Održan je drugi susret četvrtog ciklusa projekta Mentorstvo
Sadržaj portala
mentorice-na-susretu-mentorstvo-kao-oblik-networkinga-medju-zenama

Održan je drugi susret četvrtog ciklusa projekta Mentorstvo

Piše: Mateja Ježovita

Foto: Emica Elveđi/Pixsell

“Mentorstvo je jako važno u stvaranju vlastitog brenda, posebice na samim počecima. To se ponajviše vidi iz toga što većina uspješnih poduzetnica koje poznajem su mi upravo to i priznale da bi voljele da su imale i same podršku te savjete mentorice na početku karijere.”

Ovim je riječima Ana Gruden, glavna urednica magazina “Zaposlena” i inicijatorica samog edukativnog pothvata, otvorila drugi susret mentorica i mentijki u sklopu projekta “Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama” koji je nastao u suradnji s Večernjim listom.

Ana Gruden

Osim druženja i razmjenjivanja iskustava u Istanbul dvorani zagrebačkog hotela Esplanade, za mentorice i njihove mentijke, odnosno žene koje savjetuju i pomažu im oko pokretanja vlastitog biznisa, bila je organizirana inspirativna prezentacija naziva “Ženski načini suočavanja sa stresom”.

Održala ju je rukovoditeljica odjela upravljanja ljudskim resursima u Algebri Ines Bezjak Kožnjak koja preko dva desetljeća u poslovnom svijetu proučava stres, odnosno načine na koje ga čovjek procesuira te kako se s njim može nositi.

Ines Bezjak Kožnjak

“Stres se može promatrati na dva načina. Jedan je da na njega gledamo kao na izazov koji trebamo savladati, a drugi da je to događaj koji se dogodio izvana te se tako učimo nositi s njim”, rekla je I. Bezjak Kožnjak dotaknuvši se i studije američke znanstvenice i psihologinje Shelley E. Taylor.

Dokazala je, dodaje, kako žene reagiraju drugačije na stres nego li muškarci.

“Kad je čovjek pod stresom, u njemu se uključi “preživljavački mode”. Razlika je u tome što žene nakon početnog adrenalinskog naleta izlučuju hormon ljubavi, odnosno oksitocin, kojim pomažu samoj sebi se smiriti. Izlučuju ga i muškarci, ali u daleko manjoj količini. Žene se, dakle, relaksiraju kroz brigu za druge, same sebi su podrška”, objasnila je I. Bezjak Kožnjak.

Uspješna poduzetnica, poslovna žena, direktorica ureda Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u Hrvatskoj s kojim projekt, među ostalima, surađuje, Victoria Zinchuk, prisjetila se svojih početaka u poslovnom svijetu.

Victoria Zinchuk

“Voljela bih da sam imala mentoricu kada sam počinjala. To je vrlo važno jer nam mijenja život nabolje. U EBRD-u smo jako sretni i zadovoljni što imamo priliku poduprijeti ovaj hvalevrijedan projekt”, rekla je V. Zinchuk.

O svojem je poduzetničkom putu pričala i Aleksandra Dojčinović, jedna od najpoznatijih i najuspješnijih hrvatskih dizajnerica koja je prije 20 godina pokrenula svoje nadaleko znan i uspješan modni brend.

“Čovjek treba biti na poziciji na kojoj mu je dobro, ne treba nikad forsirati stvari jer to očekuje okolina ili netko drugi od vas. Netko je rođen da bude poduzetnik, drugi nije i to je okej. Ne znači da nećete biti uspješni ako radite za nekog drugog , objasnila je A. Dojčinović dodajući kako tajne ili neke magične formule za uspješnost u svijetu biznisa nema.

“Uvijek treba izvući najbolje iz svake situacije, kratko je dodala.

Za poduzetništvo kaže kako je to čista matematika, koliko sati truda uložiš, toliko će ti se na kraju isplatiti i vratiti.
“Ne treba izbjegavati izazove situacije. Treba se suočiti s njima i upijati znanje na sve strane. Od svakog čovjeka i iz svake situacije možeš izvući i naučiti nešto što dosad nisi znao. Najteži trenuci u ovih dva desetljeća rada su mi bili kada sam dostigla neki svoj cilj. Zatim sam bila izgubljena jer nisam znala što dalje. Međutim, shvatila sam da uvijek treba biti vrlo ambiciozan i imati visoke ciljeve. Niti jedan nije neostvariv i nerealan”, rekla je modna dizajnerica dodajući kako je na tom putu i vrlo važna edukacija. Bilo da u pitanju čitanje neke dobre knjige ili pak razgovor s ljudima.

“Važna je i disciplina, što samog sebe, što radnika. Isto tako je potrebno biti okružen ljudima od povjerenja i prepustiti im nekad neke stvari”, kazala je Aleksandra Dojčinović dodajući da se cijela mudrost svodi na to da je najvažnije točno definirati ciljeve u stvarnom vremenu, odnosno imati jasnu viziju bez obzira na vrstu posla. 

“Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama”, spomenimo, jedini je projekt u Hrvatskoj koji podiže svijest o važnosti ženskog mentoringa, a cilj mu je suradnjom žena različitih generacija i zanimanja omogućiti profesionalni razvoj i napredovanje žena u poslovnom svijetu.

Prvi susret i otvorenje četvrtog ciklusa projekta Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama održalo se sredinom veljače.

Nastavite čitati