišljen način.

Ledeni park bila je ideja TZGZ-a i Grada Zagreba, koju smo mi kao agencija trebali osmisliti i realizirati. Stvorili smo najveće klizalište na području jugoistočne Europe i projekt je vrlo uspješan, pa je Advent iz godine u godinu sve popularniji među sponzorima i naravno posjetiteljima. Moram priznati da sam to i očekivala jer je potencijal Zagreba zaista velik i stoga ne čudi da je proglašen najboljim Adventom u Europi već tri godine zaredom. Drago mi je da TZGZ ulaže u širenje Adventa u Zagrebu koji svake godine postaje omiljen sve većem broju turista. Danas u Adventu sudjeluje puno organizatora, svaka lokacija ima neki svoj đir i svi zajedno stvaramo zimski ugođaj grada.

Cijeli intervju pročitajte u tiskanom izdanju časopisa Zaposlena.