Otvoreni uredi: dobro ili loše uređenje kompanije? - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

Otvoreni uredi: dobro ili loše uređenje kompanije?

Piše: Antonia Kulić

Ako imate ili ste imali priliku sudjelovati u uređenju interijera kompanije, otvoreni uredi su se sigurno našli među prijedlozima. Otvoreni uredi, poznati kao „open plans“ zamišljeni su kao idealan prostor za poticanje interakcije i suradnje među zaposlenicima. Isto tako, mnogi vlasnici kompanija žele ostaviti dojam da su otvoreni za komunikaciju sa svojim djelatnicima, što je dovelo do velike popularizacije staklenih vrata.

No, posljednje istraživanje pokazalo je da zaposlenici koji rade u otvorenim uredima, unatoč mogućnosti izravne komunikacije, šalju čak 67 posto više mailova. Pored navedenog, nedostatak privatnosti, također je jedna od naočiglednijih manjkavosti ovakvog koncepta rada. Ipak, pozitivna strana jest što je, prema istraživanju, otvoren radni prostor doveo do bolje suradnje, a osjećaj zadovoljstva i podrške kolega porastao je za 50 posto.

Temeljem navedenog postavlja se pitanje, je li otvoreni poslovni prostor plodno tlo za produktivnost i izgradnju odnosa u kompaniji ili kamen spoticanja zbog manjka privatnosti?

Odakle potječu otvoreni uredi?

Iako je rad u otvorenom radnom prostoru ili posjedovanje takve kompanije, san svakog milenijalca, oni su nastali još u 19. stoljeću. Ako pogledate slike poštanskih ureda ili banaka iz toga razdoblja, očigledno je da su njihovi zaposlenici radili u velikom otvorenom prostoru bez pregrada i zidova.

U 20. stoljeću postaju iznimno popularni u velikim američkim korporacijama i sukladno tomu nastaje termin „cubicles“. Goleme prostorije u kojima radni prostor svakog zaposlenika dijeli jedino bijela tanka pregrada, postale su jedna od najpoznatijih karakteristika izgleda osiguranja, banaka i kompanija administrativnih djelatnosti.

Glavna ideja otvorenih ureda jest da se sruše svi zidovi među zaposlenicima, odnosno da ih se učini jednakima, bez obzira na poziciju u korporaciji. Iako zvuči idealno, osobe koje rade u takvim tvrtkama vjerojatno će vam reći da nose slušalice većinu vremena i osjećaju se izuzetno izloženo.

Zašto su otvoreni uredi popularniji no ikada?

Tvrtke koje se bave tehnologijom nedostatke otvorenih ureda nadomjestili su prostorima za odmor što je zaposlenicima otvorilo mogućnost da se odmaknu od radne atmosfere kada im zatreba privatnost, pauza i slično. Takav prostor stvara osjećaj   “percipirane privatnosti” i odlično je rješenje za povećanje zadovoljstva zaposlenika i svakako praktičnije od izgradnje zidova.

Činjenica da se svi zaposlenici nalaze na „istoj razini“ i osjećaj timskog rada dva su najvažnija faktora zašto kompanije odabiru upravo otvorene urede.

Isto tako, s financijske strane, otvoreni uredi su velika ušteda novaca, a s estetskog ugla svi zaposlenici imaju pristup svjetlosti i prozorima što je izuzetno bitan faktor za poticanje produktivnosti.

Kako izvući maksimum iz rada u otvorenom poslovnom prostoru?

Ako radite u ovakvom tipu ureda, imajte na umu da privatnost ne znači nužno zatvorenost unutar četiri zida.  Stoga vam u nastavku donosimo pet savjeta za što ostvarenje što veće produktivnosti i zadovoljstva za vrijeme rada u otvorenom postoru.

  1. Vaš radni prostor uredite po vlastitom ukusu i uvijek ga održavajte urednim kako si ne biste uzrokovali dodatnu dekoncentraciju.
  2. Stavite biljku na radni stol.
  3. Privatne razgovore obavljajte u prostoru za odmor ili van posla, nikako unutar radnog mjesta.
  4. Povremeno ćete se htjeti oraspoložiti omiljenom pjesmom, poslušati vijesti na radiju ili ćete morati pogledati određeni sadržaj vezan uz posao. Stoga, uvijek imajte dobar par kvalitetnih slušalica pri ruci.
  5. Upoznajte kolege koji rade oko vas, jer izgradnja dobrih odnosa u kompaniji jedna je glavnih razlog zašto otvoreni uredi postoje.

Nastavite čitati