Kako "očistiti" svoje stranice na društvenim mrežama (zato što ih poslodavci pregledavaju) - Zaposlena.hr
Sadržaj portala

Kako “očistiti” svoje stranice na društvenim mrežama (zato što ih poslodavci pregledavaju)

Piše: Martina Vrbanić

Jeste li razmišljali o tome da ustvari imate dva životopisa? Prvi je pisan na čisto bijeloj stranici i doveden je do savršenstva promišljenom uporabom glagola koji najbolje ističu vaše poslovne uspjehe i vještine. On je rezerviran isključivo za razgovore za posao i temeljem njega poslodavac postavlja detaljnija pitanja o vašem obrazovanju i zadacima koje obavljate.

No, postoje i drugi “životopisi”, iako na njih u trenucima traženja posla potpuno zaboravljamo. To su oni koji se nalaze na društvenim mrežama. Ako imate Instagram, Twitter ili Facebook ili sve nabrojano, morate biti oprezni oko toga što objavljujete i s kojom publikom dijelite objavljeni sadržaj.

Primjerice, Instagram otkriva o vama kako volite provoditi svoje slobodno vrijeme, Twitter govori o vašim razmišljanjima i stavovima, a na Facebooku se često mogu naći fotografije i statusi nimalo primjereni tome da ih vidi vaš budući poslodavac.

Iako vam se možda ne čini tako, realnost je da poslodavci ili menadžeri ljudskih resursa, osim vaših životopisa i zamolba za posao, pregledavaju i vašu aktivnost na društvenim mrežama. Istraživanja ukazuju na to da se čak 45 posto menadžera pri zapošljavanju koristi društvenim mrežama, kako bi saznali što više informacija o budućim kandidatima na razgovoru za posao.

Stoga, bez obzira tražite li sada posao ili ste već duže vrijeme zaposleni, posvetite vrijeme “čišćenju društvenih mreža” kako bi vaši profili bili jednako savršeni kao i dobro napisani životopis.

Pod “čišćenjem” društvenih mreža ne treba se podrazumijevati  to da morate promijeniti sve u vezi toga tko ste i glumiti da ste netko drugi na Internetu. To samo znači da više pažnje morate posvetiti tome kada i što objavljujete i s kim dijelite sadržaj.

U nastavku donosimo sedam savjeta koji će vam pomoći u tome da se najbolje predstavite u svijetu Interneta, bez toga da žrtvujete svoju osobnost.

Neka svi vaši profili budu privatni

Za početak krenimo od objava na vašem profilu. U slučaju da ste zaposleni i da poslodavac redovito provjerava vašu aktivnost na društvenim mrežama – obvezno profil učinite privatnim. To ćete najlakše učiniti tako da u postavkama računa podesite da samo prijatelji mogu vidjeti vašu aktivnost i vaše objave.

Ne zaboravite učiniti sve postavke privatnima, odnosno osim statusa, i fotografije, označene fotografije i mjesta na kojima ste označeni. Ništa na vašem računu ne bi smjelo biti javno. 

Također, ako zaista želite da vaši profili ostanu privatni, ne biste trebali prihvaćati zahtjeve za prijateljstvo od onih koje ne poznajete te ni zahtjeve od vaših šefova, poslovnih suradnika i kolega, ali i onih s kojima ste ranije radili ili surađivali.

U slučaju da na Facebooku ne možete odbiti zahtjev za prijateljstvo od kolega, suradnika ili poslodavca, obvezno nakon prihvaćanja prijateljstva, na profilu osobe koju ste prihvatili za prijatelja, podesite postavke na “Ograničeno”. Tada će odabrana osoba vaš profil vidjeti poput svih onih koji nisu vaši prijatelji, odnosno onako kako vaš profil izgleda onima koji upišu vaše ime u tražilicu, a nemate ih na popisu prijatelja.

U slučaju da ne želite podesiti postavke privatnosti tako da vam objave vide samo prijatelji, tada možete učiniti sljedeće.

Sakrijte ili izbrišite sve neprikladne objave

Objave koje vam se čine neprikladnima ne moraju potpuno nestati s vašeg profila. Fotografije s Instagrama uvijek možete spremiti u galeriju sliku, a Snapchatove spremiti u uspomene.

 Na Facebooku sadržaj možete sakriti s vremenske crte ili za pojedinačne i već objavljene objave podesiti postavke privatnosti na “Samo prijatelji ili “Samo ja”. U tom slučaju jedino će vaši prijatelji ili ćete samo vi vidjeti određene objave.

Deaktivirajte stare račune

Ako još uvijek imate aktivan stari YouTube račun na kojem ste bili aktivni u vrijeme srednje škole, obvezno ga deaktivirajte. Ako ne biste željeli da vaš budući poslodavac pregledava objave iz vaših tinejdžerskih dana, pobrinite se da sve što ste objavljivali nestane jednim potezom.

Čak i ako mislite da nemate takvih računa, za svaki slučaju googlajte. Možda ćete biti iznenađeni onime što ste pronašli jer postoji mogućnost da ste zaboravili gdje ste se sve prijavili prije 10, 15 ili više godina.

Postavite autentičnu fotografiju na profil

Vaša fotografija je doslovno prvo što poslodavci ili menadžeri pri zapošljavanju ugledaju kada vas pronađu na društvenim mrežama.

Nema potrebe da dodajete profesionalne i ozbiljne fotografije, ipak je riječ o društvenim mrežama, ali slika profila i naslovna fotografija bi trebale biti pristojne i lako vidljive.

Podesite ručno URL

Za prilagođavanje vašeg URL-a na društvenim mrežama, treba vam manje od minutu posla, a djelovat će daleko profesionalnije i primjerenije na tražilici.

Objavljujte citate, vijesti ili članke povezane s vašim zanimanjem

Slobodno objavljujte, dijelite ili “re-tvitajte” sve ono što je povezano sa sektorom u kojem radite ili u kojem biste željeli raditi. Prije nego što objavite takav sadržaj, objavu u postavkama privatnosti podesite na “Javno”.

Kada menadžer za zapošljavanje dođe na vaš profil, primijetit će vaše zanimanje za spomenuti sektor, što će biti dodatni plus da vas pozove na razgovor za posao.

Pratite ljude i tvrtke koji vas nadahnjuju

Blogovi, portali ili bilo koji drugi izvori vijesti koje volite također se računaju! Spomenuto menadžerima govori u čemu ste strastveni, kojim poslovnim ljudima se divite i koje trendove pratite. Koliko god to čudno moglo zvučati, o nama puno govori i to koga slijedimo na društvenim mrežama.

Dobro razmislite o tome što želite objaviti na društvenim mrežama. Prije bilo kakve objave, zapitajte se odgovara li ona načinu na koji se želite prikazati na društvenim mrežama, odnosno na Internetu.

Razmislite o tome ovako – Ako bi poslodavac bilo koju vašu objavu spomenuo na razgovoru za posao, biste li mogli objasniti zašto ste je objavili?

Nastavite čitati