Kako se vratiti na posao nakon godišnjeg odmora - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
povratak-u-ured-nakon-godisnjih-odmora

Kako se vratiti na posao nakon godišnjeg odmora

Polako se bliži kraj godišnjih odmora i povratak na posao. Ako ste među onima koji se moraju vratiti na posao, možda se pitate – kako olakšati tu tranziciju? Vrijeme je da ponovno osmislite svoju dnevnu rutinu, isplanirate put do posla, uredite radni prostor koji vam odgovara i iz drugog kuta ormara izvučete poslovnu garderobu (zbogom ljetnim haljinama). Osim toga, povratak na ozbiljne razgovore s klijentima, nakon što ste se naviknuli na opuštene razgovore s prijateljima i obitelji, zna biti izazovan.

U ovom članku provest ćemo vas kroz sve što trebate razmotriti kako bi prijelaz bio što lakši – od toga što ponijeti u torbi do načina kako se ponovno uklopiti u uredsku dinamiku.

Najprije, provjerite promjene na ruti za posao

Povratak u ured nije uvijek lak, posebno kada vam oduzima koji sat u danu samo na putovanja do posla i natrag. Velika je promjena sunčanu terasu zamijeniti hvatanjem vlaka ili čekanjem u dugim kolonama automobila, ali dobro planiranje može napraviti veliku razliku.

Ako već neko vrijeme niste putovali na posao, odvojite malo vremena da isplanirate najbolju rutu. Saznajte u koje je vrijeme najbolje krenuti kako biste izbjegli gužve ili istražite javni prijevoz koji bi mogao smanjiti stres. Provjerite ima li promjena u voznom redu, kašnjenja zbog radova ili novih opcija javnog prijevoza koje bi mogle olakšati put. Kada poznajete sve pojedinosti, lakše ćete odlučiti hoćete li voziti ili koristiti javni prijevoz, ovisno o rasporedu i preferencijama.

Iskoristite vrijeme putovanja na posao

Da biste putovanje učinili podnošljivijim, pokušajte promijeniti način razmišljanja. Ponekad morate prihvatiti činjenicu da promet često nije pod vašom kontrolom, pa bi bilo najbolje da se usredotočite na to da vožnju učinite manje frustrirajućom. Nazovite prijateljicu ili člana obitelji, upalite svoj najdraži podcast ili najdražu pjesmu. Ako putujete javnim prijevozom, iskoristite to vrijeme za čišćenje e-mailova ili čitanje novih vijesti u industriji.

Stvorite radni prostor koji vam odgovara

Ugodno uređenje radnog prostora može imati veliki utjecaj na vašu produktivnost, ali i osjećaj zadovoljstva.

Ponesite osnovne stvari

Razmislite što vam je najpotrebnije za rad, ali i razmislite koje vas stvari čine sretnima dok radite. Stavite na popis sljedeće:

  • Laptop i punjače, uključujući sve potrebne adaptere
  • Slušalice za koncentrirani rad (posebno u otvorenom prostoru) i sastanke s kolegama na daljinu
  • Bilježnice, olovke i ostale osnovne uredske potrepštine
  • Višekratnu bocu za vodu i grickalice za održavanje energije
  • Osobne higijenske potrepštine poput sredstva za dezinfekciju ruku, maramica i balzama za usne
  • Ponesite malu biljku za dašak zelenila, posebnu šalicu ili suvenir s ljetovanja

Ne zaboravite na ergonomiju, udobnost i učinkovitost

Način na koji sjedite, tipkate i postavite ekran može utjecati na vašu koncentraciju i dugoročno zdravlje. Prilagodba ili zamjena opreme koja potiče pravilno držanje, smanjuje neugodu i povećava produktivnost, pozitivno utječe na zdravlje i dobrobit.

Ako vam radno mjesto nije udobno, pokušajte s malim promjenama. Postavite monitor u razini očiju, otprilike na duljinu ruke—tako ćete izbjeći naprezanje vrata i očiju. Tipkovnicu i miš držite u visini laktova kako biste smanjili opterećenje zapešća i zadržali prirodan položaj ruku. Ako možete, ponesite mali oslonac za noge ili jastučić za potporu donjem dijelu leđa.

Pripremite se za dress code

Neke tvrtke zahtijevaju formalno odijevanje, a prelazak iz udobne, lepršave, ljetne odjeće i obuće u košulju i hlače s remenom nekima zadaje glavobolju.

Ako nema jasnih pravila, ciljajte na business casual – uredno, ali udobno. Razmislite o hlačama šireg kroja s malo rastezljivosti, bluzama od prozračnih materijala i udobnim balerinkama ili cipelama s niskom petom u kojima je lako biti osam i više sati na dan. Možete prebaciti dobro krojen sako preko udobne pamučne majice kako biste odmah izgledali ozbiljnije, bez žrtvovanja udobnosti.

Ne podcjenjujte moć dobrog materijala! Mekani, materijali otporni na gužvanje su spas, pogotovo ako imate dug put ili dan pun sastanaka. Odaberite tkanine koje su istovremeno udobne i profesionalnog izgleda.

Ovladajte interakcijama uživo

Nakon nekoliko tjedana opuštene komunikacije, sama pomisao da ćete cijeli dan biti okruženi klijentima može djelovat iscrpljujuće. Ponovno povezivanje s kolegama, uključivanje u timsku dinamiku i privikavanje na profesionalnu interakciju zahtijeva vrijeme.

Odvojite vrijeme da promotrite kako se dinamika među kolegama promijenila, pogotovo ako radite u većim skupinama. Kako se ljudi međusobno druže? Obratite pozornost na te promjene i prilagodite svoj pristup kako biste sudjelovali u najvažnijim razgovorima i doprinosili razvoju tima.

Odvojite vrijeme za predah

Uključivanje pauza u svoj dan može napraviti veliku razliku. Pokušajte koristiti tehnike mindfulnessa ili vježbe disanja. Također, odite u kratku šetnju ili rezervirajte vrijeme u svom kalendaru za druge oblike brige o sebi, poput masaže ili saune.

Uskladite posao i privatni život

Prilagođavanje povratku na posao znači promjenu dnevne rutine, recimo: pripremanje obroka unaprijed, premještanje treninga ili vožnje djece u vrtić u drugo vrijeme. Održavanje ravnoteže između posla i privatnog života postiže se dobrom organizacijom, a kad završite s poslom i napustite ured, svjesno se potrudite potpuno isključiti. Izbjegavajte čitanje poslovnih e-mailova ili poruka izvan radnog vremena i posvetite se aktivnostima koje vas opuštaju. Bilo da je riječ o spomenutoj tjelovježbi, hobijima ili kvalitetnom vremenu s obitelji i prijateljima, stavite svoj privatni život na prvo mjesto.

Ugodniji povratak počinje pripremom

Povratak u ured nakon godišnjeg odmora nije uvijek lak, ali uz dobru pripremu može biti ugodan i ispunjavajući. Od osmišljavanja nove dnevne rutine i planiranja putovanja do prilagodbe radnog prostora i obnavljanja poslovne garderobe, ima mnogo stvari o kojima treba razmisliti. I ne zaboravite društveni aspekt—ponovno povezivanje s kolegama. Imajte na umu da povratak u ured izgleda drugačije za svakoga. Bez obzira na to vraćate li se na puno radno vrijeme, djelomično ili u hibridnom modelu, važno je prilagoditi pripremu svojoj situaciji. Odvojite vrijeme da otkrijete što vam najbolje odgovara i ne bojte se eksperimentirati dok ne pronađete svoj ritam. Dobrodošli natrag u ured—možete vi to!

Članak je objavljen u sklopu projekta “Osnaživanje žena na tržištu rada” koji sufinancira Agencija za elektroničke medije (Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija).

Foto: Unsplash