Kako uštedjeti vrijeme i sve stići?
Piše: Antonia Kulić
Jedna od vječnih borbi s kojom se poslovni ljudi svakodnevno susreću jest ona bitka s vremenom. Obroci iz pekare, odlazak u krevet odmah nakon dolaska s posla, otkazivanje dogovora s bližnjima samo su neki od posljedica „manjka vremena“. No uz bolju organizaciju i nekoliko trikova upravo vi možete biti pobjednik u ovoj bitci. Kako biste svoj dan proveli što produktivnije i s osobama koje su vam važne, uvijek imajte na umu da je svaka sekunda koja prođe trenutak koji više nikada nećete imati. Da biste ovaj savjet mogli što bolje primjeniti u nastavku slijede uistinu korisne navike koje će vam zasigurno postati „zlatno pravilo“ u budućnosti.
Napravite popis dnevnih i tjednih zadataka
Iako većina nas obaveze poput odlaska u supermarket, obavljanje tefonskih poziva, plaćanje računa i slično, obavlja rutinski, ukoliko si isplanirate tjedan i napišete sve svoje obaveze uštedjet ćete mnogo vremena. Naime upravo ćete grupiranjem tjednih zadataka biti fokusiraniji na njih, a i na koncu učinkovitiji. Na primjer ako si napravite popis što trebate kupiti od namirnica, bit će vam potreban samo jedan odlazak u prodavaonicu, dok kada se oslanjate isključivo na dobro pamćenje, sigurno ćete otići barem tri puta, možda čak i više od jednom tokom dana. Zvuči poznato, zar ne? Nadalje, početkom dana odaberite tri najvažnija zadatka koje morate obaviti taj dan i rješite ih odmah ujutro. Naime, koncetracija kao i naša motivacija je na najvišoj razini upravo ujutro, te ćete upravo tada baš najteže zadatke obaviti najbrže.
Vraćajte stvari na mjesto
Iako zvuči banalno, za svaki predmet u vašem domu stvorite mjesto. Ako to učinite, znat ćete točno gdje se nalazi određeni predmet kada vam zatreba. Time ćete si uštedjeti dragocjeno vrijeme koje bi potprošili tražeći određeni predmet. Također, dan bez traženja neke stvari zvuči sigurno manje stresno nego inače.
Ograničite korištenje društvenih mreža
Moderna tehnologija zahtjeva i moderan način komuniciranja, stoga nije iznenađujuće da je svatko od nas „umrežen“ minimalno na jednoj društvenoj mreži. No, razmislite kolika je uistinu korist od dnevnog provođenja vremena na nekoj od društvenih mreža. Sigurno ste se barem jednom u danu našli u situaciji kako nezaustavljivo „skrolate“ sadržaj na Facebooku, Instagramu, Twitteru i slično, a da pri tome niste učinili ništa korisno za sebe. Samo zamislite koliko ćete vremena uštedjeti ako vrijeme provedeno na društvenim mrežama stavite pod kontrolu. Ukoliko želite biti produktivniji tokom dana te kvalitetnije spavati navečer, nikako nemojte da vam društvene mreže budu prva stvar ujutro i posljednja navečer, savjet je to brojnih stručnjaka. Odredite si točno vrijeme za provođenje na društvenim mrežama i sigurno ćete ostati iznenađeni ušteđenim satima u danu.
Naučite reći ne
Često se nađemo u situaciji da pristajemo na dogovore kako bi izbjegli neugodnu situaciju, zadržali dobre odnose ili jer strahujemo da će druga strana biti povrijeđena. No pristankom na takve dogovore štetimo samo sebi. Stoga ukoliko nešto ne želite ili vam nije u opisu posla, recite „Ne“. Zapamtite kako nije sebično zaštititi svoje vrijeme.
Primjenjući ove poprilično jednostavne savjete dan će vam proći uz manje stresa, nakon posla bavit ćete isključivo aktivnostima kojima želite i u krugu vama najdražih osoba. Stoga se vodite izrekom J.W. Goethea koji kaže: „Uvijek imamo dovoljno vremena kada ga koristimo pravilno“.