Društvene mreže - kako ih iskoristiti za unaprjeđenje poslovanja
Sadržaj portala
drustvene-mreze-za-poboljsanje-poslovanja

Društvene mreže – kako ih iskoristiti za unaprjeđenje poslovanja

Društvene mreže već neko vrijeme nisu isključivo platforme za zabavu i druženje, već mjesto za promoviranje svog poslovanja i uključivanje ozbiljnih marketinških aktivnosti. Sve s ciljem da pokušate doprijeti do svoje ciljane skupine, ponudite joj proizvode ili usluge i u konačnici ih – prodate.

Malo je mjesta na kojima toliko usko možete pronaći ciljanu publiku kao što je to slučaj na platformama poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna i TikToka. Na spomenutim platformama svakoga dana nalazi se više od milijardu ljudi koje možete usko pronaći prema svojim interesima i preferencijama. Često do takvih kupaca možete doći potpuno besplatno!

Neki od statističkih podataka govore sljedeće:

  • Svaki mjesec 1,15 milijardi ljudi posjeti Facebook
  • Ljudi provode više od 34 sata mjesečno pregledavajući web portale ili koristeći aplikacije na svojim pametnim telefonima
  • 93% marketinških stručnjaka koristi društvene medije u svrhu poboljšanja poslovanja, a 70% ih je steklo nove kupce zahvaljujući njima
  • Gotovo dvije trećine korisnika društvenih mreža provjeravaju društvene stranice barem jednom dnevno
  • 70% ljudi odabrat će tvrtku koja ima snažnu prisutnost na društvenim mrežama

U ovom sve više digitalnom dobu koje neprestano raste, ne želite da vaše poslovanje ostane u analognoj prošlosti. Iskoristite jednostavne tehnike iz nastavka kako biste odmah poboljšali prisutnost svoje tvrtke na društvenim medijima i počeli privlačiti promet na svoju web stranicu.

1. Prilagodite profil svakoj platformi

Nemojte griješiti – društvene mreže pravo su mjesto gdje ćete pronaći potencijalne kupce i klijente. Iako često toga nisu svjesni, oni vas traže na Facebooku, Instagramu ili LinkedInu i mogu otići negdje drugdje ako na spomenutim društvenim mrežama nedostaju informacije o vama, niste aktivni kroz redovite objave ili nemate jasno iskazano čime se bavite.

Sve vaše stranice društvenih medija trebaju biti prilagođene određenoj platformi, redovito ažurirane novim sadržajem kako biste kroz poslovni profil u svakom trenutku promovirali svoj brend.

Ažurirajte sve društvene mreže korištenjem iste profilne slike (kao što je logotip vaše tvrtke), na svakoj od njih ispunite odjeljak “O meni” svojom izjavom o misiji, kratkim opisom onoga čime se bavite i što radite i podacima za kontakt.

Komunicirajte sa svojom publikom

Jedna od prednosti društvenih mreža jest ta da potencijalni kupci mogu komunicirati sa svojim omiljenim brendovima, a ne dobiti isključivo poruku, kao što je to slučaj s tradicionalnim marketingom (primjerice televizija, reklame ili oglasi u časopisima).

Stoga svakako iskoristite ovu prednost i angažirajte svoju publiku na neposredan, promišljen i iskren način. I nemojte se ograničiti na jednu društvenu mrežu – komunicirajte sa svojom publikom kroz razne kanale.

Organizirajte webinar uživo, odgovarajte na komentare na stranicama društvenih medija, odradite live javljanje s konferencije, napravite Reels ili objavite Story. Postavite svojim pratiteljima pitanja o tome što žele, trebaju ili preferiraju.

Objavljujte redovito i dosljedno

Dosljednost ima kumulativni učinak na društvenu angažiranost, pa objavljujte barem jednom dnevno tijekom radnog tjedna. Kako se broj pratitelja ili dosega povećava, možete prilagoditi učestalost na temelju analitike.

I nemojte samo objavljivati sadržaj usmjeren na prodaju — dijelite recenzije kupaca, fotografije ljudi iz vaše tvrtke, odgovarajte na uobičajena pitanja kupaca, objavljujte smiješne fotografije ili inspirativne citate i objavljujte sadržaj vezan uz vašu industriju.

Najbolja vremena i dani za objavljivanje su:

  • Facebook: četvrtak i petak, rano poslijepodne
  • Twitter: od ponedjeljka do petka (B2B), vikendom (B2C), u podne ili 18 sati
  • LinkedIn: od utorka do četvrtka, za vrijeme radnog vremena

Uložite u Facebook oglase

Iako vam se čini da Facebook polako zaostaje za Instagramom i TikTokom još uvijek postoji velik broj onih koji su dosljedni spomenutoj društvenoj mreži i upravo će preko Facebook oglasa obaviti kupnju ili se interesirati o brendu. Naravno, pod pretpostavkom da ste dobro podesili ciljanu skupinu u svojim kampanjama.

Nažalost, organski doseg se dosta smanjio i potrebno je uložiti novac u oglase. No, oni se u konačnici isplate.

Facebook oglasi mogu prikazati vašu tvrtku publici koja može biti velika poput publike na televiziji. Omogućuju vam da ciljate na one koje će zanimati oglas, odnosno brend, prilično su jednostavni za implementaciju i vrlo su pristupačni – minimalno dnevno ulaganje u oglas kreće se već od 1 USD, ovisno o samoj kampanji.

Poklonite pratiteljima e-book 

U svojoj knjizi “Youtility: Why Smart Marketing Is About Help Not Hype”, Jay Baer objašnjava prednosti dijeljenja informativnog i obrazovnog materijala na društvenim mrežama bez ikakvih očekivanja.

Stvaranje sadržaja bez pritiska kupovine stavlja vaše ime ispred drugih potencijalnih brendova, a kada će trebati vaš proizvod ili uslugu, već će biti upoznati s vašom markom.

Stvorite inspirativne postove na blogu o ključnim ljudima u vašoj industriji, izradite e-bookove koji će pružiti potrebne informacije potencijalnim kupcima, a koje mogu koristiti već danas. Objavite zanimljiv YouTube video i angažirajte se na TikToku. Napravite zabavnu ili informativnu infografiku o svojoj tvrtki ili djelatnosti i objavite je na Instagramu.

Optimizirajte i analizirajte društvene mreže

Nemojte samo profile na društvenim mrežama i onda sve zaboraviti. Iskoristite analitiku koju pruža svaka od vaših platformi društvenih medija kako biste identificirali promet, poveznice koje ostvaruju najviše klikova i objave s najviše dosega.

S ovim informacijama, možete pokušati objavljivati u različito vrijeme, različitim danima ili s različitim sadržajem. Obratite pozornost na to koji postovi potiču najveći angažman kako biste precizirali svoj raspored objavljivanja i ponovili tu formulu.

Također, orijentirajte se na vašu internetsku stranicu i optimizirajte je ključnim riječima bitnim za vaše poslovanje. Pokušajte se visoko pozicionirati na Googleu s upitima koji određuju vaš brend, proizvode i usluge i tako dugoročno koristite benefite besplatnog prometa. Većina ljudi koristi upite temeljene na ključnim riječima na tražilicama kada traže određenu uslugu ili proizvod. Stoga, povećajte svoje šanse da budete pronađeni korištenjem istih riječi i fraza koje vaša ciljana skupina koristi kako bi pronašla ono što joj treba.

Izgradite odnose s influencerima na društvenim mrežama

Uključite influencere na društvenim mrežama za promoviranje svog brenda. Influencer marketing je nešto što je danas potrebno svakom brendu. Tijekom izlaska kampanja angažirajte influencere koji će postići dobar brand awareness te odredite jednu osobu koja će biti ambasador brenda.

Pratite ih i kada objave nešto na svojim profilima, podijelite i vi isto kroz svoj Story.

Ovdje je bitno uložiti vrijeme u istraživanje influencera koji će odraditi dobar posao i među čijim se pratiteljima možda skriva vaša ciljana skupina. Ne zanemarujte taj dio.

Proširite svoju poslovanje u Facebook grupe

Sve su popularnije Facebook grupe kroz koje na nešto opušteniji način možete angažirati ljude i pokušati doprijeti do onih koje će zainteresirati vaš brend ili ono što želite prodati.

Postavljajte pitanja i potičite komentiranje. Pokušajte postati glavni izvor informacija za ljude koji traže proizvode ili usluge u vašoj industriji.

Kao što ste se i sami mogli uvjeriti, društvene mreže su bitne za vaše poslovanje. Izgradnja snažne i uspješne prisutnosti na društvenim mrežama nije tako teška kada znate što vam je činiti. Primjena većine ovih tehnika ne iziskuje puno uloženog vremena, a plodove dobrog rada na društvenim mrežama možete početi ubirati gotovo odmah!

Zaposlena, u suradnji s partnerskom organizacijom Eurokomom, kroz projekt Learn2Be, na pruža podršku ženama kroz edukacije da i same osvijeste važnost društvenih mreža i promoviranje poslovanja na istima.

projekt-learn-2-be

Autor: M.L.,  Foto: Alexander Shatov / Unsplash

Nastavite čitati