7 pravila za korištenje mobitela na radnom mjestu
Piše: Martina Lovaković
U današnje vrijeme pametnih telefona, svi smo navikli na određenu dostupnost. Bilo pozivima, sms porukama ili putem Interneta, nezamislivo nam je da neko vrijeme nemamo pristup uređajima koji nas povezuju s obitelji i prijateljima. Bez obzira na to gdje se nalazili i što radili, u bilo koje doba dana i iz bilo kojeg razloga, dostupni smo na mobitelu. Pa čak i ako se nalazimo na poslu.
Iako ja ta dostupnost odličan način da ostanete u kontaktu sa svojim najbližima tijekom dana, usredotočenost na mobilni telefon mogla bi vam oduzeti koncentraciju i pozornost od kvalitetno odrađenog posla. To će u konačnici smanjiti produktivnost s čime nećete biti zadovoljni ni vi, ni vaš poslodavac, a još manje vaši suradnici s kojima radite u timu.
Pod pretpostavkom da vaš poslodavac nije zabranio upotrebu mobitela na poslu, u nastavku donosimo nekoliko pravila koje biste trebali slijediti ako želite kvalitetno obavljati posao.
1. Odložite telefon
Vjerojatno ste i sami upoznati s time da pretjerana upotreba mobitela može utjecati na produktivnost. Čak iako vam poslodavac ne spomene da mu to smeta, dobro je ograničiti njegovu upotrebu. Iskušenje ćete najbolje izbjeći tako da mobitel držite u ladici, isključenog zvuka i provjeravate ga povremeno kako biste bili sigurni da niste propustili ni jedan važan poziv.
Naravno, ponekad ćete ga koristiti češće i to u slučaju da vam se dogodi neki obiteljski problemi ili tome slično, ali tada će i vaš poslodavac imati razumijevanja. Riječ je o nepredvidivim i hitnim situacijama kada će posao malo više patiti, ali dobro je spomenuti kako ćete sve nadoknaditi sljedećeg dana.
2. Isključite zvuk
Na radnom mjestu uvijek imajte utišan zvuk ili zvuk postavite na vibraciju. Ako unaprijed znate da će vas članovi obitelji češće kontaktirati određenog dana, postavite mobitel na vibraciju i stavite ga u džep.
Tako ćete znati kada god vam netko šalje poruku ili vas zove i slijedom toga diskretno odgovoriti na poruku ili prihvatiti poziv (ako možete zbog količine posla). Vašim kolegama neće smetati kad vam zazvoni mobitel ili stigne poruka, a ono što je najvažnije, ni vaš poslodavac neće saznati koliko često vam zvoni mobitel. Morat ćete procijeniti sami koji pozivi su hitni i zahtijevaju od vas da se odmah javite, a koji mogu pričekati kraj radnog vremena.
U kontroli poziva i poruka može vam pomoći i pametni sat koji će vas diskretno upozoriti na dolaze pozive i poruke.
3. Odgovorite samo na važne pozive
Trebate li baš razgovarati s mamom ili prijateljicom dok ste na poslu? Ostavite ležerne razgovore za trenutke odmaranja, dok šećete psa, pijete kavu ili kuhate ručak. Rijetki su oni pozivi koji su hitni i koji ne mogu čekati kraj radnog vremena.
Naravno, jedan od hitnih poziva poziv je odgajateljice ili učiteljice vašeg djeteta koje se razboljelo i po kojeg treba što prije doći. Takve situacije morate riješiti što prije i normalno da ćete na takve pozive odgovoriti. Gotovo će svaki šef imati razumijevanja za hitne obiteljske pozive. Međutim, ako vaša najbolja prijateljica želi razgovarati o vašim planovima za vikend, ostavite to za slobodno vrijeme.
4. Podesite govornu poštu
Umjesto da odmah odgovarate na dolazne pozive, podesite mobitel tako da svi pozivi direktno prelaze na govornu poštu. Povremeno provjerite poruke i odgovorite na njih s obzirom na njihovu hitnost i mogućnost. Ovaj način idealan je jer njime možete riješiti sve pozive s obzirom na potencijalnu hitnost. Neki od njih će zahtijevati vašu trenutnu pozornost, dok će drugi moći pričekati kraj radnog vremena.
Ako vam posao ne dopušta podešavanje govorne pošte, primjerice u slučaju da ste njegovateljica ili vam se klijenti najčešće javljaju putem mobitela, preskočite ovu točku.
5. Pronađite privatno mjesto kako biste odgovorili na pozive
Iako je korištenje mobitela tijekom pauze ono što će tolerirati svaki poslodavac, ipak, pronađite privatno mjesto na kojem ćete moći obaviti pozive bez toga da vama netko smeta ili da vi nekome smetate. Vaše idealno mjesto trebalo bi biti ono na kojem vi nećete ometati druge koji možda u tom trenutku rade ili su na pauzi pa im treba mir.
Uvijek se udaljite i pobrinite da nitko ne može čuti vaš razgovor, posebice ako razgovarate o privatnim stvarima.
6. Ne nosite mobitel u toalet
Bilo da ste na poslu ili bilo gdje drugdje, ovo je bonton korištenja mobitela – nemojte ga nositi u kupaonicu ili u toalet. Zašto? Nepristojno je prema osobi s kojom razgovarate, a i prema svima ostalima koji koriste kupaonicu. Dopustite svojim kolegama da zadrže svoju privatnost tijekom korištenja toaleta, a što se tiče osobe s kojom razgovarate, ona se ne mora osjećati kao da je u kupaonici s vama.
7. Ne gledajte u mobitel tijekom sastanka osim ako…
Osim što se danas mobiteli koriste za obavljanje razgovora i slanje poruka, oni su postali potreban radni alat bez kojeg nam je gotovo nezamislivo obavljati svakodnevni posao. Imajući to na umu, ovo pravilo trebalo bi glasiti: Nemojte koristiti mobitel na sastancima, osim ako ga nećete koristiti za nešto što je povezano sa sastankom. Koristite aplikacije za posao prema potrebi, primjerice kako biste dodali potrebne bilješke u kalendar.
Međutim, u trenucima dok traje sastanak nemojte slati SMS poruke, provjeravati feed na društvenim mrežama, objavljivati statuse ili igrati igrice. Usmjerite pogled prema vašem govorniku i ostanite fokusirani na sastanak. Ako radite bilo što drugo, to će vašem šefu biti jasan signal da mislima niste potpuno u poslu i na sastanku. Nemojte si to dopustiti. Ostanite profesionalni.
Iako je u današnje vrijeme konstantne dostupnosti u nekim trenucima teško ostati nedostupan, ipak bi to bilo poželjeno na radnom mjestu. Procijenite hitnost poziva i poruka i prema tome odgovorite na njih. Ako ništa nije hitno, uvijek možete iskoristiti dio pauze za odgovaranje na poruke ili dogovaranje kave nakon posla. Zadržite dozu profesionalnosti i uvijek mobitel držite na vibraciji. Kolege i šef će to znati cijeniti.
Foto: Emma Matthews Digital Content Production / Unsplash