4 načina kako uz pomoć copywritinga ostvariti uspješnu prodaju - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
pisaca-masina-za-copywritera

4 načina kako uz pomoć copywritinga ostvariti uspješnu prodaju

Piše: Martina Lovaković

Copywriting bi se vrlo lako mogao uvrstiti u kategoriju umjetnosti, budući da je riječ o, na neki način, umjetničkom pisanju. Ključ je pisanim riječima uvjeriti korisnika ili čitatelja da poduzmu određenu radnju. Cilj pisanja dobrog copyja je navesti čitatelja da učini ono što vi želite: da klikne na poveznicu i kupi određeni proizvod ili uslugu, a kada to sve učini znači da ste vi pobijedili!

Što je copywriting

Copywriting je izuzetno teška vještina koji mnogi uzimaju zdravo za gotovo, a uči se godinama budući da je potrebno iskustvo kako bi se usavršio takav način pisanja koji će natjerati ljude da poduzmu određenu radnju koju smo mi zamislili.

Pogotovo je teško to učiniti upravo pisanjem. Stoga, dobar copywriter nema nimalo lak zadatak. Potrebno je ući u glavu korisnika i pogoditi ono što oni osjećaju, što im treba i što žele te koja je to ključna riječ ili rečenica koja će ih natjerati da poduzmu određenu radnju.

Posao copywritera je prilično izazovan i često zahtjevan. Ne trpi nedostatak inspiracije ili loš dan na poslu. Naime, nije jednostavno uvijek imati inspiraciju koja će nekoga motivirati na određenu akciju.

Kada je u pitanju copywriting, konačni proizvod zove se copy, a riječ je o pisanom sadržaju koji povećava svijest o robnoj marki ili usluzi i u konačnici uvjerava čitatelja da poduzme akciju.

Razlika između Copywritinga i Content Marketinga

Content marketing je taktika koju koriste mnoge tvrtke čije poslovanje je smješteno online, a u kojima se besplatni sadržaj informativnog karaktera objavljuje i distribuira putem mailing liste, bloga ili različitih e-bookova.

Privlačnost besplatnog sadržaja natjera korisnike da kliknu, ostvaruju promet na određenim stranicama, a platforme tako naplaćuju oglasni prostor.

Međutim, iako spomenute dvije vrste pisanja imaju različitu svrhu, korištenjem obje, copywritinga i content writera, mogu značiti veliki novac za vaše poslovanje – i to kroz povećanje prometa na online stranicama, prodaje proizvoda ili usluga te prihoda od oglasa.

Danas je sve više tvrtki prepoznalo moć digitalnog marketinga, a karijera u marketingu jedna je od češćih. Konkurencije je velika, ali uvijek se možete istaknuti ako znate što radite.

Kako izgleda dobar copywriting?

Iako dobar copywriter mora biti kreativan, postoji nekoliko pravila kojih bi se valjalo pridržavati s ciljem prodaje proizvoda ili usluga.

1. Započnite privlačnim naslovom! Vaš naslov je definitivno najvažniji dio copywritinga

Dva vrlo jednostavna načina da odmah dobijete privlačan naslov jest korištenje broja:

  • 24 načina kako izgubiti kilograme!
  • 6 jednostavnih trikova za sretan život!

Drugi trik je da ih upotrijebite dvaput u jednom naslovu. Primjerice:

  • 6 mjesta koja morate posjetiti sa svoja 2 najbolja prijatelja!

Također, važno je naglasiti da ljudi obično imaju tendenciju pozitivnije reagirati na parne brojeve pa imajte to na umu kod kreiranja naslova.

Osim toga, naslov treba sadržavati pridjev koji implicira korist za čitatelja: brz, koristan, isplativ i drugo. Ovdje budite kreativni, ali zapamtite da čitatelj želi nešto dobiti iz sadržaja.

Postavljanje pitanja u naslovu još je jedan učinkovit način da navedete ljude na razmišljanje. Pitanje im možda nije palo na pamet, ali sada kada jest, moraju saznati odgovor!

Najbolje riječi za dobar copy

Svakako upotrijebite neke od moćnih riječi koje potiču radnju. To uključuje riječi poput “vi”, “besplatno”, “zato što”, “odmah” i “ograničeno”.

Riječ “Vi” se obraća direktno čitatelju i dovodi ga u centar pažnje. Svatko želi biti u prvom planu! “Besplatno” podrazumijeva da će dobiti nešto što nije očekivao, a to je uvijek pozitivno za čitatelja. “Zato što” daje vašem čitatelju razlog da učini sve ono u što ga uvjeravate. Napišite što je to – time će čitatelju biti jasno koju će korist imati od klikanja poveznice.

“Odmah” je uvijek dobra riječ – ako nešto želite, želite to sada. A s riječju “ograničeno” stavljate osjećaj hitnosti u radnju i tražite od čitatelja da se što prije uključi i u konačnici odluči za kupovinu. Ograničena količina ili ograničeno vrijeme znači da treba djelovati brzo!

I konačno, osim ako nemate stranicu za e-trgovinu, ne pretjerujte s prodajnim riječima. Pokušajte na suptilan način uvjeriti nekoga da učini nešto o čemu je već razmišljao (inače, zašto bi uopće dolazio na vašu Internet stranicu, zar ne?).

Budite kreativni pri pisanju sadržaja i dobro upoznajte svoju publiku. Međutim, ako imate internetsku stranicu za e-trgovinu, slobodno navedite svoje proizvode u tekstu kod pisanja. To ćete lako učiniti tako da suptilno linkate ključnu riječ s proizvodom iz vaše ponude.

Ključni koraci za dobar copywriting

Slijedite ova četiri pravila i uspješno ćete prodati proizvod ili usluga. Povežite se s publikom, testirajte riječi i vizuale i malo pomalo uočit ćete velike promjene!

1. Emocionalno se povežite s potencijalnim kupcima

Jedan od najvažnijih aspekata copywritinga je povezivanje s vašim ciljanim kupcima. Mnogi poduzetnici i pisci početnici griješe pišući o tome zašto je njihova tvrtka/proizvod/usluga sjajna.

Umjesto da pišete o tome, važno je orijentirati se na koristi koje kupci imaju od vaših proizvoda ili usluga. Da, to vam se može činiti isto, ali je ključno da svoje pisanje uokvirite prema njihovim potrebama, izazovima i bolnim točkama.

I na kraju ono najvažnije – kako će vaš proizvod ili vaša usluga riješiti njihov problem. Zašto im je to potrebno u životu?

Primjer emocionalnog povezivanja

Dakle, umjesto da kažete: “Naša tvrtka izbacuje revolucionarnu novu značajku X”, napišite: “Uštedite vrijeme i olakšajte rad svojim zaposlenicima tako što ćete iskoristiti X, najnoviju značajku koju je razvila naša tvrtka.”

Jeste li uočili razliku? Započnite tekst tako što ćete kupcu ponuditi korist, odnosno, navedite što će on dobiti ako kupi vaš proizvod: kako će mu to olakšati život i koji će problem riješiti.

2. Lakše se pronađite na Internetu

Osim razgovora i emocionalnog povezivanja sa svojim klijentima, važno je uzeti u obzir SEO (optimizaciju za tražilice ili Search Engine Optimization) kada je riječ o pisanju tekstova. To se uglavnom odnosi na pisanje blogova i drugih članaka na vašoj web stranici.

Glavni cilj SEO-a je da se vaša web stranica (ili bilo koja stranica s vašeg web-mjesta) prikazuje pri vrhu na Googleu ili na drugim rezultatima tražilice. To može biti iznimno vrijedno jer netko tko traži temu povezanu s vašim proizvodom/uslugom može vas pronaći organski.

SEO je posebna i opširna tema, ali postoje osnove koje svatko može primijeniti u svom poslovanju. Uz njih i vi možete postati stručnjak u SEO pisanju.

Saznajte što ljudi traže kroz istraživanje ključnih riječi

Nemojte pretpostavljati da znate kako vaši kupci nazivaju vašu vrstu proizvoda ili usluge. Primjerice, svoju konzultantsku tvrtku možete oglašavati kao “poslovno savjetovanje”, ali ljudi umjesto toga možda traže ključnu riječ “poslovni trener”. Keywords Everywhere je besplatni alat koji vam može pomoći da otkrijete što ljudi traže.

Nakon što odredite riječi koje ljudi traže, upotrijebite ih na svojoj web stranici

Vaš je cilj je natjerati Google da prepozna da je vaša web-lokacija relevantna za pretraživanja ključnih riječi i tema “poslovnog trenera” (ili bilo koje druge teme) te da prikaže vašu web stranicu u početnim rezultatima na tražilici kada ljudi pretražuju taj pojam.

Blog, blog, blog!

Google ima tendenciju favoriziranja web stranica koje imaju puno relevantnog sadržaja i redovito objavljuju novi sadržaj. Razvijte teme bloga oko ključnih riječi koje opisuju vaše poslovanje i redovito blogajte, uključujući te iste ključne riječi u tekstove.

 3. Ne zaboravite koristiti sve vrste tekstova

Spomenuli smo blogove i web stranice u vezi s pisanjem tekstova, ali pisanje tekstova ne odnosi se samo na one duže napisane. Kratak e-mail, newsletter ili čak samo call to action, također uključuju pisanje teksta.

Najbolji način da utvrdite ta područja jest korištenje vašeg znanja o svojim klijentima (i razgovaranje s njima izravno kroz copy), testiranje različitih načina komunikacije, formata, boja na vizualima… Sve s ciljem kako biste vidjeli što postiže najbolje rezultate.

Sjajan tekst u e-mailu može privući potencijalne korisnike da čitaju vaš blog, preuzmu dodatan sadržaj, započnu besplatnu probnu verziju, pa čak i kupe proizvod ili uslugu.

4. Razvijte svoj brend i postanite influencer

Postoji mnogo načina da privučete kupce i razvijete svoju malu tvrtku (a većina njih uključuje neki oblik copywritinga). Ova taktika nije tako izravna kao pisanje prodajnog e-maila ili promicanje besplatnog probnog razdoblja, ali može biti jednako učinkovita.

Upotrijebite svoje znanje i stručnost o svojoj industriji ili niši kako biste postali pouzdan izvor informacija. Vaš je cilj postati prepoznatljiv u industriji kao netko tko može pružiti relevantne informacije ili kao influencer. Time ćete privući više potencijalnih klijenata.

Iako vam se na prvi pogled ovo može činiti komplicirano, ne mora biti. Većinom to jednostavno znači prenošenje vaše stručnosti u blog, objavu na društvenim mrežama, pisanje blogova na drugim relevantnim stranicama kroz suradnje ili drugi sadržaj (na primjer video i drugi mediji također mogu povećati vašu prisutnost na društvenim mrežama i razviti dobar ugled).

Na kraju, iako vi ili vaša tvrtka možda nećete morati zaposliti copywritera s ​​punim radnim vremenom, svakako biste trebali razmisliti o razgovoru s iskusnim piscem ako ustanovite da vašoj web stranici nedostaje prometa ili primijetite da vaši “pozivi na akciju” ne dopiru do pravih osoba. Nekoliko svježih ideja može biti izvrstan način da poboljšate sadržaj svoje stranice u samo jednom potezu. I zapamtite, nikada ne podcjenjujte moć lekture!

Foto: Markus Winkler / Unsplash

Nastavite čitati