Od životnih situacija kreiram poslovne ideje
Vlasnica brenda Miss2mrs planer govori o tome kako je vlastito iskustvo pretvorila u sjajnu poduzetničku priču
Razgovarala: Ana Gruden
Fotografije: privatni arhiv
Godine 2017. kada je počela planirati svoje vjenčanje, Iva Kraljević je odlučila čime se u budućnosti želi baviti. Najprije je planirala, zajedno sa svojim budućim mužem, osmisliti mobilnu aplikaciju za planiranje vjenčanja, no, s vremenom se predomislila jer joj je “papir bio draži”, pa je osmislila Miss2mrs planer vjenčanja. “Volim miris papira a i željela sam biti uključena u svaki trenutak planiranja tako važnog događaja kao što je vjenčanje” pojašnjava Iva. I tako počinje njezina poduzetnička priča, te nastavlja: “Jednu po jednu stranicu sam nacrtala, pronašla tiskaru i ostale suradnike. Imala sam tada samo 23 godine, no u jednom trenutku se sve posložilo”. Bilo je to neka vrsta eksperimenta ali s velikom željom da se razvije jednog dana u pravi posao. Danas Iva ima svoju firmu koja se bavi prodajom planera za vjenčanja Miss2mrs koji su pravi hit na društvenim mrežama. Najprije je to bio planer vjenčanja a kasnije je osmislila i vodič za kumu koji je posvetila svojoj vjenčanoj kumi. Osim što ovakav planer pomaže određivanju budžeta, popisu uzvanika, te nudi praktične savjete, nakon vjenčanja on ostaje trajna uspomena i podsjetnik na jedan od najljepših dana u životu jednog bračnog para. Protekla je godina Ivi bila poslovno vrlo uspješna pa smo razgovarali o tome kako je nastala ideja o planeru, te koji su joj daljnji planovi u razvoju njezinog poduzetničkog puta.
Vrlo ste mladi krenuli u poduzetništvo. Još na fakultetu. I isto vrijeme ste razvijali poslovnu ideju i završavali fakultet?
Studij PR-a sam gotovo završila, ostala mi je još samo obrana diplomskog rada koju planiram u roku narednih mjesec dana. Naime, u međuvremenu sam postala mama pa se to malo oduljilo. Kako sam na fakultetu slušala razne predmete poput marketinga, online marketinga i PR-a, a ja čujem ono što želim čuti, tako sam iz svega što sam slušala, za vrijeme studija, pokušala izvući maksimum kako bi svoju poduzetničku ideju i ostvarila i uklopila sva ta znanja u svoj budući posao. Nisam nikada planirala raditi u nekoj tvrtki od 9 do 5 jer se nisam nikada vidjela u takvom poslovnom okruženju. Volim raditi za sebe i puno sam produktivnija kad radim nešto kreativno. Generalno, imam više afiniteta za razvijanje vlastitih ideja.
Dakle, koristili ste već znanja koja ste dobili na fakultetu za ostvarivanje svoje poduzetničke ideje. To je zaista rijetkost.
Tako je, čak su i neki profesori sudjelovali u mom radu i pomagali mi u tome. Posebno su me mlađe profesorice podržavale i pomagale mi, te me i danas prate i lajkaju, a to mi je puno značilo tada, ali još i danas. Koristila sam i konzultacije s profesorima kako bih izbistrila te svoje ideje. I tako sam radila paralelno uz fakultet.
Mogli bismo zapravo reći da je organizacija vašeg vlastitog vjenčanja bio vaš prvi posao?
Tako je. Bojala sam se doduše malo da će mi volja i želja splasnuti kad moje vjenčanje prođe. I toga da je ta cijela moja ideja bila usmjerena samo na moje vjenčanje i da je ona vezana samo za moje trenutne interese. Ali, kao što vidite, to se nije dogodilo, još uvijek me drži. 🙂
Kako nalazite mladenke, ili možda bolje pitanje, kako one vas nalaze?
Uglavnom, putem društvenih mreža ili preko preporuka. U zadnje vrijeme češće možda putem preporuka. U početku sam plaćala oglase preko društvenih mreža Instagram i Facebook, ali sad više nemam potrebe za tim. Tu i tamo me neki influenser reklamira, ali mala smo država i imamo malo influensera i baš bi to trebali biti oni koji imaju publiku među kojom je netko tko je zaručen. To jest dosta uska niša. Preporuka i Instagram su se pokazali kao dobitna kombinacija.
Rekli ste mi na početku da vam je ova godina bila odlična u poslovnom smislu, što je neobično s obzirom na situaciju.
Neugodno mi se hvaliti, ali zaista jest tako. Vjerujem da je razlog tomu što se moj posao odnosi na nešto što tek dolazi, što se planira, a ljudi nisu odustali od planiranja vjenčanja jer vjeruju da će se situacija smiriti pa će onda moći realizirati svoje planove za vjenčanje, za godinu ili dvije. Neki su samo možda morali malo odgoditi svoje planove.
Imate li dobra iskustva s mladenkama?
Jedna od 30 mladenki je recimo “kompliciranija”, a to je odličan omjer. Kada imam neki “problem” s mladenkom onda je to uglavnom onda kada su skeptične prema online kupovini. Tada se još više potrudim da komunikacija bude jasna, a isporuka što brža. Ali to su uostalom i vrijednosti koje inače njegujem u poslu.
Jeste li imali mladence koji su željeli nešto neobično?
Nisam do sada imala nekih posebno neobičnih želja jedino što se zna dogoditi jest da mladenci žele mijenjati sadržaj odnosno koncept, nakon što već jedan dogovorimo.
Oko čega imaju najviše dilema, što ih muči?
Ove godine imaju najviše dilema oko toga gdje rezati troškove. Zatim, treba li unajmiti DJ-a ili bend, unajmiti dekoratere ili ne, raditi malo vjenčanje ili pričekati bolja vremena pa napraviti veliko i sl. Onda to rješavam s puno potpitanja kako bih mogla procijeniti kako dišu i onda ih usmjeriti na pravi put.
Koji su vam planovi? Planirate li proširivati svoju ponudu?
Širim se na planer za trudnice i mlade mame jer sam i sama prošla trudnoću i mlada sam mama. Također planiram širenje u smjeru organizacije vjenčanja. Uvijek se vodim vlastitim iskustvom. Kako mi neka situacija dođe u životu tako ju pretvorim u poslovnu ideju 🙂