Savjeti za uspješan poslovni blog
Piše: Ivona Žugaj
Odlučili ste pisati poslovni blog, ali ne znate na što biste se trebali usredotočiti? Saznajte što je doista potrebno za privlačenje i zadržavanje interesa čitatelja.
Definirajte kome pišete
Vrlo je važno znati kome pišete jer ćete prema tome kreirati svoj sadržaj. Što pretražuju vaši idealni klijenti? Koje ključne riječi upisuju? Rješenje kojeg problema pokušavaju naći? Što ih zanima? O čemu žele znati više?
Imajte na umu da će vaši čitatelji biti vaši potencijalni klijenti, a ne vaši kolege, stoga prilagodite terminologiju i stil pisanja.
Ako, primjerice, radite web stranice mogli biste objaviti sljedeće: Zašto trebate imati web stranicu? Što je SEO? 5 trendova u web dizajnu.
Osmislite zanimljiv i koristan sadržaj
Blog nije mjesto na kojem ćete prodavati, blog je vaša prilika da se izdvojite od drugih i ponudite zanimljiv i koristan sadržaj koji vaši čitatelji trebaju. Prije pisanja svake objave trebali biste znati koju vrijednost dajete svojim čitateljima tim tekstom.
Koristite vizualne sadržaje
Ilustracije, fotografije i grafikoni privlače i zadržavaju pažnju čitatelja te sa zanimljivim tekstom čine kompaktnu cjelinu. I sami ste često u ulozi online čitatelja, prosudite koji vam se blogovi više sviđaju (sa ili bez fotografija), kojima se vraćate i zašto. Neke od stranica sa kojih možete besplatno preuzeti fotografije i koristiti ih su: unsplash, pexels, pixabay.
Pokažite osobnost
Svatko od nas ima svoj stil pisanja, nemojte se bojati pokazati ga, jer vi ste najveća vrijednost koju imate i koja vas izdvaja od svih ostalih. Šaljivi ste, izravni? Pokažite to i budite svoji. Svi uspješni blogovi imaju zajednički nazivnik, a to je jedinstveni glas, osobnost. Ne samo da privlači čitatelje, već ih i zadržava.
Objavljujte redovito
Hoćete li objavljivati svaki dan, jednom tjedno ili svaka dva tjedna, ovisi o vama. Kada odlučite koliko često ćete objaviti novi blog post- budite dosljedni.
Bonus savjet: ažurirajte sadržaj. Kada pretražujemo internet, na tražilicama će prvo biti rangirani članci sa ključnim riječima koje smo upisali te oni novijeg datuma. Naravno da ćemo prvo pročitati ono što je zadnje objavljeno jer sadrži najnovije informacije, stoga s vremena na vrijeme pročitajte stare objave i po potrebi ih nadopunite i ponovno objavite.
Volite ono o čemu pišete
Zašto radite posao koji radite? Ispunjava li vas i inspirira? Zanimljiv je i dinamičan? Tada bi i sadržaj koji objavljujete trebao biti u tom tonu. Ako volite ono što radite, to će se vidjeti u vašem pisanju što će vam zasigurno donijeti više čitatelja.
Komentirajte
Pisanjem poslovnog bloga stvarate online zajednicu sa zajedničkim interesima. Komentirajte sa čitateljima, uključite se u razmjenu iskustava, materijala, savjeta, mišljenja. Možete svaki blog završiti pitanjem ili izazovom za čitatelje. Ne morate komentirati baš svakome i baš svaki put, ali svakako komentirajte.
Promovirajte svoj blog
Kako biste dobili najviše od pisanja bloga, svaki blog post podijelite na društvenim mrežama, web stranici i u newsletteru. To će pomoći vašim čitateljima pronaći potreban sadržaj, a vama izgraditi povezaniju zajednicu.
Ne komplicirajte
Za dobar blog post nije važan broj riječi, već sadržaj i vrijednost koju on daje. Toliko je jednostavno.
Naslovi
Naslovu posvetite posebnu pažnju. Prvo je što potencijalni čitatelj vidi i na temelju kojeg odlučuje hoće li ga kliknuti ili će otići negdje drugdje. Naslovi koji privlače su kratki, jasni, zanimljivi i sadrže ključne riječi koje vaša ciljana publika traži.
Planirajte unaprijed
Sastavite popis tema o kojima biste mogli pisati mjesec dana unaprijed, odredite dane kojima ćete ih pisati i objaviti. Na taj ćete način imati dovoljno vremena pripremiti kvalitetan sadržaj i izbjeći mogući stres i osjećaj preopterećenosti.
Za stvaranje uspješnog bloga i vjernih čitatelja potrebno je vrijeme. Probajte biti strpljivi i ne obeshrabriti se na tom putu. Sretno!