Sadržaj portala
Ured od kuće

Rad od kuće: Kako napraviti raspored za bolju produktivnost

Piše: Martina Lovaković

Bez obzira na to jeste li tek nedavno započeli prakticirati rad od kuće zbog pandemije uzrokovane koronavirusom ili već dugo tako radite, znate i sami da je ponekad teško održati dobru koncentraciju i produktivnost te odraditi sve u zadanom roku.

Ono što je najteže u početku je stvoriti naviku rada u novom prostoru. Mogu proći tjedni, pa čak i mjeseci dok ne odaberete najbolju prostoriju za rad.

Vjerojatno ste i sami besciljno šetali od sobe do sobe, u dnevnom boravku vas je možda dekoncentrirao netko od ukućana dok ste u spavaćoj sobi pokušavali uhvatiti najbolji položaj za rad koristeći pritom 13 jastuka. A da ne govorimo o čestim zavirivanjima u hladnjak, usputnim pranjem rublja ili isprobavanju novog usisavača kojeg ste nedavno naručili online.

Teško je stvoriti raspored rada od kuće, posebice ako plovite poduzetničkim vodama i imate svoj biznis. To u startu znači da niste ograničeni vremenski, nemate fiksni raspored, a i sami ste svoj šef.

Većina onih koji rade od kuće kažu da im je teško pronaći idealno mjesto za rad i usredotočiti se na posao. Ustvari, iako se čini jednostavno, nije lako pripremiti raspored rada za tjedan dana. Kako točno znati koliko vam za što treba vremena i kada prekinuti posao i posvetiti se drugim aktivnostima?

Postoji dobra i loša strana rada od kuće, a obje su jednake. Rad od kuće nema stroga pravila!

No, ono što će vam najbolje pomoći da organizirate svoje vrijeme i posvetite se i hobijima, a ne samo poslu, ustaljeni je raspored, odnosno plan. A on bi trebao biti što jednostavniji.

Vodič za ono što biste trebali riješiti na dnevnoj i tjednoj razini potaknut će vašu kreativnost i pomoći vam da što prije obavite sve zadatke koje ste si zacrtali. Glavni cilj plana produktivnosti je taj da ne biste trebali pogledati na sat u 16:15 i zapitati se kako vam je prošao dan, a niste obavili niti pola od planiranog posla.

U vrijeme pandemije koronavirusa, kada je više od 50% onih koji rade od kuće, a prije su odlazili u ured, važno je što prije pronaći odgovarajući raspored koji će potaknuti produktivnost.

Raspored za produktivniji rad od kuće

Ako ste i vi među onima kojima panično nedostaje plan kako bi se uhvatili ukoštac sa svim radnim zadacima, u nastavku vam donosimo nekoliko savjeta koje lako možete prilagoditi vlastitim potrebama. Naime, uz nekoliko sitnih prilagodbi, ovisno o tome kada vam započinje radni dan, kada morate biti dostupni i imate li djecu ili neke druge obveze, možete uspjeti i obaviti sve što ste planirali.

7:30

Buđenje!

7:45

Usredotočite se na svoju jutarnju rutinu. Protegnite se, meditirajte, popijte kavu ili se istuširajte. Razbudite se na svoj način! Odaberite ono što inače radite i što vam pomaže da bolje započnete dan. Nakon toga provjerite aplikacije koje inače koristite, primjerice elektroničku poštu na mobilnom telefonu. Tako ćete na vrijeme saznati postoji li obveza koja ne može čekati i kojoj se trebate posvetiti prije svega ostaloga.

Nikada ne preskačite jutarnju rutinu, koliko god ona bila kratka. Prvi sati nakon buđenja, utječu na to kako ćete se osjećati tijekom cijelog dana. Pokušajte izbjegavati otvaranje društvenih mreža u tom dijelu dana jer biste se mogli naći u začaranom krugu. Iako ste mislili tek kratko provjeriti što ima novo, ubrzo biste mogli shvatiti da nema kraja skrolanju i da vam vrijeme leti.

Obvezno odjenite udobnu i čistu odjeću i izbjegavajte nošenje trenirke ili prevelike majice tijekom radnog vremena. Iako je to povremeno u redu, izbjegavajte. Prakticirajte odjeću koju biste odjenuli za posao. Način odijevanja, utječe na našu produktivnost i radni učinak. Također, nije naodmet da budete spremni za videopoziv.

8:15

Na početku radnog dana riješite sve hitne slučajeve i obavijestite šefa i kolege o tome. Ako prvo riješite sve hitne stvari, bit ćete puno smireniji i moći ćete se koncentrirati na preostali posao bez osjećaja da ste nešto zaboravili ili da vas netko čeka. To će dati do znanja i vašem šefu da razmišljate o prioritetima i samoj prirodi posla.

8:45

Nakon toga preuzmite obvezu koja od vas zahtijeva najveću dozu kreativnosti ili koncentracije za važan zadatak ili projekt. Iskoristite jutarnju svježinu i odradite tih 90 minuta kvalitetno.

U tom slučaju, čak i ako vam iskrsnu neki privatni ili poslovni problemi tijekom dana, poput neočekivanih radnih zadataka, problema s partnerom ili dijete koje vas prekida, osjećat ćete se zadovoljno jer ste ipak već na početku radnog dana učinili nešto značajno.

10:00

Uzmite prvu kratku pauzu za čaj ili kavu! Nakon 75 minuta fokusiranog rada, zaslužili ste! Ovo je također pravo vrijeme da kratko provjerite društvene mreže i javite se osobama do kojih vam je stalo. Iako rad od kuće potiče društveno distanciranje, to ne mora značiti da se morate i emocionalno otuđiti.

10:15

Nakon 15 minuta kratke pauze, trebali biste se osjećati osvježeno i biti spremni za daljnji rad. Provjerite raspored poslovnih zadataka i usredotočite se na prioritete.

Ako to ne učinite, mogao bi vam proći cijeli dan u komuniciranju s onima koji čekaju da što prije obavite posao. Mislite u prvom redu na sebe i olakšajte si. Tako ćete biti i fokusiraniji i prije ćete obaviti sve zadatke.

12:30

Vrijeme je za ručak! Ako je to ikako moguće, napustite svoje radno mjesto, promijenite okruženje i uživajte svim osjetilima u hrani. Izbjegavajte jesti i raditi jer biste se mogli uhvatiti da vam je tanjur ostao prazan, a niste ustvari niti bili svjesni toga da jedete.

Ako je ikako moguće, pokušajte tijekom pauze za ručak izaći kratko na zrak. Bit će dovoljno već i 10 do 15 minuta lagane šetnje da se opustite i riješite nakupljene tjeskobe zbog novonastale pandemije.

13:30

Vrijeme je da se pozabavite vašom elektroničkom poštom! Odgovaranje na pristigle e-mailove moglo bi vam oduzeti cijeli dan ili biste odgovarajući na njih mogli izgubiti cijelo jutro kada ste najproduktivniji. Zapamtite, na većinu elektroničkih poruka možete odgovoriti u roku 24 sata.

Ako ste se do sada držali ovog plana, uvjerili ste se i sami da najbolje funkcionira! Što ste sve postigli do sada?

14:30

Ovo je idealno vrijeme za virtualne sastanke pa ako možete, zakažite ih upravo u rano poslijepodne.

16:30

Vratite se na elektroničku poštu. Uvijek morate biti u tijeku s pristiglim mailovima pa se preporučuje da ih provjerite još jednom prije završetka radnog dana.

17:00

Radni dan se bliži kraju pa pokušajte otprilike isplanirati sljedeći. Prije nego što ugasite računalo, zapišite svoja tri glavna prioriteta za sljedeće jutro. Ovako ćete se usredotočiti na ono što je najvažnije i imat ćete okvirni plan kako započeti sljedeći radni dan. Možda ćete biti i pomalo uzbuđeni znajući što vas čeka sljedećeg dana kada upalite računalo.

17:30 ili 18:00

Vrijeme je za opuštanje. Popijte martini, čašu vina ili neko drugo piće po želji i obavite video pozive s prijateljima. Isplanirajte što ćete večerati i raditi nakon večere. Možda je sad idealno vrijeme da konačno pogledate omiljenu seriju na Netflixu? Ponekad je odlično imati plan i za aktivnosti nakon posla jer vam tako svi dani neće izgledati jednako.

Ako se držite ovog rasporeda (s malim izmjenama) mogli biste više uživati u samom radu, postići bolji učinak i učiniti ovo turbulentno vrijeme lakšim i jednostavnijim.

Iako je cijela ova nova rutina samo privremena, to ne znači da trebate otpisati neke svoje drage rutine. Dovoljno je samo pronaći najbolji način kako ih uklopiti u novo prilagođeni poslovni raspored.

Foto: Elsa Noblet/ Unsplash