Kako zaraditi na TikToku: 4 provjerene taktike
Kako zaraditi na TikToku danas kada je velika konkurencija influencera, kvalitetnog sadržaja, ali i brendova prisutnih na spomenutoj video platformi. Naime, iako je na međunarodnoj razini pokrenut tek 2017. godine, Tik Tok je danas jedna od vodećih društvenih mreža, a autoritet je za gotovo sva područja – kulturu, zabavu, modu sport pa čak i politiku. Iz godine u godinu raste broj korisnika Tik Toka, a smatra se da će ubrzo dostići i broju od dvije milijarde.
Tik Tok je video platforma kratkih forma, a najviše je koristi generacija Gen Z. No, sve više je otkrivaju i tvrtke, posebno poduzetnici koji u Tik Toku vide ogroman potencijal.
Stoga, ako želite iskoristiti ogromnu korisničku bazu Tik Toka i izgraditi svoju publiku, u nastavku ćemo proći kroz nekoliko strategija kako to učiniti i kako zaraditi na Tik Toku.
Kako zaraditi na Tik Toku na četiri načina
Pronalaženje načina kako zaraditi na TikToku postaje lakše nakon što bolje upoznate svoju ciljanu publiku. Ne postoji jedinstveni način zarade, ali oni koji najviše zarađuju obično održavaju niz različitih taktika – od sponzoriranog sadržaja do organskog prometa, prilike s TikTokom su gotovo beskrajne.
Donosimo 4 taktike koje su trenutno najisplativije:
- Bavite se prodajom
- Objavljujte uživo i skupljajte virtualne darove
- Udružite se s TikTok influencerima i drugim brendovima
- Izradite oglase putem TikTok Adsa
1. Prodajte proizvode svojim obožavateljima na TikToku
Prodavati možete bilo koju vrstu robe ili usluga jer na TikToku unovčiti se može bilo koji sadržaj. Snimite video zabavnog karaktera ili angažirajte digitalne kreatore. Oni mogu biti plesači, pjevači, glumci – bilo tko. Važno je da znaju pristupiti svojim pratiteljima, da djeluju autentično i da znaju prodati robu.
To što je netko cijenjen u društvu i nosi vaš brend, pruža kod pratitelja svojevrsnu važnost i dublju povezanost, a svaki pratitelj koji koristi vašu robu ili usluge zapravo širi gas o vašem poslovanju.
Važno je znati da je na TikToku dostupna funkcija Link in Bio koja vam daje mogućnost postaviti poveznice svojih internetskih stranica na svoj profil. Također, TikTok ima u planu postavljanje i svoje e-trgovine pa ćete tako uskoro moći prodavati svoje proizvode i usluge direktno na TikToku.
No, da biste mogli prodavati, morate prikupiti publiku koja će biti zainteresirana za vaše proizvode. I sadržaj i proizvod moraju biti kvalitetni te dobro predstavljeni putem dostupnog sadržaja.
2. Objavljujte uživo i skupljajte virtualne darove
LIVE Gifting jedno je od TikTokovih najkorisnijih značajki za kreatore koji žele unovčiti svoj sadržaj putem livestreaminga.
Većina društvenih mreža ima livestreaming, ali ono što TikTok čini posebnim jest to što dopušta pratiteljima da pokažu svoju zahvalnost u stvarnom vremenu slanjem virtualnih darova koji se mogu unovčiti. Prije nego što pošalju dar, pratitelju kupuju Coinse kojima vam mogu zahvaliti na sadržaju.
Sudjelovanje u stvarnom vremenu izvrsno je za izgradnju vrijednih odnosa s vašim obožavateljima. Publika koja ima snažnu vezu s kreatorom ima tendenciju razvijanja osobnog udjela u njihovom uspjehu, što znači da emitiranje uživo može pomoći u jačanju drugih načina zarade.
3. Udružite se s TikTok influencerima ili drugim brendovima
Jedan od najinovativnijih načina na koji TikTok svojim kreatorima omogućuje zaradu jest putem Creator Marketplacea.
Creator Marketplace pomaže u povezivanju s influencerima, olakšavajući partnerstva na način koji je brz i jednostavan za obje strane. TikTok nevjerojatno olakšava stvaranje vrijednog sponzoriranog sadržaja.
Brendovi koji žele pokrenuti affiliate marketinšku kampanju mogu pregledavati tržište i brzo prelistavati sadržaje kreatora za koje znaju da su otvoreni za suradnju.
Creator Marketplace djeluje kao agencija za influencere, dopuštajući objema stranama da se prikažu u najboljem svjetlu.
Kao i na svakoj mreži tako i ovdje, influenceri su postali traženi, a putem njih vaš proizvod ili usluga može ostvariti ogroman doseg. Influencerima možete ponuditi novac ili proizvode i tako ostvariti suradnju. Nakon toga, oni će što prirodnije na svom profilu prikazati kako koriste vaše proizvode i kako su njima zadovoljni.
Influenceri su osobe koje imaju velik broj pratitelja, odnosno za početak kvalitetan sadržaj zbog kojih bi ih netko htio pratiti. Za spomenuto potrebno je puno truda, kreativnosti i vremena. Potrebno se zbližiti s pratiteljima, odgovarati na njihove poruke i komentare te koristiti dobro odabrane hashtagove. Kada se sve to ostvari, osoba postaje influencer i može ostvarivati prihode od objave svog sadržaja.
4. Izradite oglase u feedu TikToka
TikTok ima mnoštvo izvrsnih prilika za organski doseg, ali ako imate malo budžeta, možete i proširiti doseg svog sadržaja. Stoga, razmislite o stvaranju vlastitih oglasa u feedu s putem TikTok Adsa.
TikTok oglasi pojavljuju se u korisničkim feedovima između organskih videa i automatski se reproduciraju kao bilo koji drugi TikTok video. S plaćenim oglasima možete osigurati da vaši videozapisi dopru do publike koja je najviše zainteresirana za vaše proizvode.
Putem TikTok Adsa postavite ciljeve kampanje – odaberite vrstu oglasa, budžet i publiku i u nekoliko klika mišem postavili ste kampanju. TikTok Ads dostupan je svim oglašivačima pa ih tako osim većih brendova mogu koristiti i oni manji, poduzetnici koji žele prodati svoj proizvode i usluge.
Kako prodavati na TikToku
Imajte na umu da će publika na TikToku biti mlađa jer gotovo je 62% publike mlađe od 30 godina, a čak 32,5% je onih mlađih od 20 godina. Ali dok mnogi misle da je TikTok platforma popularna među Gen Z generacijom, primjetan je sve veći broj milenijalaca koji se pridružuju platformi. Pretpostavlja se da će za nekoliko godina na TikToku biti i starije generacije pa bi bilo dobro do tada skupiti pratitelje i izgraditi reputaciju.
Ne postoji univerzalni pristup TikToku, ali dobro razumijevanje vaše publike put je do toga da pronađete najbolje načine kako zaraditi na TikToku.
Imajte na umu da nitko ne voli vidjeti samo prodajni sadržaj iako mu je poznato da vam je u cilju prodati proizvode i usluge. Ovo posebno vrijedi za TikTok koji je usmjeren na nešto prisnije stvaranje veza s publikom. Stoga, za početak kreirajte sadržaj i ponudite vrijednost vašoj publici.
Kreatori sadržaja više nisu samo umjetnici. Oni su umjetnici, poduzetnici, trgovci, prodavači, računovođe, osnivači, izvršni direktori, brendovi – i sve između. TikTok je jedna od mnogih platformi koja kreatorima nudi mogućnost zarađivanja na internetu. Stoga radite ono što već znate najbolje – i budite plaćeni za to.
Autor: M.V., Foto: Solen Feyissa / Unsplash