Kako tražiti posao putem LinkedIna - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
Mobitel na LinkedInu

Kako tražiti posao putem LinkedIna

Piše: Martina Lovaković

Koji su najvažniji alati za traženja posla? Vjerojatno biste odgovorili da je to kvalitetno napisan životopis i motivacijsko pismo te dobro umrežavanje. No, što je s platformom koja to sve može objediniti? Naime, LinkedIn vam omogućuje da podijelite svoje iskustvo, vještine i kvalifikacije s budućim poslodavcima, a istovremeno izgradite interakciju s vašim kontaktima te mogućnost rasta vašeg osobnog brenda kao profesionalca.

Ako tražite posao, LinkedIn može biti jednako važan kao i dobro napisan životopis. Stoga, kada tražite novi posao, LinkedIn je mjesto na kojem biste trebali provoditi većinu svog vremena. Naime, u životopisu možete pronaći samo kraće podatke, dok je LinkedIn puno manje ograničen što se tiče opisa poslova, vaših vještina i znanja.

Čak i ako aktivno ne tražite novi posao, velika je većina poslodavac koja koristi LinkedIn kao alat za pronalaženje kandidata za popunjavanje radnih mjesta. Tako da vam ažuriranje profila na LinkedInu može omogućiti sjajnu priliku za novi posao s puno boljim uvjetima. Uz to, ažurirani profil na LinkedInu može pomoći potencijalnim klijentima ili osobama s drugim profesionalnim mogućnostima da vas pronađu.

U nastavku donosimo savjete za traženje posla preko LinkedIn mreže – od otvaranja profila koji će vam pomoći da uspješno uočite posao pa sve do toga da prilagodite svoj profil i postanete vidljivi kao stručnjak u području kojim se bavite.

1. Ispričajte priču i izgradite osobni brend

Kada gradite svoj LinkedIn profil, morate razmišljati o svom osobnom brendu. Tko ste vi i po čemu želite biti poznati? Što vas izdvaja od ostalih u vašoj industriji? Jednom kada uspostavite svoj osobni brend, možete ga predstaviti na svom LinkedIn profilu.

Vaš LinkedIn vaša je prilika da iznesete širu sliku svojih vještina i rada općenito. Imate više prostora (od onog u životopisu) za izlaganje širokog spektra iskustava i vještina, što znači i veću šansu da će se u vašem profilu naći nešto s čime će se vaši kontakti povezati. Ta je veza ključna u potrazi za poslom.

2. Upoznajte publiku i koristite upečatljive ključne riječi

Dok izrađujete svoj profil, razmislite kome će on biti zanimljiv – vjerojatno drugi profesionalci iz vašeg područja i zaposlenici u vašoj industriji. Što će ti ljudi željeti vidjeti kod kandidata za posao? Jesu li određene tehničke vještine najvažnije? Ili određena iskustva ili osobine?

Da biste lakše pronašli odgovore na ova pitanja, slijedite postupak poput onog koji biste radili prilikom pisanja životopisa. Izvucite nekoliko opisa posla za vrstu posla kojim se bavite. Pogledajte o čemu stručnjaci iz područja vašeg rada neprestano razgovaraju, koje su njihove uobičajene teme i što vam se čini važnim za poslodavce iz vašeg područja.”

Razmislite koje se teme odnose na vas s obzirom na vaše iskustvo i koje se ključne riječi i fraze koriste za njihovo opisivanje. Istaknite ključne riječi na profilu jer je vrlo vjerojatno da će poslodavci tako pretraživati profile.  traže ljude poput vas. Ako ne znate kako to učiniti, potražite ljude koji rade posao koji želite i pogledajte koje vještine i iskustva su istaknuli na svojim profilima.

3. Upišite ključne riječi

Jednom kada ste napravili opsežnu pretragu ključnih riječi i saznali koje su to, upišite ih u naslov, sažetak, kroz iskustvo, vještine i bilo gdje drugdje gdje bi imalo smisla na vašem profilu. Ali nemojte pretjerivati. Pazite da se vaše ključne riječi podudaraju s ostatkom vašeg iskustva i znanja i da nisu samo umjetno postavljene na profil. I definitivno nemojte samo upisivati ​​ključne riječi u odjeljak “O vama” i uključiti popis bez smisla i konteksta.

4. Izbjegavajte pohvale

Pohvale su česte pod opisima na LinkedIn profilima, ali takve riječi ne trebaju nužno puno reći o pojedincu. Riječ je riječima poput: inovativan, usmjeren, marljiv, učinkovit, uspješan, motiviran. Same po sebi takve riječi ne znače ništa jer nitko na LinkedInu neće priznati da nije marljiv.

Zapitajte se trebaju li moguće ključne riječi ili fraze imati više konteksta da bi imale smisla. Kada bi vam netko prišao i rekao da je “učinkovit” ili “inovativan”, vjerojatno biste pomislili: “U čemu?” ili “Dokaži.” Možete koristiti takve riječi, ali isključivo u kombinaciji s određenijim ključnim riječima kada to ima smisla. Tako ćete poslati jaču poruku i pokazati svoje kvalitete.

Što bolje zvuči? Uspješan i marljiv, uspješan i marljiv izvršni direktor SaaS fintech računa ili izvršni direktor koji je donio više od 10 milijuna eura s novim projektom vezanim za startupove?

5. Ispunite svoj profil

LinkedInov algoritam nagrađuje korisnike s cjelovitim profilima. Puno je vjerojatnije da ćete se u rezultatima pretraživanja pojaviti ako vam je profil potpuno ispunjen. LinkedIn profilima dodjeljuje različite stupnjeva snage na temelju njihove ispunjenosti, a najveća je snaga “All-Star” ili “velika prednost”.

Menadžeri za zapošljavanje pregledat će vaš profil bez obzira prijavljujete li se za njihova radna mjesta na LinkedInu ili bilo gdje drugdje. No, neispunjeni ili nepotpuni profil ne ostavlja sjajan dojam. Osim toga, svaki je odjeljak prilika da dodate više ključnih riječi i ispričate uvjerljivu priču o sebi i svom radnom iskustvu. Zašto propustiti takvu priliku kad tražite posao?

6. Usredotočite se na glavne odjeljke

Menadžeri obično imaju pretrpan raspored i nemaju puno vremena. Puno je dobro ispunjenih profila velikih tehničkih prednosti, ali ne možete očekivati ​​da svi koji dođu na vašu stranicu pročitaju svaku riječ. Morate ih zainteresirati otpočetka. Uključite svoje najvažnije vještine, iskustva i kvalitete na početak profila. To uključuje vašu naslovnu fotografiju, profilnu sliku, naslov, sažetak i nedavno iskustvo. Od toga su vam najvažnija slika na profilu i naslov jer su to jedine dvije stvari koje ljudi vide prije nego što uopće kliknu na vaš profil.

Dakle, ako ste osvojili veliku nagradu ili imate certifikat, nemojte čekati da ih spominjete u odjeljcima poput “Accomplishments” ili “Licenses & certifications”. Dodajte ih u jedan od svojih gornjih odjeljaka – ako je prikladno. Isto vrijedi i za vaše najvažnije ključne riječi. Ne dopustite da se vaša najprodanija vještina zakopa u vašem odjeljku “Skills & endorsements”.

7. Prilagodite URL

Pri izradi profila LinkedIn vam automatski dodjeljuje URL. No, umjesto toga, možete i trebali biste personalizirati i prilagoditi svoj URL. Provjerite je li vaš URL lako zapamtiti i podijeliti. Najčešće se koriste ime i prezime te inicijali, a ako je vaše ime često možda ćete morati biti kreativniji i dodati i nekoliko brojeva.

8. Dodajte naslovnu fotografiju koja vas odražava

Praznina iznad vaše profilne slike mjesto je gdje bi trebala stajati vaša naslovna fotografija. Budući da je riječ o velikoj uočljivoj fotografiji koja je najvidljivija kada netko prvi puta posjeti vaš profil, važno je ostaviti dobar dojam. Ona bi trebala biti odabrana prema vašim interesima

9. Upoznajte se s postavkama profila

Ako tražite posao, možete prilagoditi postavke profila kako biste ostalim korisnicima LinkedIna dali do znanja da ste otvoreni za nove poslovne prilike. A ako ne želite nužno da vaš trenutni poslodavac to sazna, možete dodatno prilagoditi svoje postavke kako biste sakrili ove podatke od svih koji rade u istoj tvrtki kao i vi. Također možete kontrolirati tko će vidjeti vaša ažuriranja.

10. Postavite LinkedIn link u životopis

Nakon što dobro ispunite i ažurirate svoj LinkedIn profil, ne zaboravite i ljude uputiti na njega. Možete dodati URL profila izravno u svoj životopis, tako da svatko tko čita vaš životopis na računalu može odmah saznati više o tome zašto ste upravo vi izvrstan kandidat za posao.

11. Budite aktivni

Kada je vaš profil ažuriran i pravilno ispunjen, ne možete napustiti LinkedIn sve dok se sljedeći put opet ne prijavljujete za posao! Morate biti aktivni korisnik. To je najbolji način da počnete viđati više uspjeha na LinkedInu.

Istraživanja pokazuju da ako se aktivno uključite na LinkedIn tako da komentirate postove, stupate u interakcije s drugim korisnicima i pišete sadržaj na LinkedInu, zabilježit ćete rast svojih kontakata za 600% te povećati broj pregleda profila za 1000%.

Aktivna upotreba LinkedIna pomoći će vam da razvijete svoju mrežu, budete vidljiviji postojećoj mreži i naučite više o svojoj ulozi, industriji i mogućnostima.

12. Povežite se s korisnicima (ali, oprezno)

Omiljeni dio na LinkedInu je taj što je on odlično mjesto za umrežavanje. Svoju profesionalnu mrežu možete započeti graditi na mreži povezivanjem s ljudima koje već poznajete, ali veze možete zatražiti i od ljudi koje ne poznajete,a  koji bi vam mogli pomoći u rastu u karijeri.

LinkedIn-ov alati mogu vam pomoći pronaći druge stručnjake koji su, primjerice, išli na vaš fakultet. Ili možete zatražiti povezivanje s ljudima koji rade u tvrtkama ili na poslovima koji vas zanimaju. Možete čak i tražiti ljude pretražujući ključne riječi unutar trake za pretraživanje.

Bez obzira s kim tražite da se povežete, dodajte poruku i prilagodite je svakoj osobi. Obratite pažnju na ono što oni imaju na svom profilu i budite vrlo precizni u vezi onoga što se nadate izvući iz povezivanja. Također, dajte ljudima priliku, ali ne shvaćajte odbijene veze osobno.

Jednom kad se povežete, možete nastaviti razgovor. Razmislite o poticanju kratkog razgovora kako biste saznali više o tome što netko radi ili o tvrtki u kojoj radi. Ili razgovarali o novostima u vašem području. Također počet ćete viđati međusobne feedove pa razmislite o tome da neke od njih podržite komentiranjem.

13. Uz umrežavanje – učite i razvijajte vještine

Većina zna da je LinkedIn mrežna platforma, ali također je i sjajna prilika i resurs za razmjenu znanja. Korisnici govore o onome što su naučili u postovima, što dovodi do rasprava među profesionalcima iz određenog područja. Ako se želite razvijati u svom području, o novostima možete saznati na interaktivniji način, osim isključivo guglanja – vidjet ćete što drugi misle i možete se pridružiti raspravi.

LinkedIn Learning je još jedna izvrsna prilika – možete puno toga naučiti i razviti niz novih vještina te dodati završene tečajeve izravno na svoj profil. Uvidom u profile ljudi koji se bave poslom kojim biste se vi željeli baviti ili rade u industriji koja vas zanima, može vam pomoći da utvrdite koje biste točno tečajeve mogli pohađati. Ili biste barem trebali dobiti ideje na temelju njihovih vještina i iskustava.

14. Objavljujte sadržaj

Svi korisnici LinkedIna mogu pisati postove ili čak članke na platformi. LinkedIn postovi pomoći će vam da izgradite reputaciju stručnjaka. Možete objaviti svoje viđenje o događajima u vašem području rada, komentirati neki nedavni važni događaj, a možda i istovremeno pokazati i svoje vještine pisanja. Čak možete dijeliti relevantne članke na koje ste naletjeli negdje drugdje na mreži. Ako ste novi u svom području, morate nešto učiniti, a to će primijetiti i drugi korisnici.

Ako se još ne osjećate spremni pisati vlastite postove, počnite s komentarom. Odaberite relevantne interese na svom profilu i slijedite stručnjake u svom području koji imaju uspješne karijere iz kojih biste i vi željeli nešto naučiti. Zatim se angažirajte s njihovim postovima na vašem feedu. Naučit ćete, steći veze i dobiti ideju za razvoj svojih postova.

15. Pridružite se grupama

LinkedIn grupe nevjerojatan su način da pronađete još više istomišljenika u svom poslu ili industriji. Možete raspravljati o relevantnim temama u određenom okruženju i više se baviti svojim područjem rada. Osim toga, ostali su članovi grupe velika mogućnost za stjecanja novih mogućih veza.

16. Koristite ga svakodnevno

LinkedIn ima mnogo prednosti i za one koji ne žele promjenu karijere – od razvijanja odnosa s drugima u vašem području do učenja novih vještina koje će vam pomoći na vašem trenutnom poslu. Osim toga, ostati aktivan na LinkedInu nakon što ste dobili tu novu ulogu i ako više ne tražite posao, olakšava sljedeću potragu za poslom.

Izgradite svoju mrežu i osobni brand prije nego što krenete u potragu za novim poslom. Kada dođe vrijeme da pronađete novi posao ili započnete novu karijeru, iznenadit ćete se koliko će se vam ljudi pružiti podršku i uključiti se u vašu potragu za boljom pozicijom.

Foto: inlytics | LinkedIn Analytics Tool / Unsplash

Nastavite čitati