Drugi krug razgovora za posao - evo kako se pripremiti - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
drugi-krug-razgovora-za-posao

Drugi krug razgovora za posao – evo kako se pripremiti

Nakon što ste poslali dorađeni životopis, napisali motivacijsko pismo i uspješno odgovorili na uobičajena pitanja tijekom prvog kruga intervjua, dobili ste poziv na drugi krug razgovora za posao – i puno ste bliže dobivanju ponude za posao. Ali što očekivati u drugom krugu na razgovoru za posao?

Drugi krug razgovora za posao ne slijedi određenu formu, ali postoji nekoliko aspekata na koje možete računati. Pitanja u drugom krugu razgovora za posao mogu varirati ovisno o otvorenoj poziciji, onome što je postavljeno u prvom razgovoru za posao ili o onome tko vas intervjuira.

Kako se pripremiti za drugi krug razgovora za posao

Razmislite o tome što ste naučili iz svog prvog intervjua kako biste se pripremili za drugi. Evo nekoliko savjeta:

Zapamtite što je privuklo pažnju vašeg prvog ispitivača

Drugi intervju može uključivati sastanak s drugim članovima tima ili čak šefom vašeg budućeg šefa. Je li u prvom intervjuu postojala neka specifična vještina ili iskustvo koje je zapelo za oko ispitivaču? Odredite je li bilo tema u kojima ste se osjećali nesigurno ili gdje je ispitivač želio više detalja od vas. Pitajte ispitivača da podjeli s vama bilo kakve povratne informacije koje bi vam pomogle da se pripremite za sljedeći krug intervjua.

Pregledajte što ste saznali o ciljevima kompanije

Istražite kompaniju i probleme koje pokušavaju riješiti. Kako se ova uloga uklapa u tu sliku? Kako bi vas vaše iskustvo učinilo sposobnim da riješite taj problem? Provedite vrijeme razmišljajući o idejama ili potencijalnim rješenjima.

Vježbajte svoje odgovore

Pripremom i vježbanjem osjećat ćete se puno ugodnije i sigurnije kada se suočite s ispitivačem. Može biti posebno korisno ako strukturirate svoju priču prema sljedećem okviru: cilj, akcije koje ste poduzeli i rezultat. Da biste bili sigurni da dotičete te točke, koristite CAR ili STAR metode.

CAR označava Kontekst, Akciju i Rezultate. Pružite kontekst opisivanjem situacije koju ste rješavali u prošlosti koja pokazuje kvalitetu ili vještinu. Objasnite koje ste akcije poduzeli da riješite situaciju. Zatim, opišite rezultate vaših akcija i objasnite što ste naučili ili što biste učinili drugačije sljedeći put kada se suočite sa sličnom situacijom.

STAR označava Situaciju, Zadatak, Akciju i Rezultate. To uključuje razmišljanje o situaciji s kojom ste se suočili ili zadatku koji vam je dodijeljen, a koji je zahtijevao da iskoristite vještinu koja je ključna za posao. Objasnite specifične akcije koje ste poduzeli da riješite situaciju ili postignete cilj, i konačno, opišite rezultate vaših napora.

Što možete očekivati u drugom krugu razgovora za posao

Dok prvi intervju obično vodi neko iz HR-a kako bi procijenili vaše osnovne kvalifikacije i iskustvo, drugi krug intervjua obično uključuje članove tima s kojima biste radili, ako dobijete posao, kao što su menadžer za zapošljavanje, druge kolege iz tvrtke ili odjela i nešto je detaljniji nego prvi intervju. To znači da ćete morati odgovoriti na nešto specifičnija pitanja.

Iako će vam postaviti više detaljnih pitanja, drugi intervju ne mora nužno biti teži. Umjesto da se ispitivači fokusiraju samo na vaš CV, vještine i iskustvo, tijekom drugog kruga će dublje istraživati kako ćete se uklopiti u tim, doprinijeti njihovim ciljevima i rješavati specifične izazove. Imajte na umu da ste već ostavili dobar dojam na prvom intervjuu i da vas ozbiljno razmatraju za određenu ulogu.

Nikad nije zagarantiran posao ako obavite dva razgovora za posao, ali poziv na drugi intervju je obećavajući. Ako ste pozvani na drugi intervju za posao, to znači da ste impresionirali svog prvog ispitivača i sada ste korak bliže tome da dobijete posao.

Pitanja koja možete postaviti u drugom krugu razgovora za posao

U nekom trenutku, također ćete morati da postavite pitanja svojim ispitivačima. Intervju za posao je dvosmjerni razgovor. Važno je ‘intervjuirati’ svoje ispitivače pored odgovaranja na njihova pitanja, kako biste osigurali da će svi biti zadovoljni ishodom.

Pitanja trebaju biti jednostavna i sažeta, idealno ne više od četiri ili pet, i trebala bi pokriti ključne aspekte vaše uloge, kulturu tvrtke i organizacije u cjelini. Postavite pitanja koja pokazuju da razmišljate o tome kako ćete doprinijeti ciljevima organizacije, ali i pitanja koja će vam pomoći da utvrdite je li ova prilika pravi izbor za vas.

Neki primjeri pitanja koja možete postaviti na drugom intervjuu su:

  • Kako izgleda tipičan dan za osobu na ovoj poziciji?
  • Postoje li mogućnosti za karijerni rast unutar tvrtke za ovu poziciju?
  • Kako biste opisali kulturu tvrtke?
  • Kako ova uloga doprinosi ukupnom uspjehu tima?
  • Prema vašem iskustvu, koje ključne osobine obično posjeduju najuspješniji članovi tima u ovoj ulozi?
  • Ako budem zaposlena, koje su tri najvažnije stvari koje želite da postignem u prvih šest mjeseci
  • Kakav je vaš stil upravljanja? Kako volite da komunicirate sa svojim timom?
  • Koji je vaš vremenski okvir za donošenje odluke?

Što napraviti nakon drugu razgovora za posao

Pretpostavimo da ste odlično prošli taj drugi intervju zahvaljujući svoj pripremi koju ste uradili. Ne zaboravite na još jedan završni detalj: pisanje zahvalnice.

Zahvalnica je vjerojatno posljednja komunikacija koju imate s menadžerom za zapošljavanje prije nego što odluče koga će zaposliti. Napišite e-mail u kojem zahvaljujete na vremenu, istaknite dijelove razgovora koji su vam se posebno svidjeli i završite s tim kako ste entuzijastičniji u vezi ovom prilikom.

Je li drugi krug razgovora za posao dobar znak? Da! Drugi intervju je generalno dobar znak. To je prilika da potvrdite kako ste najbolja osoba za ulogu na koju ste se prijavili. Ispitivač zna da ste dobar kandidat, da možete kvalitetno obaviti posao, na osnovu prvog intervjua, no u drugom krugu razgovora za posao ispitivač se želi uvjeriti da ste kompatibilni za kulturu tvrtke i dinamiku tima.

Članak je objavljen u sklopu projekta “Osnaživanje žena na tržištu rada” koji sufinancira Agencija za elektroničke medije (Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija).

Autor: S.D., Foto: Unsplash