Kako odgovoriti na pitanje: "Zašto ste vi najbolja osoba za ovaj posao?" - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
razgovor-za-posao-tri-zene

Kako odgovoriti na pitanje: “Zašto ste vi najbolja osoba za ovaj posao?”

“Zašto ste vi najbolja osoba za ovaj posao?! – pitanje je koje gotovo svima izaziva nervozu na razgovoru za posao, pogotovo ako ste među onima kojima je samopromocija pomalo nelagodna. To pitanje poslodavci koriste kako bi shvatili koliko se smatrate prikladnim za ulogu. S pravim pristupom, ovo je sjajna prilika da pokažete svoje snage i objasnite što vas čini jedinstvenima.

U ovom članku ćemo proći kroz ono što poslodavci traže ovim pitanjem, savjete koji će vam pomoći da odgovorite učinkovito te primjere odgovora u različitim situacijama. S pripremom i pažljivim odgovorima, možete pokazati poslodavcima da ste najbolji izbor za ulogu.

Što poslodavce motivira da postave ovo pitanje

Poslodavci postavljaju ovo pitanje kako bi procijenili nekoliko važnih čimbenika. To im pomaže da utvrde može li kandidat dodati pravu vrijednost tvrtki ili ne. Evo što stvarno žele otkriti:

  • Samopouzdanje i svijest o sebi: Žele znati jeste li svjesni svojih snaga i možete li ih samouvjereno izraziti.
  • Usuglašenost sa zahtjevima posla: Jeste li svjesni vještina, kvalifikacija i osobina koje traže? Povezujete li svoje iskustvo s konkretnim zahtjevima uloge?
  • Kultura poduzeća: Osim vještina, poslodavci traže nekoga tko je usklađen s vrijednostima, misijom i timskom dinamikom tvrtke.
  • Motivacija za izvrsnost: Kandidat koji je strastven prema ulozi vjerojatno će značajno doprinijeti timu i tvrtki. Poslodavci žele nekoga tko je iskreno uzbuđen zbog prilike.

Razumijevanje ovih ciljeva može vam pomoći da oblikujete odgovor koji će rezonirati s poslodavcem i pokazati zašto ste najbolji izbor.

Primjeri odgovora na pitanje: “Zašto ste vi najbolja osoba za ovaj posao?”

Pripremajući svoj odgovor, slijedite ove savjete kako biste osigurali da dajete zaokružen odgovor koji ističe i vaše vještine i osobnost.

  1. Usredotočite se na ključne kvalifikacije

Pregledajte opis posla i uočite vještine i iskustva koja su posebno naglašena. Potom ih povežite sa svojim kvalifikacijama. Odgovor koji usklađuje individualne snage s ciljevima uloge nedvojbeno će ostaviti dojam.

Odaberite dvije ili tri glavne kvalifikacije koje odgovaraju ulozi i gradite odgovor oko njih. Na primjer, netko tko se prijavljuje za prodajnu ulogu mogao bi odgovoriti: “Sa svojih pet godina iskustva u prodaji i stalnim nadmašivanjem ciljeva, donosim veliko poznavanje industrije i široku mrežu kontakata koji će mi pomoći povećati prodaju u vašoj tvrtki.”

  1. Budite konkretni s primjerima

Umjesto općih tvrdnji, ilustrirajte svoje točke s konkretnim primjerima. Razgovarajte o tome kako su vam prošla iskustva pomogla razviti relevantne vještine i uključite mjerljiva postignuća kad god je to moguće.

Kandidat za ulogu upravljanja projektima mogao bi reći: “Vodio sam projekt u svojoj bivšoj tvrtki gdje smo kasnili s rokovima. Predvodio sam tim u redefiniranju strategije i ne samo da smo isporučili na vrijeme, već smo i osigurali kvalitetu, o čemu svjedoče naši visoki rezultati zadovoljstva klijenata.”

  1. Istaknite svoje meke vještine i prilagodljivost kulturi

Uz tehničke vještine, razmislite o mekim vještinama koje vas čine vrijednim članom bilo kojeg tima. Ako tvrtka cijeni timski rad, spomenite svoj suradnički pristup i podijelite primjere uspješnih timskih projekata.

  1. Pokažite entuzijazam

Iskreno zanimanje za ulogu i tvrtku daleko će vas dovesti. Istražite misiju i trenutačne projekte tvrtke kako biste izrazili interes za ono što rade.

  1. Vježbajte i ostanite sažeti

Upitajte se “Zašto sam ja najbolja osoba za ovaj posao?” i vježbajte svoj odgovor naglas kako biste osigurali da teče glatko. Cilj je da vaš odgovor traje između jedne i dvije minute, pokrivajući ključne točke bez predugog objašnjavanja.

Odgovori za različite situacije

  • Primjer 1: Kandidatkinja bez radnog iskustva
    Vjerujem da sam najbolja osoba za ovaj posao jer imam solidnu osnovu u digitalnom marketingu i snažnu želju za učenjem. Na prošloj praksi uspjela sam povećati angažman na društvenim mrežama za 15% korištenjem pristupa temeljenog na podacima.”
  • Primjer 2: Profesionalka koja mijenja područje
    Prelazim iz područja korisničke podrške u marketing, i vjerujem da moje iskustvo predstavlja jedinstvenu vrijednost. U korisničkoj podršci razvila sam snažne komunikacijske vještine i pristup usmjeren na korisnike.”
  • Primjer 3: Profesionalka u istom području
    S više od četiri godine iskustva u razvoju softvera, donosim iskustvo u stvaranju učinkovitih i korisnički prilagođenih aplikacija. U posljednjoj tvrtki vodila sam tim koji je razvio novu funkciju, povećavši zadržavanje korisnika za 25 %.”
  • Primjer 4: Voditeljica projekta
    Vjerujem da me moje iskustvo upravljanja međufunkcionalnim timovima u tehnološkoj industriji čini idealnim kandidatom za ovu ulogu. Nedavno sam završila projekt koji je premašio očekivanja klijenta i bio unutar proračuna.”

Ključne točke

Pripremajući odgovor na ovo pitanje, odaberite nekoliko kvalifikacija koje su u skladu s ulogom i istaknite ih u odgovoru. Poduprite svoje tvrdnje relevantnim, konkretnim primjerima. Također, istražite tvrtku kako biste pokazali da ste usklađeni s njezinim vrijednostima i ciljevima. Na kraju, snažan odgovor na ovo pitanje temelji se na ravnoteži između samopouzdanja i autentičnosti. Vježbajte dok ne budete sigurni da ste upravo vi najbolja osoba za taj posao!

Članak je objavljen u sklopu projekta “Osnaživanje žena na tržištu rada” koji sufinancira Agencija za elektroničke medije (Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija).

Autor: S.D., Foto: Unsplash