Pitanje na razgovoru za posao: Kako se nosite sa stresom? - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
razgovor ta posao - tri osobe za stolom

Pitanje na razgovoru za posao: Kako se nosite sa stresom?

Piše: Martina Lovaković

Ako se pripremate za razgovor za posao, ne preskačite pitanje: Kako se nosite sa stresom. Sigurno će vam ga postaviti na razgovoru za posao. Stoga, umjesto da se tada izlažete dodatnom stresu, pripremite se i imajte spreman odgovor koji će vam pomoći da budete korak bliže do željenog posla.

U slučaju da već duže tražite posao i da ste već prisustvovali nekolicini intervju, znate i sami da će vam biti postavljena pitanja poput: Možete li mi reći nešto više o sebi? Zašto ste zainteresirani za ovaj posao? Koje su vaše prednosti i mane? I naravno – Kako se nosite sa stresom?

Jednom kada pripremite odgovore na sva trik pitanja na razgovoru za posao, bit će vam lakše (i manje stresno) prilikom samog intervjua. Odgovarat ćete lakše i samouvjerenije i znat ćete što nikako ne bi smjeli odgovoriti. Naime, samo jedan pogrešan odgovor ili fraza mogu vas eliminirati iz daljnjih krugova.

Stoa, da biste se dobro pripremili, odgovorite unaprijed na pitanje: Kako se nosite sa stresom. U nastavku donosimo sve korake koji će vam pomoći da ponudite najbolji mogući odgovor!

Zašto vam je poslodavac postavio pitanje Kako se nosite sa stresom?

Prije nego što počnete razmišljati o odgovoru na ovo pitanje, razmislite o tome zašto vam je ono uopće postavljeno. Naime, riječ je o uobičajenom trik pitanju na razgovoru za posao. Postavljanjam spomenutog pitanja, poslodavac želi dobiti bolji uvid u vašu osobnost i o tome kako se nosite s različitim situacijama na poslu.

U tim trenucima važno je istaknuti sve svoje vještine i koristiti primjere iz stvarnog života. Poslodavac će upotrijebiti te podatke kako bi utvrdio odgovarate li položaju za koji se prijavljujete i samoj tvrtki u kojoj biste trebali raditi.

1. Napravite popis svojih mekih vještina

Prije nego što se usredotočite na primjere kada ste na poslu doživjeli stres ili pritisak, napravite popis mekih vještina. Naime, riječ je upravo u međuljudskim vještinama kojima se prvotno služite kako biste lakše upravljali situacijama i prevladali stresa.

Neke od mekih vještina koje biste mogli koristiti za rješavanje stresa ili pritiska na poslu uključuju:

  • Prilagodljivost
  • Komunikaciju
  • Upravljanje vremenom
  • Organizaciju
  • Rukovodstvo
  • Rješavanje problema

Iako poslodavac prvo želi vidjeti kako se nosite sa stresom, on je također zainteresiran za to da sazna što više o mekim vještinama koje posjedujete pa imajte to na umu.

2. Stavite spomenute vještine u kontekst uz pomoć upečatljivog primjera

Sada kada znate koje biste meke vještine trebali istaknuti, počnite razmišljati o tom kada ste na poslu doživjeli pritisak ili stres. Dok razmišljate o primjerima (možete ih zapisati na papir), ne zaboravite se usredotočiti na situacije u kojima niste vi bili krivi.

Primjerice, izbjegavajte pričati o vremenu kada ste zaboravili rok za predati projekt ili kada ste preuzeli previše zadataka s kojima se niste mogli izboriti. Ovakvi primjeri mogli bi vas prikazati kao zaboravnu, nepouzdanu ili suviše ambicioznu osobu.

Uz to, razmislite o dva do tri primjera koji odgovaraju ulozi za posao na koji se prijavljujete i potrebnim vještinama.

3. Usredotočite se na pozitivne postupke, a ne na negativne osjećaje

Kad je stres u pitanju, lako se može voditi emocijama frustracije, panike i straha. Također, u tim trenucima najlakše je okriviti nekog drugog. Primjerice: Menadžer nije bio dovoljno jasan ili Kolega je sav posao preusmjerio na mene!

No, umjesto da se usredotočite na svoje osjećaje i optužite druge za stres, istaknite kako ste prevladali situaciju. Razmislite o tim mekim vještinama. Jeste li komunicirali sa svojim timom kako biste riješili situaciju na obostrano zadovoljstvo?

U konačnici, time ćete impresionirati potencijalnog poslodavca. Pokazat ćete da ste pozitivna osoba koja je svaljuje krivnju na druge, a u isto vrijeme ističe svoje vještine.

4. Ne poričite stres

Ako se pretvarate da kroz posao nikada ne doživljavate stres, poslodavac vam to neće povjerovati. Ili će pomisliti da ne razumijete dovoljno svoje osjećaje ili da posao ne shvaćate dovoljno ozbiljno.

Ako se iz nekog razloga ne možete sjetiti određenog vremena kada ste na poslu bili pod stresom, usredotočite se na to kako upravljate svakodnevnim stresom i kako ga uspijevate izbjeći. Možda vam je za uspješno rješavanje stresa važna meditacija ili pauza za ručak od 30 minuta kada ustanete od računala i ručak pojedete vani u šetnji na svježem zraku? Trčite li u slobodno vrijeme ili vas u ravnotežu vraća druženje s prijateljicama nakon posla? Spomenute informacije poslodavcima će dati uvid u to tko ste, kakva ste osoba i kako se opuštate nakon posla.

Primjeri odgovora na pitanje: Kako se nosite sa stresom?

Sada kada ste na pravom putu kako najbolje odgovoriti na pitanje Kako se nosite sa stresom?, u nastavku provjerite neke isprobane primjere koje možete ponuditi kao odgovor ili prilagoditi svom odgovoru s obzirom na posao za koji se prijavljujete.

Primjer 1

Nedavno mi je dodijeljen rad na projektu u posljednji trenutak. Umjesto da paničarim, nekoliko dana nakon toga vrijeme sam uložila u rad na rasporedu i planu. Nakon toga, primila sam se posla. Obavijestila sam šefa o svemu kako bi bio u tijeku sa svim koracima. Kada je došlo do nekih problema, svi smo sjeli za stol i zajedno ih riješili. Na kraju sam projekt uspjela dovršiti na vrijeme, a klijent je bio oduševljen.

Primjer 2

Ne volim dopustiti stresu da prevlada situacijom. Umjesto toga, volim ostati usredotočena na zadatak koji mi je na raspolaganju. Primjerice, ako klijent nije zadovoljan našim proizvodom, usredotočim se na komunikaciju s njim. Volim doći do problema, riješiti ga i pronaći zajednički jezik koji će nam omogućiti da idemo naprijed.

Primjer 3

Otkrila sam da me zdrava količina stresa motivira da ostanem na dobrom putu i trudim se raditi još učinkovitije i bolje. Primjerice, rokovi su mi važni, a ako ih ne dobijem, postavim si ih sama. Tako mogu dosljedno predavati dovršene zadatke ili projekte na vrijeme.

Naravno, vi u konačnici možete dodati još više pojedinosti na vašim primjerima i prilagoditi ih određenoj situaciji. No, uvijek imajte na umu jedno – u ovim primjerima poslodavac se ne zadržava na negativnoj strani priče, već upravo suprotno. Stoga, naglasite svoje meke vještine i način koji vam je pomogao da uz njih prevladate svaku prepreku. Negativne emocije ostavite po strani jer one u ovoj priči mogu učiniti upravo suprotno – diskvalificirati vas iz daljnjeg kruga razgovora za posao!

Foto: Van Tay Media / Unsplash

Nastavite čitati