3 navike u komunikaciji koje biste trebali početi primjenjivati - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

3 navike u komunikaciji koje biste trebali početi primjenjivati

Piše:Antonia Kulić

Bez obzira nalazite li se na na vrhu vođenja firme ili tek započinjete karijeru, izbrušene komunikacijske vještine su vam potrebne ukoliko se želite ostvariti u svom poslu. Naime, dobar komunikator ima sposobnost motiviranja tima, stvaranja kulture iskrenih povratnih informacija kao i organizacije koja održava zaposlenike na pravom putu s jasnom vizijom.

Ukoliko radite s ljudima, sigurno ste svjesni da je komunikacija krucijalna u vašem poslu. U nastavku donosimo tri navike koje će vam sigurno pomoći da ostvarite željenu persuaziju i povjerenje u vašem timu.

Recite Ne! na ispravan način

Za mnoge ljude reći “ne” u poslu jedna je od najtežih vještina, koju svejedno moraju savladati ukoliko žele uspjeti. No, način na koji kažete ne određenom projektu, sastanku i slično jednako je bitan kao i sama činjenica da ste odbili nešto.

Većina ljudi često upotrebljava: „Ne mogu“, čime zapravo izražava ograničenje u svojim sposobnostima. Koristeći tu rečenicu ne izražavate moć u izboru.

Na primjer, ako vam se prikazuje nova poslovna prilika koja nije u skladu s vašom ciljanom publikom, umjesto da kažete: “Cijenim priliku, ali sada ne možemo preuzeti ovaj projekt“, recite:  “ Cijenim priliku, ali ne služimo klijentima izvan naše industrije”.

Iz primjera je očigledno kako izmjena riječi ostavlja potpuno drugačiji utisak, iz kojeg je očigledno da u drugoj rečenici ojačavate vrijednost sebe i svoje kompanije.

Ne pišite isprike u mailovima

Sigurno ste barem jednom poslali mail „Isprike zbog kasnog odgovora“, što uopće nije neoubičajno jer ste zapravo dio velikog trenda slanja isprike ovakvog tipa, koja je prema brojnim komunikolozima potpuno nepotrebna te ostavlja dojam slabog autoriteta.

Stoga, umjesto da pišete, “Oprostite zbog kasnog odgovora”, napišite: “Hvala vam na strpljenju” .Možete čak i razraditi, ako je prikladno, zašto ste bili odgođeni u slanju odgovora: “Hvala vam na strpljenju  prikupljao/la sam potrebne informacije  kako bi vam pružio/la jasne i točne odgovore” .

Ova lako primjenjiva navika ostavit će dojam da ste kompetentni i sigurni u sebe.

Izbacite rečenicu „Zauzet/a sam“

Iako ne možemo zaustaviti vrijeme ili biti na više mjesta odjednom, zasigurno možemo poboljšati način na koji ljudima želimo ukazati da smo zauzeti i što su nam prioriteti. Naime, često kada ljudi kažu da su zauzeti, zvuči kao da su njihovi životi izvan kontrole i ne znaju kako upravljati svojim vremenom.

Umjesto da kažete: „Zauzet/a sam“ ili „Na poslu je kaos“, recite točno o čemu je riječ, primjerice: „Na putu sam zbog poslovnog događaja“ ili “Trenutno sam fokusiran na razvoj dva nova prijedloga za klijente”.

Iako ove navike djeuju potpuno trivijalno, one značajno utječu na način na koji nas drugi vide. Čineći ove jednostavne promjene povećat ćete sposobnost da učinkovito vodite druge, kao i radite zajedno s njima. Stoga, ih počnite primjenjivati već sada i osnažit ćete ​​sebe i zauzvrat  one oko vas.