5 razloga zašto su odnosi s javnošću važni za svako poslovanje
Sadržaj portala
racunalo-u-uredu-priprema-za-odnose-s-javnoscu

5 razloga zašto su odnosi s javnošću važni za svako poslovanje

Gotovo da ne postoji tvrtka koja se i sama nije uvjerila u nužnost i potrebu odnosa s javnošću. No, iako se čini da je većina upoznata s tim pojmom, ne razumiju svi što točno on znači. Iako mnoge tvrtke shvaćaju da su odnosi s javnošću ili PR odličan način za izradu marketinške strategije i pristupa tržištu te za unaprjeđenje svoje reputacije na društvenim mrežama, vrlo malo njih zna koja točno područja uključuju odnosi s javnošću i zašto tvrtke ulažu tako puno resursa, vremena i truda kako bi ostale pri vrhu najbolje rangiranih tvrtki.

Prema nedavnom istraživanju poslovnih stručnjaka, većina start up tvrtki ne obraća dovoljno pažnje na odnose s javnošću. Više vremena posvećuju na promociju robne marke i više rade na tome kako bi proizvod ili uslugu plasirali do što većeg broja ljudi. No, to je ustvari i glavni razlog njihovog neuspjeha.

Tvrtka ostaje “živa” zahvaljujući odnosima s javnošću. Jačanje područja odnosa s javnošću, znači jačanje vašeg poslovanja.

Prisutnost na Internetu možete ostvariti dobrim pozicioniranjem na Google tražilici za što je zaslužna SEO optimizacija stranica te aktivnim održavanjem društvenih mreža. Ali da biste uspjeli u ovom smjeru, morat ćete potrošiti puno vremena i marljivo raditi. A tu vaš rad ne prestaje.

Odnosi s javnošću podrazumijevaju dijeljene pravih informacija na pravim mjestima, a te iste informacije tada dopiru i do potrebnih ljudi koji će biti ključni za vaše poslovanje. Ako ne želite zaposliti osobe zadužene za odnose s javnošću, od velike pomoći bit će vam agencija za odnose s javnošću.

Agencija za odnose s javnošću radi s tvrtkama iz različitih industrija te im pomaže izgraditi imidž u određenom području rada. Kroz učinkovite marketinške strategije promiču rad klijenta i njihovu vidljivost na tržištu. Odnosi s javnošću su područje koje može promijeniti budućnost vašeg poslovanja kada i ako se koristi na odgovarajući način. Ključni su za svako područje rada i to iz sljedećih razloga.

1. Odnosi s javnošću pomažu u izgradnji i upravljanju reputacijom

Kako odnosi s javnošću pomažu u upravljanju reputacijom tvrtke? Za početak, većina agencija i stručnjaka za komunikaciju ima razvijene odnose s medijima koji su ključni u tom procesu. Primjerice, tijekom svog poslovnog puta ponekad ćete se morati suočiti i s lošim situacijama – oglašavanje koje je pošlo po zlu ili nezadovoljni kupci koji su ostavili loše recenzije ili komentare na društvenim mrežama pišući o tome kako je vaš proizvod loš.

Upravo u tom razdoblju, medijske veze mogu vam pomoći kako biste popravili štetu putem jednostavnog priopćenja za odnose s javnošću. A upravo vam tvrtke ili stručnjaci za odnose s javnošću mogu pružiti priliku kako biste izgradili takve veze.

2. Promoviraju vrijednost robne marke

Za uspješnost rada svake industrije ključna je izgradnja povjerenja. Nedostatak povjerenja između kupaca i tvrtke može rezultirati velikim gubicima prodaje. Stručnjaci iz odnosa s javnošću mogu raditi na povećanju kredibiliteta tvrtke – umrežavanjem, vezama s utjecajnim osobama te dobrim planom za vodstvo.

Uz pomoć dobre strategije PR-a možete “razgovarati” s publikom u skladu s imidžem tvrtke kojeg njegujete, koristeći u isto vrijeme ideje na koje vaši ciljni kupci reagiraju pozitivno.

3. Jačaju odnose sa zajednicom

Dobra strategija odnosa s javnošću može ojačati odnose sa zajednicom. Kada uspostavljate dobre veze, znači da gradite veze s lokalnim tržištem. S obzirom na to, priključujete se grupama, donirate ili na neki drugi način pokušavate promovirati svoje poslovanje.

Biti aktivan član zajednice znači biti pouzdana tvrtka koja kroz odnose s javnošću gradi trajne odnose s mnogim utjecajnim i važnim osobama koji su temelj dobro organiziranog poslovanja.

4. Približit ćete se korisnicima preko influencera

Vaša komunikacija za odnose s javnošću s influencerima ne mora uvijek biti usko orijentirana na prodaju. Ponudite influencerima proizvod ili uslugu koju će oni prikazati kao nešto što im je pomoglo riješiti problem. To će biti veliki plus za vašu organizaciju, jer pravi kupci vole vidjeti sam proizvod ili uslugu na djelu. Upravo takav pristup uvjerit će ih da im je to potrebno i da im može pomoći u rješavanju problema.

5. Odnosi s javnošću povećavaju vašu prisutnost na Internetu

U svijetu kada su gotovo svi digitalno povezani, odnosi s javnošću pomažu tvrtkama da maksimalno iskoriste svoju prisutnost na Internetu. Ne samo da će PR pružiti tvrtki podršku i smjernicu koja im je potrebna da ostvari bolji plasman na Internetu, već će uskočiti kada dođe do kriznog komuniciranja i kada nešto krene po zlu s imidžem kojeg ste pokušali izgraditi.

Uz pomoć društvenih mreža, priopćenja za javnost i povezivanja s određenim stranicama koje objavljuju sadržaje, PR odjel ili agencija može pomoći tvrtki da postigne željene stvari i prevlada prepreke koje bi je mogle spriječiti na putu do uspjeha.

Koristeći odnose s javnošću, tvrtka prati interese potrošača, partnera i zaposlenika te u isto vrijeme unaprijed može prepoznati prijetnje, pomoći menadžmentu u rješavanju raznih sukoba i brzo uspostaviti dijalog.

Općenito gledajući, PR je usmjeren prema javnom mijenju. U situaciji brzorastućeg tržišta on postoje ključan dio marketinške komunikacije. Odnosi s javnošću utječu na uspješnost marketinga u cjelini, stoga je za dobre rezultate i uspješnost tvrtke neophodna dobra suradnja PR odjela s ostalim odjelima tvrtke i pravovremena reakcija prema kupcima i potrošačima.

PR može stvoriti i izgraditi temelje tvrtke te joj dati moć da prevlada gotovo svaku prepreku. Dobar PR odjel izgradit će ključne veze s novinarima, urednicima i izdavačima koji će vam pomoći da povećate svoju prisutnost na mreži, ali i izvan nje.

Najbolje PR strategije za unaprjeđenje poslovanja

Današnje tržište više nego ikad stvara oštru konkurenciju među poduzetnicima, zahtijevajući od onih najboljih visoku razinu profesionalnosti i domišljatosti. S obzirom na to mnogi se pitaju kako istaknuti svoj proizvod među stotinama sličnih proizvoda ili rješenja te koji se alati mogu koristiti u tu svrhu.

Za unaprjeđenje poslovanja važno je ostvariti snažan kontakt između proizvoda i potrošača te otkriti najbolje karakteristike i jedinstvenost proizvoda ili usluga u ponudi. Tada ćete prema kupcu nastupiti tako da istaknete ono najbolje u proizvodima kako bi u konačnici on i odabrao upravo vaš proizvod među drugim sličnim na tržištu.

Postoji nekoliko PR tehnologija koje su učinkovite u stvaranju izvanrednog imidža brenda i postizanju njegove široke vidljivosti:

Video marketing

Dokazano je da videozapisi imaju velik utjecaj na publiku, na najbolji način stvaraju svijest o robnoj marki i pozicioniraju je daleko prema vrhu. Kreativni i zanimljivi videozapisi mogu zadržati publiku na vašem proizvodu. Uzmite u obzir da je danas izrada videozapisa jednostavna i prilično jeftina.

Cross marketing

Riječ je zajedničkoj promociji koju vodi nekoliko tvrtki čiji se proizvodi međusobno nadopunjuju. Cross marketing omogućuje smanjenje troškova promocija uspostavljanjem dugoročne suradnje i širenje potrošačkog tržišta.

Event management

Ova PR tehnologija uključuje organizaciju specijalnih događaja (društvenih, političkih, gospodarskih) kako bi se privukla ciljna publika te ljudi na najbolji način upoznali s proizvodom ili uslugom. Dodavanjem event managementa u svoju marketinšku strategiju možete računati na veliki pozitivan odaziv svoje ciljane publike, izravno utjecati na potencijalnog kupca i stvoriti dobre temelje za privlačenje potrošača.

Promocija robe i usluga putem Interneta

Riječ je promociji na Internetu korištenjem različitih medijskih resursa. Ovaj pristup je učinkovit u neformalnim okruženjima (među mladim i aktivnim ljudima), pruža snažnu povratnu informaciju kao i visoku mobilnost i koordinaciju informacija.

Kako bi vaša odabrana PR strategija najbolje funkcionirala za vas i vaš biznis, preporučuje se kombinirati različite pristupe i izraditi PR kalendar koji odražava sve PR aktivnosti koje ćete provoditi.

Na primjer, u svom PR kalendaru možete imati objavu SEO članka s priopćenjem za javnost, poseban događaj i različite publikacije.

Ono što je važno u ovom poslu je imati jasnu ideju o tome tko su vaši ciljni kupci, što ih zanima i kako možete doći do njih.

Kako učiniti vašu strategiju odnosa s javnošću učinkovitom

Kako biste stvorili uspješnu PR strategiju koju ćete moći široko koristi u komercijalnim aktivnostima vaše tvrtke, u nastavku donosimo nekoliko trikova.

  • Koristite upečatljive slogane i emocionalne poruke koje lako dopiru do ljudi
  • Budite ispred konkurenata – predvidite događaj i pravovremeno organizirajte akcije koje će imati emocionalni utjecaj na javnost
  • Konstantno radite na tome da utječete na javno mnijenje putem kontakt kanala
  • Osigurajte obostranu korist kupca od proizvoda/usluge

PR metode, modeli i tehnologije učinkovito djeluju samo ako se komunikacija odvija u oba smjera. Od ključne je važnosti osigurati otvorenu i transparentnu komunikaciju s javnošću. Povratne informacije omogućit će vam primanje sveobuhvatnih informacija o vašoj ciljanoj publici i odabir pravih kanala za isporuku informacija.

Kao rezultat toga, PR tehnologije dolaze kao planirana komunikacija za izgradnju jasne taktike pregovora izravno s kupcima.

Često se PR metode miješaju s oglašavanjem proizvoda. Naravno, odnosi s javnošću su usko povezani s oglašavanjem. Međutim, još uvijek postoje jasne granice i razlike između ta dva koncepta. Prije svega, aktivnosti odnosa s javnošću nisu usmjerene na prodaju proizvoda. Umjesto toga, PR aktivnosti stvaraju povoljne uvjete za razvoj poslovanja i privlačenje kupaca. Također, ako oglašavanje promovira samo proizvod ili uslugu, tada PR metode mogu istodobno povećati promociju tvrtke.

Na temelju navedenog, PR je perspektivno područje djelovanja sa svojim specifičnim metodama i višestrukim područjima. Promišljena PR strategija može dugoročno stvoriti pozitivan imidž i osigurati stabilan uspjeh tvrtke.

Važno je napomenuti da se učinkovita strategija ne može razviti u jednom danu. Ona zahtijeva temeljito planiranje i razrađene pripreme usmjerene na definiranje ciljnih kupaca, njihovih interesa, potreba, kao i moćnih komunikacijskih kanala. Stručnjaci za odnose s javnošću preporučuju kombiniranje različitih PR metoda i vođenje marketinškog kalendara u kojem ćete rasporediti sve aktivnosti koje planirate obavljati.

Foto: Alesia Kazantceva / Unsplash

Nastavite čitati