Sadržaj portala

Održivi eventi i zašto su važni

Piše: Maja Bosanac


Prvi EEE Event Manager u Hrvatskoj

Jeste li znali da 59% poduzeća koja su se digitalizirala imali su povrat na investicije unutar jedne godine i 30% povećanu produktivnost radnika? A jeste li znali da se u 30g printanog materijala krije vrijednost jedne bočice Chanel No.5 parfema jer ste upravo tu vrijednost tonera potrošili za print tih materijala? Ovo možete nazvati i člankom o tome kako si kupiti bočicu Chanela umjesto printanja nepotrebnih materijala!

Nakon ovih statistika, sigurna sam da vas zanima što su održivi eventi i kako ih zapravo možete početi primjenjivati i u svom poduzeću. Održivi eventi nisu bauk, dugoročno nisu skuplji od ostalih evenata, a kvalitetniji su i bolji prema okolišu. Što oni  zapravo predstavljaju i što su zapravo održivi eventi? Održivi eventi su oni koji se kod planiranja oslanjaju na 3 stupa ili aspekta – društveni aspekt, ekološki aspekt i financijski aspekt.

Kod planiranja održivog eventa, svaki event se može podijeliti u 9 kategorija. Svaka kategorija ima obavezne uvjete koji se moraju ispuniti i one opcionalne koji ne moraju ali moj savjet je – nikad nemojte zadovoljavati normu samo da bi je zadovoljili. Uvijek napravite nešto više jer sitnice poput takvih se uvijek cijene.

Za vas sam odlučila izdvojiti nekoliko segmenata na koje treba obratiti pažnju kod organizacije takvog tipa eventa, dok više o održivim eventima možete uvijek pročitati na našem web-u u rubrici Riznica znanja. U nastavku vam donosim pregled nekoliko kategorija s primjerima što se može popraviti u tim segmentima.

U nastavku vam donosim kratki pregled ovih 9 kategorija te nekoliko primjera na koje možete obratiti pažnju kod planiranja svog eventa.

  1. Materijali za event i sam proces planiranja eventa – mislim da ne moramo ni napominjati kako je što manje papira uvijek najbolja opcija, pa tako i da nema plastike na eventu. Uz to treba pažljivo planirati goodie bagove i staviti u njih stvari koje će zapravo koristiti posjetiteljima a neće ih baciti u prvi koš za smeće.
  2. Catering – mislim da je tu nekako najčišća situacija oko toga što se smije, a što ne – staklene čaše, tanjuri koje imamo i kod kuće, planiranje manje hrane nego što bi inače, sezonska grana, opcije za vegetarijance ili vegane samo su neki od primjera.
  3. Društveni aspekt – u ovoj kategoriji postoji puno pravila. Samo neka od njih su: balans govornika, neutralno oslovljavanje posjetitelja ali i zaštitari čiji se broj određuje sukladno pravilniku.
  4. Ostale aspekti eventa i tehnologija – još jedna od kategorija koja je dosta opširna i u kojoj se stvarno može svašta napraviti pogotovo kad pogledamo današnje evente. Npr. ograničavanje glasnoće na 80db, zabrana vatrometa, konfeta, jakih reflektora koji mogu ometati zračni promet itd.

Uz navedeni pravilnik, postoji i ISO certifikat za koji se trudimo da njegov proces certificiranja krene i u Hrvatskoj, I za kraj svega bih voljela reći sljedeće – svakako možemo učiniti promjenu, samo se moramo pokrenuti. Nije teško, postoje pravila. Tu na snagu stupa i ISO certifikat na kojem trenutno radim da se započne certificiranje ovakvog tipa eventa i u Hrvatskoj, te se nadamo da ćemo uskoro napredovati i u tom segmentu i donijeti u Hrvatsku ljestvicu više po pitanju organizacije evenata. Do onda, ne čekajte! Educirajte se, istražujte, budite kreativni i maštoviti.