Održan 4. susret u projektu Mentorstvo među ženama
Sadržaj portala
cetvrti-susret-cetvrtog-ciklusa-mentorstva

Održan 4. susret u projektu Mentorstvo među ženama

U sklopu projekta Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama održao se i četvrti susret mentorica i mentijki hotelu Esplanade, a upriličeno je i zanimljivo predavanje o važnosti poslovnog storytellinga. 

Piše: Ana Abrahamsberg

Fotografije: Pixsell/Emica Elveđi

Na samom početku druženja, urednica časopisa Zaposlena, Ana Gruden, otkrila je kako su se parovi do ovog predzadnjeg susreta dovoljno upoznali i da je stekla dojam kako je danas, u četvrtom ciklusu projekta, svima jasnije što mentorstvo je. 

Ana Gruden

“I ove godine na samom početku pri spajanju parova smo pokušali objasniti svim sudionicima što bi trebali očekivati, a što ne. One su znale da će se susresti s osobom koja ima iskustva u poslovanju i u kojim će im područjima pomoći. Kod nekih je ipak bila kriva percepcija da će ih mentorica primiti za ruku i odvesti do cilja. No to zapravo nije to, one moraju donositi odluke same, a mentorice su tu kako bi im malo razbistrile njihove ideje. Dogodilo se da netko od mentijki odustane od poduzetničke ideje koje je imala pa se pita treba li ostati u projektu. Međutim, mentorstvo ne znači imati projektni zadatak pa mjeriti tko će prvi do cilja. Upravo suprotno, možda im baš ono pomogne da shvate da nije baš cilj ono što su zamislile već nešto sasvim drugo. Upravo je to mentorstvo, prenošenje znanja i iskustva koje će im pomoći da im se ideje razbistre da shvate što u stvari žele i na koji način žele do toga doći “, pojašnjava Gruden te navodi kako od prošle godine postoji opcija ” mentijka traži mentijku”, gdje svaka od sudionica mora odabrati jednu osobu kojoj će prenijeti znanje koje je stekla za trajanja projekta, a na zadnjem susretu će se od njih očekivati da ispričaju koga su i zašto odabrali.

Već četvrtu godinu  u projektu u ulozi mentorice sudjeluje dugogodišnja menadžerica marketinga, komunikacija i društvene odgovornosti u ICT sektoru – Snježana Bahtijari. Svi za nju imaju  samo riječi hvale, vjerojatno zato što posjeduje veliko znanje i vještine kako ga prenijeti dalje, a krasi ju velika upornost i beskrajan trud kojeg ulaže u ovaj projekt. 

“Puno radimo, redovito se sastajemo i ja sam čini se jedina mentorica koja im zadaje obavezno domaću zadaću, a to znači da svaki put kad odradimo razgovor i zadanu temu, temeljem toga se planira i domaća zadaća. Za nju se priprema tako da se dobro razmisli o svojim aktivnostima i planovima, a na drugom susretu sve zajedno prođemo nakon što mi ona rad prezentira kako bismo razvile strategiju za daljnje korake. Cilj je uvijek da uz njenu pomoć proniknemo zajedno u stvarne mogućnosti i područja koja su joj snažna, ali da se dotaknemo i onih u kojima se ne snalazi tako dobro. Na njih se ne fokusiramo, ali ih moramo osvijestiti i graditi ono u ćemo smo najbolji kako bi se izbjegao rizik koji može proizaći iz tih  najslabijih područja “, pojašnjava Bahtijari te kaže kako i radi takvih navika njene mentijke mogu u svako doba dana i noći jasno objasniti što rade, zašto to rade i koji su im ciljevi.

Mentorica Snježana Bahtijari i njezina mentijka Ana Balić

“Proizvod se isto tako mora znati dobro prezentirati jer, kako je zanimljivo zaključila jedna moja mentijka, proizvod bez marketinga je kao namigivanje u mraku “, ističe.

Na pitanje jesu li žene ipak danas otvorenije i hrabrije kada je u pitanju poslovanje, kaže kako one sada nastupaju samouvjerenije te da je prije je bilo manje mogućnosti za napredak, a i žene su bile manje rječite. 

“Istraživanja uvijek kažu da su žene obrazovanije u populaciji, ali to nije pratilo u postocima niti pozicije na upravljačkim mjestima niti neke druge važne pozicije. Mislim da se s ovim primjenama danas, pa i ovim projektom, postiže upravo to da one cijene sebe i da bolje razumiju da razlika među spolovima u poslovanju ne postoji “, dodaje Bahtijari. 
Kako bi bile hrabrije u nastupu, gošća ovog susreta je bila i Dijana Zorić, suvlasnica laboratorija zabave i Storylaba, platforme za promicanje kulture pripovijedanja u svim sferama života, koja je na zanimljiv način pojasnila zašto je storytelling u poslovnoj komunikaciji važan i što jednu priču čini dobrom. 

Dijana Zorić

“Tu smo jer je storytelling važan marketinški alat, to je vještina koja se razvija, a prilikom toga savladavamo komunikacijske vještine, interpretacijske i prezentacijske. Danas smo samo malo “zagrebali” po površini, ja sam dala praktičnih par primjera uspješnog storytelinga i pozvala sudionice da probaju kako se predstaviti, dala uvod u storytelling i kako sebe staviti u poslovni kontekst, što je upravo poslovni storytelling. Poslovni storytelling ste isto vi, sa svim svojim pričama i vrijednostima “, otkriva.  

Koliko je ovaj projekt važan slažu se svi koji u njemu sudjeluju, a mentorica Snježana Bahtijari smatra da će u budućnosti mentorstvo biti još važnije. 

“Iako se tehnologija razvija i dobro ju je koristiti, ne smijemo zaboraviti da smo mi ljudi, a kao takvi trebamo osobni pristup. Ponajprije moramo razumjeti sebe jer u nama se krije snaga koja donosi promjene “, ističe. 




Nastavite čitati