Monika Majstorović: Mentorstvo je važno jer nitko se nije rodio sa znanjem i iskustvom svijeta
Razgovarala: Mateja Šobak
U ovogodišnjem projektu “Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama” u organizaciji Večernjeg lista i časopisa Zaposlena sudjeluje i direktorica marketinga u A1 Hrvatska Monika Majstorović. Prije dolaska u A1 bila je dio vodećeg tima Tele2 kao direktorica marketinga i strategije, predvodeći inovacije na tržištu. Ima više od 13 godina iskustva u telekomunikacijskoj industriji, trenutačno radi na usmjeravanju rasta mobilnog, fiksnog i ICT poslovanja, a također je digitalna entuzijastica te ambasadorica kulture odlučivanja na temelju podataka. Mentorstvo je, kako sama kaže, važno jer njime oni iskusniji drugima mogu prenijeti znanje koje su stjecali godinama. Također, ističe, najbitnije je u cijelom procesu mentoriranja odabrati osobu iz područja interesa, a i onu koja ima dovoljno iskustva. Naravno, kaže Monika Majstorović, ključno je i da osobe “kliknu”.
Što za vas uopće znači mentorstvo i koliko je važno saslušati iskusnije u određenom poslu?
Teško pitanje. Mentor je netko tko dijeli znanje, savjete i mudrost s nekim manje iskusnim. Vrlo je važno jer nitko se nije rodio sa svim znanjem i iskustvom ovoga svijeta. Osim toga, kada dijelimo s drugima svoje vještine, tako cijeli tim napreduje. Stari modeli upravljanja u kojima su šefovi zaposlenicima govorili što trebaju raditi su prošlost, danas je lider mentor koji svoj tim usmjerava da pronađe najbolje rješenje. Važan dio mentorstva je poticati zaposlenike da stječu nova znanja i vještine budućnosti u kojima se žele razvijati, a koje su strateški važne za budući kompanijski uspjeh. Upravo tako usmjeravamo zaposlenike u A1 Hrvatska.
Uvažavaju li mlade žene danas savjete i jesu li ih spremne tražiti?
Ne mogu generalno govoriti, ali prema mojem iskustvu, traže. Željne su učenja i zanima ih puno toga, žele napredovati i okušati se u više toga. Danas to postaje sve normalnije. I sama razmjenjujem iskustva s drugima i tražim savjete, to je dio osobnog i profesionalnog razvoja.
Kako uopće odabrati dobrog mentora/mentoricu?
Najvažnije je izabrati osobu iz područja koje vas zanima i koja ima relevantno iskustvo, znači potrebno je imati cilj. Druga bitna stvar je da “kliknete”. Zadnje, ali ne i najmanje bitno, međusobno je povjerenje. U takvom je odnosu upijati informacije vrlo lako i nikada se ne osjećate kao da učite. Kao Karate Kid i Mr. Miyagi.
Može li odabir dobre mentorice pomoći u kasnijem poslu te životu?
Apsolutno. Ljudi tijekom godina rada dobiju nešto neprocjenjivo, a to je iskustvo i znanje koje možete prenijeti na kolege. Ulaganje u sebe i druge investicija je koja se mnogostruko vraća. Bitno je samo ono što želite naučiti ili uzeti te primijeniti na svoj profesionalni put i/ili život.
Možete li vi nekoga nazvati svojim mentorom/mentoricom i kako su vam on/ona pomogli?
Od snažnih žena u biznisu jako sam puno naučila. Mentorski savjeti, sa stručnog aspekta i u pogledu “soft skillsa”, bili su mi dragocjeni u velikim poslovnim koracima ili promjenama, npr. u razdoblju preuzimanja menadžerske funkcije. Vrlo je važno pokazati otvorenost za ideje drugih i aktivno slušati. Osim što nekom možete biti mentor, razgovorom s drugima i uvažavanjem tuđih mišljenja možete doći do novih sjajnih ideja i sami nešto naučiti od drugih, neovisno o hijerarhijskoj poziciji.
Imate više od 13 godina iskustva u telekom industriji, jeste li “digitalni entuzijast”?
Možda i preveliki. Veselim se svemu što još nismo izmislili. Istraživanja nam pokazuju kako se ljudi danas teško nose s tehnologijom koja se jako brzo mijenja i mi im želimo to olakšati. Prvi na tržištu krenuli smo ovim smjerom koji korisnicima na praktičan i jednostavan način želi objasniti benefite koje im tehnologija omogućuje i nastavljamo u tom smjeru. A1 Hrvatska želi biti vodič u digitalnom životu naprednih tehnologija i učiniti život korisnika jednostavnijim, produktivnijim i ugodnijim.
Koji su neki od najvećih izazova u vašem svakodnevnom poslu?
Telekom industrija izrazito je dinamična, zahtjevno je i izazovno ići ukorak s tehnologijom danas te zadržati fokus. Toliko smo brzi s novim stvarima da postaje sve teže pratiti što se događa u svakom kutku svijeta. Kako se mijenja okruženje, mijenjamo se i mi. Kao predvodnici na tržištu proveli smo digitalnu transformaciju te smo uveli nove agilne metodologije rada koje olakšavaju poslovanje u sve dinamičnijem okruženju.