Elevator pitch
Piše: Ivona Žugaj
Elevator pitch (ili elevator speech) kratko je, zanimljivo i pamtljivo predstavljanje tvrtke, proizvoda ili ideje osobama koje ne poznajete. Ideja je da ste spremni podijeliti te informacije bilo kome, bilo kada i bilo gdje, u trajanju od tridesetak sekundi, odnosno u vremenu koje odgovara kratkotrajnoj vožnji liftom, otuda i naziv elevator pitch.
Cilj je uvjerljivo i zanimljivo opisati ideju ili proizvod te zaintrigirati sugovornika dovoljno da poželi saznati više o vama i o onome što radite i nudite.
Elevator pitch može se koristiti u različitim situacijama, od razgovora za posao, networking evenata do predstavljanja klijentima i sponzorima.
Kako napisati dobar elevator pitch?
Odredite cilj – Prije pisanja i uvježbavanja govora odredite što njime želite postići. Želite li se predstaviti klijentima? Želite li dobiti nove sponzore ili poslovne partnere? Želite li predstaviti ideju svojim nadređenima? Ili želite imati spreman odgovor na pitanje čime se bavite, koje vas uvijek zatekne nekako nespremne na raznim događanjima?
Tko ste i čime se bavite – Na početku se predstavite, navedite čime se vi ili vaša tvrtka bavite. Usredotočite se na problem koji rješavate te na vrijednost koju dobivaju vaši klijenti. Započnite rečenicom koja će zaintrigirati i zadržati pažnju vašeg sugovornika. Ne morate odmah navesti cijelo radno iskustvo koje imate. Tijekom govora budite nasmiješeni i pokažite entuzijazam za ono što radite, jer nije važno samo ono što govorite, već i kako govorite.
Primjer: Ja sam Ivana Horvat. Savjetujem klijente kako da budu produktivniji na svom radnom mjestu.Učim ih kako upravljati ciljevima i vremenom te povećati prodaju.
Koje posebnosti nudite – Nakon uvoda, spomenite po čemu su vaš proizvod, usluga ili ideja jedinstveni na tržištu. Što vas razlikuje i izdvaja od konkurencije? Je li vaš proizvod jednostavniji za korištenje, ima li neku funkciju koju nema niti jedan drugi? Zašto bi trebali izabrati baš vas? Koje su prednosti rada sa vama?
Primjer: Budući da sam bila u istoj situaciji kao moji klijenti, razumijem njihove potrebe i probleme. Strategije i tehnike koje sam im pokazala omogućile su im ispunjavanje svih postavljenih ciljeva, a u kratko vrijeme ostvarili su povećanje u prodaji od minimalno 15%.
Angažirajte sugovornika – Na samom kraju postavite pitanje otvorenog tipa (na koje se ne može odgovoriti sa da ili ne).
Primjer: Koje strategije za produktivnost vi koristite?
S obzirom na cilj koji ste si zadali, završite razgovor dogovorom sastanka ili razmjenom posjetnica i kontakata ili prezentacijom vaših usluga ili proizvoda.
Vježbajte – Nakon sastavljanja govora vježbajte na glas, pred ogledalom ili pred prijateljima. Možete čak i snimiti svoj govor pa preslušavanjem uočiti ponavljate li neke riječi, zvučite li napadno ili dosadno. Što više vježbate, bit ćete opušteniji i prirodniji tijekom govora te izbjeći da zvučite monotono.
Izbacite sve nepotrebne riječi. Orijentirajte se na kratke rečenice kojima ćete prenijeti uvjerljivu i zanimljivu poruku. Nemojte žuriti ili zvučati kao da prodajete, govorite prirodno i tečno. Postavite štopericu i mjerite vrijeme, vaše izlaganje ne bi trebalo biti dulje od tridesetak sekundi, u protivnom vaš bi sugovornik mogao izgubiti pažnju i interes za vas i ono o čemu pričate.