Sadržaj portala

Pet odlika uspješnih ljudi

Piše: Antonia Kulić

Biti uspješan, imperativ je svakoga tko želi ostaviti trag u svojoj karijeri. Temelj izgradnje svakog odnosa, poslovnog ili privatnog jest komunikacija. Naime, upravno vrhunski komunikatori ostvaruju perasuaziju, prodaju proizvode i sklapaju važne ugovore.  Isto tako treba naglasiti, da svatko može biti dobar komunikator ukoliko savlada potrebne vještine. U nastavku vam donosimo pet verbalnih i neverbalnih komunikacijskih odlika koje krase ljude s kojima rado razgovarate, slušate njihove savjete ili vas jednostavno inspiriraju.

1. Smiju se

Sigurno ste čuli za izreku „Osmijeh je besplatan, a pruža tako mnogo.“ I zaista, prema istraživanjima velikih komunikologa osmijeh otvara sva vrata. Naime, ne samo da ostavljate dojam pristupačne i prijateljski nastrojene osobe, već i širite pozitivne vibracije. Upravo pozitivno raspoloženje potiče inovativnost, kreativnost i svakako pruža motivaciju.  To se naravno ne odnosi na to da se trebate cijelo vrijeme smijati, jer time stvarate kontra efetkt, odnosno ostavljate dojam neozbiljne osobe.

2. Slušaju

Svima nam je ponekad potreban netko tko će nas jednostavno saslušati. Bez osuđivanja, kreiranja planova i obasipanja savjetima. Kada netko izrazi želju da vam se otvori, prvo ga poslušajte. Upijajte informacije, a savjet i ohrabrenje udjelite samo ako ste pitani za to. Isto tako, poželjno je da i vi pitate možete li kako pomoći, no najbitnije je da prije svega saslušate osobu.

3. Ne boje se biti ranjivi

U nekom trenutku, postajemo svjesni svojih mana i u konačnici ih prihvaćamo. No, da bi uistinu prihvatili vlastite nedostatke, otvoren razgovor o njima jest najefektivnije rješenje. Time pokazujemo da nismo savršeni, jer u krajnosti nitko nije. Ukoliko se trudite prikazati sebe savršenima, ostavit ćete dojam nepristupačne osobe.

4. Koriste govor tijela

Baš kao što su bitne riječi koje izgovaramo, jednako tako je bitna usklađenost govora tijela s ciljanom porukom koju želimo poslati. Primjerice kimanje glavom i  „eye kontakt“, prema sociologinji Vanessi Van Edwards, potiče ljude da govore tri do četiri puta više, jer ostavljate dojam osobe od povjerenja. Ono što svi komunikolozi savjetuju jest da prilikom komunikacije izbjegavajte govor tijela koji vas „zatvara“, kao što je križanje ruku ili gledanje u stranu.

5. Postavljaju pitanja

Prilikom održavanja javnog nastupa, postavljanjem pitanja, dobivate pozornost te potičete interakciju s publikom. No sigurno se pitate, kako to možete prakticirati svakodnevno? Ne bojte se pristupiti ljudima s pitanjima ili podići ruku na sastancima. Vaša znatiželja, na druge će se reflektirati kao privlačna kvaliteta, a isto tako i potaknuti rađanje novih ideja.