Uvođenje novog proizvoda na tržište - 10 strategija koje povećavaju uspjeh
Sadržaj portala
uvodjenje-novog-proizvoda-na-trziste-dream-big

Uvođenje novog proizvoda na tržište – 10 strategija koje povećavaju uspjeh

Uvođenje novog proizvoda na tržište zahtjevan je posao koji morate planirati i pripremiti unaprijed kako biste ostvarili dobre rezultate. Ako želite lansirati novi proizvod, imajte na umu da je potrebno odraditi detaljne korake jer u protivnom postoji velika mogućnost da proizvod neće zaživjeti na tržištu.

Naime, prema nekim istraživanjima čak 95% od 300.000 proizvoda koji se godišnje lansiraju na tržište – propadne.

No, nemojte se obeshrabriti! Uz dobre taktike i detaljno istraživanje tržišta, i vi možete postići uspjeh i biti u onih 5% tvrtki koje uspiju doprijeti do potrošača.

Jednom kada donesete odluku o tome o kojem proizvodu će biti riječ, ključno je stvoriti uspješnu strategiju uvođenja novog proizvoda na tržište koja uključuje razvoj, lansiranje i promociju.

Kako promovirati novi proizvod na tržištu?

U nastavku donosimo 10 faza uvođenja novog proizvoda na tržište koje bi svaka tvrtka koja posjeduje webshop trebala razmotriti kako bi povećala svoje šanse za uspjeh!

1. Odgovorite na pitanje kako pomoći korisniku

Ono što je ključno kod planiranja uvođenja novog proizvoda na tržište je odgovor na pitanje kako vaš proizvod može pomoći korisniku. Dobar plan lansiranja novog proizvoda uvijek treba staviti potrebe kupaca na prvo mjesto i pronaći odgovarajući strategiju kako te iste potrebe i zadovoljiti na učinkovit način.

Najbolji način prilikom kojeg ćete istražiti potrebe kupaca je dobro ispitivanje tržišta. A njega ćete najbolje provesti tako da si postavite pitanje: Zašto bi netko kupio vaš proizvod?. Vaš odgovor trebao bi sadržavati informacije o tome na koji način proizvod može riješiti određene probleme, zadovoljiti želju kupaca ili poboljšati njihovu kvalitetu života. Sve spomenuto razlozi su zbog kojih se netko odlučuje na kupnju.

Koliko proizvod može vrijediti u životima vaših kupaca? Na koji način će podići njihovu kvalitetu života i pružiti im određene vrijednosti.

Razumijevanje kako vaši kupci opravdavaju kupnju vašeg proizvoda način je na koji možete započeti vašu promotivnu strategiju.

2. Upoznajte svoju konkurenciju

Što izdvaja vašu tvrtku i vaš proizvod od sličnog brenda ili proizvoda? Zašto bi kupci trebali odabrati baš vaš proizvod u odnosu na konkurenciju? Što je to “ono nešto” što vaš proizvod ima? Okus? Marka? Cijena? Kvaliteta? Kvalitetni sastojci?

Identificirajte jedinstvene prednosti vaše tvrtke i vašeg proizvoda i njima privucite pažnju svoje publike. Ako ovaj korak učinite na dobar način, kupci će vam vjerovati da će vaš proizvod ispuniti ono što proizvodi drugih tvrtki ne mogu.

3. Testirajte i poboljšajte proizvod

U testnoj fazi kada ste proizvod ponudili obitelji, prijateljima, kolegama i drugima, pokušajte otkloniti nedostatke i prilagoditi novu, poboljšanu verziju za tržište.

Naime, i male, suptilne promjene mogu značiti puno u kvaliteti proizvoda. Neki od vaših prijatelja, primjerice, mogu pitati za značajku za koju se nikada ranije niste sjetili uopće razmišljati. Ili bi netko od “testera” mogao ponuditi bolje rješenje prilikom kojeg će proizvod raditi još bolje i imati još bolje funkcije.

U konačnici, vaš proizvod bi trebao potaknuti zanimanje i strast – to bi trebalo biti nešto što potrošači ne samo trebaju, već žele.

4. Proučite brojke

U jednoj od faza uvođenja novog proizvoda na tržište, potrebno je svakako odrediti i cijenu. Pogledajte statistike postojećih proizvoda (posebice onih koji se dugo nalaze na tržištu) i odredite postotak prodaje i neto dobit. Zatim, pogledajte unazad kako biste shvatili koji koraci su najviše imali smisla.

Morate odlučiti koju cijenu proizvoda ćete postaviti na vašem webshopu, a nakon izračunati koliko prometa vam treba da biste ostvarili svoj cilj. Prema nekim istraživanjima, e-commerce shopovi ostvaruju od 2 do 3% ukupnog prometa. Stoga, imajte to na umu.

5. Suradnja s marketinškim timom ključna je u svrhu promocije

Uspješan plan lansiranja novog proizvoda na tržište dobar je onoliko koliko je dobro u njega uložio vaš marketinški odjel. Ako pokušate izgraditi svijest o novom proizvodu među svojom publikom promocijom proizvoda prije lansiranja, svijest će biti rasprostranjenija, što će pomoći u povećanju prodaje novog proizvoda.

U nastavku donosimo nekoliko odličnih taktika za pokretanje promocije novog proizvoda, a one uključuju sljedeće:

  • Napravite odredišnu stranicu o novom proizvodu na svojoj web stranici
  • Izradite e-mail kampanju koja s CTA-om kako bi potencijalni kupci saznali više o proizvodu ili kako biste privukli nove potencijalne kupce
  • Obratite se blogerima, influencerima, novinarima i utjecajnim osobama iz vaše industrije koji vam mogu pomoći u kreiranju sadržaja koji će zaintrigirati kupce i koji će im približiti proizvod.
  • Obratite se stručnjacima za odnose s javnošću kako biste izradili priopćenje za javnost kojeg ćete svim medijima slati u isto vrijeme, a oni će ga objaviti u trenucima kada lansirate proizvod na tržište.
  • Ovisno o proračunu, trebali biste se oglašavati na što više odgovarajućih mjesta – najbolji način je da raspodijelite novac na društvene mreže i Google Ads, a nemojte zanemariti niti ostale kanale, ovisno o industriji i o tome gdje se nalaze vaši potencijalni kupci. Možda će u vašem slučaju najbolju prodaju potaknuti jumbo plakat?
  • Na vrijeme izradite materijale za oglase, objave za društvene mreže, vizuale i sav ostali sadržaj kako bi u trenucima lansiranja proizvoda na tržište svi oni bili dovedeni do savršenstva.
  • Izgradite čvrst lanac opskrbe

Za vlasnike tvrtki važno je da redovito prate prodaju svojih proizvoda i osiguraju da imaju dovoljan broj zaliha koje će zadovoljiti potražnju.

Najbolji način za to je uspostaviti lanac opskrbe s kojim možete lako upravljati. Blisko surađujte sa svojim dobavljačima i izradite strategiju kojom ćete brzo i efikasno povećati proizvodnju u slučaju da lansiranje vašeg proizvoda rezultira većom potražnjom u odnosu na ponudu.

7. Umrežite se i podijelite svoj proizvod

Konačno je stiglo vrijeme za uvođenje novog proizvoda na tržište! Jednom kada postavite datum lansiranja, držite ga se! To će ublažiti cjelokupni stres jer biste u protivnom morali sve korake odrađivati praktički ispočetka – kontaktirati medije o promjenama, kupce, dobavljače i sve ostale koji su uključeni u bilo kakve promjene mogućim novim datumom.

Kada dođe vrijeme, promovirajte novi proizvod na svojoj internetskoj stranici, e-mail kampanjama i na društvenim mrežama te potaknite svoje kontakte da šire vijest o novom proizvodu.

U ovim trenucima nemoj biti suptilni. Iskoristite sve i pobrinite se privući pozornost javnosti na svakoj dostupnoj platformi. A ako je potrebno, u sljedećih nekoliko dana ponovno objavite novi sadržaj.

8. Obratite se novinarima nakon uvođenja novog proizvoda na tržište

Nakon što lansirate proizvod te počnu pristizati dobre recenzije i povratne informacije, obratite se PR tvrtkama i medijima koji su pratili vašu priču prije pokretanja i zamolite ih da podijele novosti.

Povedite svoju publiku na putovanje od ideje do proizvodnje pa sve do trgovine. Ljudi vole čuti povijest proizvoda i priču o tome kako je on nastao. Pogotovo ako je njihova proizvodnja počela slučajno.

9. Razmotrite povratne informacije nakon lansiranja proizvoda

Sada kada je proizvod dostupan kupcima, pripremite se za recenzije kupaca. Bez obzira na to koliko ste uspješno predstavili svoj proizvod u javnosti putem dobrog plana lansiranja proizvoda, percepcija javnosti o vašem brendu može loša ako vaša tvrtka previše obećava, a isto to ne provodi.

Ako i dobijete koju negativnu recenziju, uvijek odgovorite pozitivno i pokušajte pružiti rješenje za rješavanje problema s kojima se nezadovoljni kupci susreću. Važno je ponuditi i kratkoročno i dugoročno rješenje kako biste osigurali da se budući kupci neće susresti s istim problemima.

Svojim nastupom prema kupcima putem recenzija pokazujete svim vašim kupcima koliko ste posvećeni svom poslovanju i koliko vam je stalo do vaših proizvoda. Spomenuto će rezultirati većom odanošću vaših kupaca prema brendu, prema proizvodu kojeg lansirate i prema svim ostalim proizvodima.

10. Počnite planirati poboljšanu verziju proizvoda

Dugotrajan rad na usavršavanju proizvoda prije izlaska na tržište može biti razlog zašto strategija ne uspijeva. Pustite ga na tržište i počnite planirati sljedeću, poboljšanu verziju.

Držite oči širom otvorene kako biste skupili sve važne i dragocjene povratne informacije kupaca. Ako pogriješite u nekoj fazi, pokušajte što detektirati grešku i ispraviti je. Time, ne samo da stječete lojalnost kupaca, već odajete dojam da se radi o tvrtki koja cijeni povratne informacije kupaca.

Uvođenje novog proizvoda na tržište zahtjeva detaljnu pripremu. Kao i svaki drugi korak u poslovanju, za lansiranje proizvoda potrebno je vrijeme i pažljivo planiranje – žuriti na tržište bez da svi prethodno spomenuti koraci budu zadovoljeni, recept je za katastrofu.

Foto: Randy Tarampi / Unsplash