Kako postati virtualni asistent
Virtualni asistent je sve češći pojam kojeg danas čujemo. Toliko je postao popularan da postoje i radionice, seminari i različite edukacije kroz koje možete naučiti kako postati virtualni asistent. No, osim toga što nas zanima kako postati virtualni asistent mnogi se pitaju koje poslove spomenuta pozicija obuhvaća i kako uopće izgleda posao virtualnog asistenta.
Koji je jedan od glavnih razloga zašto se ljudi počinju baviti poslom virtualnog asistenta? Ponekad jednostavno dođemo do točke u životu kada želimo pronaći ravnotežu između poslovnog i privatnog života, zarade i uživanja u životu. Ako želite raditi za sebe i imati slobodu oko vlastite organizacije vremena, posao virtualnog asistenta mogao bi biti idealan za vas. Konačno biste mogli dobiti fleksibilnost za stvaranje savršeno uravnoteženog životnog stila za kojim čeznete.
Kao virtualni asistent, možete odabrati za koga ćete raditi i koje ćete zadatke obavljati. Možete upravljati vlastitim rasporedom i raditi s mjesta s kojeg poželite. Važno je samo da vjerujete u sebe i da osvijestite da je riječ o poslu koji je u svojim počecima težak kao i svaki drugi.
Ako ste tip osobe koji voli organizirati stvari, zašto ne biste svoju strast za organizacijom pretvorili u posao virtualnog asistenta?
Jednom kada uđete u posao virtualnog asistenta suočit ćete se s nevjerojatnom količinom informacija koje će se naći pred vama, a koje ćete morati svladati. Važno je da budete ustrajni i ne odustajete pred prvom preprekom. Posebice u samim počecima poslovanja.
Uz malo dobre organizacije i istraživanja tržišta prije početka lansiranja poslovanja, moguće je ostvariti prihod s punim radnim vremenom već u roku od mjesec do dva od početka poslovanja.
Tko je virtualni asistent
Virtualni asistent je osoba koja pruža online podršku tvrtkama. Važno je naglasiti da se obično radi o remote poziciji, stoga osoba koja obavlja poslove virtualnog asistenta obično ima svoju tvrtku i radi na daljinu.
Zahvaljujući internetskoj vezi i konferencijskim pozivima, virtualni asistenti su traženi od poduzetnika i tvrtki kojima je potrebna pomoć, ali s druge strane ne žele zaposliti dodatne ljude s punim radnim vremenom u svojoj tvrtki.
Virtualni asistent koji im pomaže u poslovanju na daljinu, daje im više fleksibilnosti, manje fiksnih troškova i mogućnost povećanja i smanjenja ulaganja, ovisno o poslovnim potrebama.
Jednostavno rečeno, od vas će se tražiti da obavljate uredske i administrativne zadatke s udaljene lokacije, odnosno iz svog ureda ili tvrtke.
Koje poslove obavlja virtualni asistent
Kao što smo već naglasili virtualni asistent pruža pomoć u vođenju administrativnih i uredskih poslova, a oni mogu uključivati organizaciju elektroničke pošte, stvaranje sadržaja za internetsku stranicu, vođenje društvenih mreža, pisanje objava za medije, knjigovodstvene usluge, grafički dizajn i još puno toga.
Bitno je reći da svaki virtualni asistent nudi različite usluge. Stoga razmislite o onome u čemu ste dobri i personalizirajte svoju ponudu na temelju svojih vještina.
Najbolje što možete učiniti, posebno kada tek počinjete, jest specijalizirati se za nišu i ponuditi svoje usluge s obzirom na određenu vrstu posla. Ako postanete stručnjak u određenoj niši, dugoročno ćete također biti više plaćeni po obavljenim zadacima.
Koje usluge pruža virtualni asistent
Postoji mnogo usluga koje kao virtualni asistent može raditi, a u nastavku ćemo spomenuti one najčešće.
1. Vođenje društvenih mreža
Mnogi vlasnici tvrtki znaju da je njihovoj tvrtki potrebna prisutnost na društvenim mrežama, ali većina nema vremena posvetiti se stvaranju sadržaja, dijeljenju objava i odgovaranju na upite svoje publike.
Ako imate iskustva ili biste se željeli specijalizirati za vođenje društvenih mreža poput Facebooka, Instagrama, TikToka, Twittera, LinkedIna ili nekog drugog računa, ovo bi mogla biti dobra prilika za vas.
Naime, društvene mreže su u stalnom porastu, potrebne su svakoj ozbiljnoj tvrtki i konstantno se unaprjeđuju. Imajte na umu da ćete uvijek morati biti u tijeku s novostima, morat ćete svladati nove korake i educirati se o njihovom unaprjeđenju.
Virtualni asistenti društvenih mreža vrlo su traženi, a ako imate bilo koju od ovih vještina, ovo bi područje moglo biti savršeno za vas:
- znate kako stvoriti naslove koji će zaintrigirati publiku, spremiti ili podijeliti sadržaj
- upoznati ste s pisanjem tekstova i marketingom
- imate oko za dizajn i možete stvoriti predivne vizuale u Canvi
- volite biti u tijeku sa svime što je u trendu
- znate najbolji način kako stupiti u kontakt s publikom brenda i održati razgovor s korisnicima
2. Vođenje bloga
Ako ste oduvijek željeli pokrenuti vlastiti blog (ili ga možda već i vodite), postati virtualni asistent za pisanje bloga odličan je način da zaradite dodatni novac. Također, ovaj posao pomoći će vam da prikupite iskustvo u vođenju blogova većih stranica i tvrtki dok im istovremeno pomažete u administrativnim zadacima.
Neki od zadataka koje ćete raditi kao virtualni asistent za pisanje bloga su:
- pisanje, uređivanje i objavljivanje na blogu
- ponekad komentiranje ispod članaka na blogu
- izrada kalendara objava za pisanje blog članaka
- poboljšanje SEO optimizacije
- uklanjanje nepotrebnih članaka i linkova koji nigdje ne vode
3. E-commerce
Vođenje e-commercea može biti izrazito izazovno, posebice za mala i srednja poduzeća. Popis zadataka je beskonačan, a riječ je o onima koji se moraju obavljati svaki dan. U tom slučaju vlasnicima u pomoć uskače virtualni asistent.
Neki od poslova u kojima biste mogli pomoći u ovom slučaju su:
- upravljanje korisničkom službom
- praćenje narudžbi, uključujući unos narudžbi, otpremu i fakturiranje
- briga za povrate/zamjene
- upravljanje zalihama
- pomoć u marketingu
- održavanje internetske stranice
4. Poslovi administratora
U redu, poslovi administratora zapravo ne pripadaju u visoko specijaliziranu nišu, ali ako imate prethodnog iskustva u uredskim poslovima, ovo bi moglo biti savršeno mjesto za početak obavljanja poslova virtualnog pomoćnika.
Vjerojatno nije najunosniji, ali administrativna podrška ključna je za većinu poduzeća, a i najjednostavniji je način da se predstavite vlasnicima malih tvrtki kojima je potrebna pomoć.
Postoje mnogi zadaci koje možete obavljati kao virtualni asistent na poziciji administratora a neki uključuju:
- upravljanje različitim zadacima
- planiranjem rasporeda
- rezervacijom termina
- organizacijom putovanja
- upravljanjem datotekama
- unosom podataka
- izradom proračunske tablice
U administrativne poslove virtualnog asistenta ulaze gotovo svi zadaci koje bi i uredski administrator obavljao – osim donošenja kave.
5. Kreiranje sadržaja
Ako volite stvarati i uređivati vizuale i videozapise, možete pokrenuti posao virtualnog asistenta kao kreator proizvodnje sadržaja.
Stvaranje sadržaja oduzima puno vremena, a većina tvrtki nema vremena posvetiti im se te za obavljanje tih zadataka tražiti vanjske suradnike.
Možete ponuditi svoje usluge pomoći oko:
- pisanje postova na blogu
- davanje ideja za sadržaj na temelju istraživanja
- stvaranje grafičkih prikaza
- fotografiranje
- uređivanje slika
- stvaranje videozapisa
6. Vođenje financije
Ako imate prethodnog iskustva s financijama i knjigovodstvom, ovo bi mogla biti prilično unosna niša za virtualnog asistenta koju biste trebali iskoristiti.
Možete ponuditi usluge poput:
- knjigovodstvo
- izrade računa
- plaćanja naloga
Kako postati virtualni asistent u 5 koraka
Nakon što ste odlučili u kojoj niši želite raditi kao virtualni asistent, možete postaviti posao virtualnog asistenta.
Donosimo 5 koraka koje biste trebali slijediti kako biste pokrenuli posao virtualnog asistenta.
Fokusirajte se na svoju ponudu
Do sada ste naučili da možete ponuditi na stotine usluga kao virtualni asistent.
Možete raditi sve, od pisanja, slanja e-mailova, upravljanja rasporedom, knjigovodstvenih usluga, marketinga, vođenje društvenih mreža i drugog.
Usredotočite se na vještine koje imate i uživajte radeći. Nema razloga da odlazite previše u širinu, pogotovo u početku kada ste tek započeli s novim poslom.
Organizirajte poslovanje što prije
Kada počinjete s poslovima virtualnog asistenta, morate odlučiti kako ćete voditi svoje poslovanje. Možete ga otvoriti kao obrt gdje ste vi jednini vlasnik. Ovo je brz i jednostavan način i ne zahtijeva nikakvu posebnu proceduru.
Jedini problem koji bi se mogao dogoditi jest taj ako se bilo što dogodi vašem poslovanju, vaša imovina će biti na direktnom udaru.
Druga mogućnost jest da otvorite tvrtku, odnosno d.o.o. Ovo će zaštititi vašu osobnu imovinu, poput primjerice vašeg doma, ako ikada dođe do toga da vas netko tuži.
Prije nego što započnete s otvaranjem poslovanja, trebali biste potražiti stručni savjet kako biste posao postavili na pravi način.
Kreirajte web stranicu i izradite profile na društvenim mrežama
Ako želite raditi kao virtualni asistent na daljinu, morat ćete se “prodati” kao stručnjak za online komunikaciju. Najbolji način da to učinite jest da stvorite web stranicu koja prikazuje vaše vještine i usluge koje nudite. Zamislite to kao svoj “virtualni” CV.
Vaša će web stranica pokazati kako možete pomoći svojim potencijalnim klijentima i odigrat će važnu ulogu u uspostavljanju vašeg poslovanja.
Društveni mediji također su važan dio vašeg poslovanja, ali ne morate biti prisutni na svim mrežama. Saznajte gdje se nalaze vaši potencijalni klijenti i registrirajte se na jednoj ili dvije platforme društvenih mreža. Jesu li na Facebooku? Na Instagramu? Ili ipak na LinkedInu? Pratite ih kako biste im pokazali da ste upoznati s njihovim brendom.
Pronađite kolege/prijatelje iz iste branše
Zbog rada od kuće s vremena na vrijeme mogli biste se početi osjećati usamljeno. Uvijek će vam trebati grupa za podršku kada imate nedoumice oko posla, netko tko vas razumije i može vam pomoći davanjem savjeta ili jednostavno netko s kim ćete se povremeno čuti i razmijeniti mišljenje.
Potražite Facebook grupe i blogove koji uz vaše niše i povežite se s drugim virtualnim asistentima ili osobama koje obavljaju poslove za koje ste se specijalizirali.
Pronađite one ljude koji dijele vaše ciljeve i umrežite se s njima s ciljem izgradnje uspješnog poslovanja.
Učinite klijente sretnima i tražite redovito povratne informacije
Usrećiti svoje klijente najveća je vrijednost vašeg poslovanja. Kada pronađete svog prvog klijenta, učinite sve što možete kako biste mu pružili vrhunsku uslugu.
Zadovoljan klijent mogao bi vas preporučiti drugim vlasnicima tvrtki koje poznaje, a vama je potrebno samo nekoliko klijenata kako biste ostvarili dovoljno prihoda kao virtualni asistent.
Nemojte se bojati tražiti povratne informacije. Pitajte svoje klijente postoji li nešto što možete poboljšati i unaprijediti i prihvatite sve što kažu. Koristite svaku pozitivnu riječ kao recenziju, a prije njihovog korištenja pitajte klijente za korištenje. To će vam uvelike pomoći da dobijete više klijenata.
Kako pronaći posao virtualnog asistenta
Pronaći posao virtualnog asistenta nije teško. Bez obzira na to tražite li posao s punim radnim vremenom ili poziciju freelancera, mnoge tvrtke nude poslove virtualnih asistenata.
Posao možete pronaći na nekoj od platformi na kojoj se oglašavaju poslodavci koji nude poslove, a neke od najpoznatijih su Fiverr i Upwork. Također, većina poslova bit će oglašena u Facebook grupama i na LinkedIn profilima direktora tvrtki. Također, redovito provjeravajte i LinkedInove poslove jer biste tamo mogli pronaći upravo one koje uključuju poslove virtualnog asistenta.
Ili jednostavno pošaljite e-mailove nekim poduzetnicima ili malim tvrtkama čiji rad pratite i volite i pitajte ih traže li pomoć virtualnog asistenta. Možete im ponuditi besplatni probni rad svojih usluga kako bi se uvjerili u vašu kvalitetu i znanje.
Umrežite se i s drugim virtualnim asistentima od kojih ne samo da ćete čuti iskustva o tome kako postati virtualni asistent, već koji bi vam mogli prebaciti dijelove poslova koje oni ne obavljaju ili ne stignu obavljati. Kod umrežavanja obvezno naglasite da ste otvoreni za suradnju.
Je li posao virtualnog asistenta za vas
Za
Donosimo nekoliko sjajnih razloga za pokretanje poslova virtualnog asistenta:
- Brzo se pokreće i pristupačan je – pogotovo ako već imate neke vještine i opremu za obavljanje posla. Sve što trebate je laptop ili računalo i brza internetska veza.
- Za početak vam nije potrebno posebno obrazovanje i fakultetske diplome.
- Možete napraviti vlastiti raspored i raditi onoliko koliko želite.
Protiv
Ali prije nego što počnete, također morate imati na umu nedostatke pokretanja novog posla kao virtualni asistent:
- Osim ako već ne poznajete nekoga kome treba virtualni asistent, pronalaženje vaših prvih klijenata može biti izazovno.
- Morat ćete biti u tijeku s trenutnom tehnologijom i trendovima u uslugama i industrijama koje nudite.
- Uvijek razmišljate o konkurenciji – ponudite najbolje usluge uz prihvatljivu cijenu.
Jeste li spremni za posao virtualnog asistenta? Sada kada ste saznali kako postati virtualni asistent, a i dalje razmišljate o tome, odvažite se i uložite u svoju budućnost već danas.
Bit ćete sretniji, radit ćete posao koji volite i koji vam donosi dovoljno novca za život. Uz to, moći ćete si sami organizirati vrijeme i uzeti vrijeme za sebe kada vam je to potrebno. Budite hrabri i vjerujte u sebe jer tada možete sve!
Autor: Martina Lovaković, Foto: Jenny Ueberberg / Unsplash