10 pogrešnih navika - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

10 pogrešnih navika

Piše: Antonia Kulić

Užurban način života, pogoduje tomu da vrlo lako postanemo robovi loših navika. Kako biste se toga oslobodili morate se prilagoditi, organizirati i primjeniti nekoliko vrlo jednostavnih trikova, koje će vam donijeti manje stresa, više slobodnog vremena i uvijek poželjnu produktivnost.

U nastavku vam donosimo deset pogrešnih radnih navika, koje, ukoliko već niste, odbacite odmah.

1. Loše se hranite

Sigurno ste se našli u situaciji kada ste umjesto uravnoteženog obroka brzinski ručali burek ili komad pizze jer jednostavno ne pronalazite vremena u svom rasporedu. Nakon toga se osjećate umorno, manje produktivno i samo odbrojavate sate kada ćete moći malo prileći. Zvuči  poznato, zar ne?

Ovo je navika koju zaista trebate pod hitno promijeniti, jer bez obzira koliko tijesnih rokova, sastanaka ili mailova imate, vaš radni dan mora imati pola sata pauze za obrok. Ne samo da ćete se poslu vratiti siti, već ćete i sebe zaštiti od brojnih posljedica koje nosi brzinsko jedenje i nedostatan obrok.

2. Ne planirate

Nedjeljno večer se često svodi na razmišljanje o ponedjeljku i obvezama koje nas čekaju. Nerijetko se dogodi da neke od obaveza i zaboravimo, no glavni razlog tomu jest većinom neplaniranje.

Stoga, umjesto da se plašite ponedjeljka, ono što niste stigli napraviti u petak jednostavno rasporedite tokom sljedećeg tjedna u okviru vaših mogućnosti. Tako ćete vikend provesti bezbrižno, jer znate točno što vas očekuje sljedeći radni tjedan.

3. Forsirate produktivnost

Ponekad, produktivnost jednostavno „zašteka“, a prijeko je potrebna  za ispunjavanje većine zadatka. Osjećaj krivnje i grižnje savjesti, rezultira sjedenjem za radnim stolom satima kako bi se potaknula kreativnost ili inovativna ideja.

No, upravo je takav način potrage za produktivnošću potpuno pogrešan. Iako mislite da ćete nepomično sjedeći usmjeriti fokus, vaš um jednostavno ne funkcionira na takav način. Ono što vam treba jest svježi zrak i  šetnja kako biste dobili potrebnu energiju i „očistili“ glavu.

4. Odgađate za sutra

Odlaganje zadataka i odugovlačenje stvara samo nepotrebno gomilanje i zaostatke. Osim što zavaravate sami sebe, takav stav negativno utječe i na kompaniju. Stoga, organizirajte se i  nemojte davati obećanja koja ne možete ispuniti!

5. Pišete rečenice velikim slovima i često koristite uskličnik u mailovima

Ukoliko VAŠI MAILOVI IZGLEDAJU OVAKO! taj način komunikacije odbacite odmah.

Putem maila želite djelovati prijateljski i formalno, što ćete postići pisanjem zamolbe, dogovora za sastanak ili slično koristeći se akademskim rječnikom, započinjanjem s Poštovani/a i završavanjem s ugodnim pozdravom poput Srdačno ili Lijepi pozdrav.

6. Radite i kad ste bolesni

Mnogi radeći kad su bolesni misle da time demonstriraju svoju izvanrednu radnu etiku. No, činjenica da je će vam takav radni dan biti naprosto katastrofalan, te ne samo da ide na štetu vašeg zdravlja koje je najbitnije, već izlažete i  svoje kolege zarazi. Ako ste bolesni, bez imalo predomišljanja, uzmite slobodan dan!

7. Izbjegavate događanja  u tvrtki

Božićni partyji, teambuilding i slično, idealna su prilika da upoznate vaše kolege. Izbjegavanjem takvih događaja propuštate priliku da upoznate ljude s kojima provodite većinu dana, a možda i buduće dobre prijatelje. Stoga, bez obzira na to koliko ste introvertni, nikako ne odbijajte ovakva događanja jer iz njih proizlaze samo dobre stvari.

8. Ne podnosite svoj radni prostor

Osam sati boravka u određenom prostoru jest trećina cjelokupnog dana, te je zaista loše ako vam se izgled vašeg ureda ne sviđa. Upravo bi ured trebao biti mjesto gdje niču vaše najinovativnije ideje i pokreće kreativnost u vama. Uz nekoliko jednostavnih trikova to možete promijeniti. Stavite fotografije vaših najdražih, inspirativne citate, malo zelenila, simpatičnu lampu i sl.

9. Smatrate da vam nova znanja i vještine nisu potrebni

Ako ne napredujete na poslu, ovo je sigurno jedan od razloga zašto. Naime, jednom kada dobijete posao, to ne znači da ste naučili sve što vam je potrebno. Kompanije se mijenjaju, inoviraju baš kao i svijet oko vas, stoga morate i vi. Izazovite sami sebe, pohađajte konferencije, pratite trendove u svojoj industriji i slično. Osim izuzetnog osjećaja zadovoljstva, budite sigurni da će vaša nova znanja primijetiti i nadređeni.

10. „ Multitaskate“

Obavljanje više stvari odjednom iliti multitasking, za mnoge je ekspresno rješenje, no ne i dugoročno, pogotovo ako su u pitanju bitni poslovi. Umjesto multitaskinga, radije si napravite raspored zadataka po važnosti. One najteže rješavajte odmah, kada vam je fokus najveći, a najlakše koji zahtijevaju manje koncentracije posljednje.